NIEUWE METHODE IN BELGIE!!!

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi DOITFOR,

Jij kunt je er wel aan storen maar niet iedereen is in de positie om het zelf te gaan betalen!!
Een operatie kost al gauw een 1100 tot 2000 euro.
Een botoxbehandeling in belgie is dan 160 euro maar moet om de zoveel tijd opnieuw!!
Voor andere aandoeningen springt de verzekering wel bij!!!
We zijn gotdorie toch allemaal verzekerd en dit is een erkend probleem bij de artsen maar de verzekeringen weigeren dit te vergoeden dus daarom hameren wij daarop.

Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Inderdaad, ik sluit me bij Kim aan. Ik ben van mening dat iedereen geholpen moet worden op het moment dat er sprake is van wat voor ziekte dan ook. Zeker als er de mogelijkheden en middelen voor zijn, zoals in ons land. Niet iedereen kan zelf een operatie betalen of zelf botox injecties betalen, of iontoforese apparatuur aanschaffen.

Daar zou je, naar mijn mening, voor verzekerd moeten zijn. Dat de overheid (lees minister Hogervorst van de VVD) ons hele zorgstelsel overhoop heeft gehaald en o.a. botox uit de basis geneesmiddelen vergoedingslijst heeft gehaald vind ik fout.

Uiteraard hoeft niemand het met mijn mening eens te zijn, dit blijkt ook wel want de meerderheid heeft via de politiek toch (in)direct ingestemd met deze veranderingen.

Maar back on topic:

Goede zaak dat je iets meer over deze nieuwe methode hebt verteld. Ik vraag me af of en wanneer dit in Nederland wordt toegepast.

Groetjes Thijs
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Belgie

Bericht door Maggie »

Ik heb onlangs een afspraak gehad in Belgie voor de behandeling en heb een datum geprikt voor de ingreep in april. Het kost ong. 3000-3500. Ik weet niet of het vergoed wordt, ben er nog niet achter aan gegaan. Maar wat mij betreft is dat ook geen 'showstopper'. Noppen voert de operaties trouwens niet meer zelf uit, maar is opgevolgd door De Keukeleire (had iemand mij verteld van te voren dat hij zo uit Greys Anatomy had kunnen stappen, dan was ik nog zenuwachtiger geweest dan ik al was, hi hi.......)..... Ik zal jullie wel op de hoogte houden. Gr. Maggie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

welkeoperatie laat je daar uitvoeren??
Bereid jezelf goed voor neem aan dat je nog een intakegesprek krijgt?
Ik vind het persoonlijk heel erg veel geld!
Ik zou me zo wie zo al niet meer laten opereren als ik geen "garantie"heb dat het echt weg is dat zweten!!!
Wat heb je allemaal al gedann om van het zweten af te komen??
Ik wil je toch succes wensen met de operatei maar laat je in ieder geval goed voorlichten!!!
Denk er goed over na.
Groetjes Kim
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Operatie

Bericht door Maggie »

Hoi Kim,
Bedankt voor je bericht en goede zorgen! Stel ik erg op prijs.
Ik doe de operatie die in het artikel genoemd is.
Het is voor zweten in het gezicht.
Ik ben ook bij Sudor geweest.
Slagingskans van een operatie bij Sudor voor gezichtszweten is 60%. In Belgie 95%!
Ik heb de afgelopen jaren veel aanspraak moeten doen op mijn zorgverzekering. Daardoor is het zweten ook ontstaan waarschijnlijk (daarvoor had ik het niet). Ik vind 3000 euro natuurlijk ook veel geld. Maar omdat ik al zoveel 'gevraagd' heb van mijn zorgverzekering ben ik bereid bij een 'nee' zelf het geld neer te tellen. Ik wil nu eindelijk wel eens van dit nare probleem af.
Ik ben dus onlangs bij de chirurg in Belgie geweest.
Hij voert de operatie nog steeds uit samen met dr. Noppen (genoemd in het artikel).
Omdat oxybutinine goed aanslaat bij mij, zal de operatie waarschijnlijk ook goed aanslaan.
Nog langer medicijnen slikken is voor mij geen optie.
Na vele jaren van ziekte ben ik nu zo goed als beter en wil ik nu dit laatste probleem hopelijk ook succesvol aanpakken (mijn vriend en ik willen ook graag kinderen, medicijnen slikken is dus niet handig).
Ik zal je op de hoogte houden -als je dat fijn vindt- van de ontwikkelingen.
Nogmaals bedankt voor je berichtje!!! X Maggie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ja ik wil graag op de hoogte gehouden worden van jou ervaringen!!
Ik vind het geweldig dat je het doet en hoop dat het voor jou werkt!
Goede zorgen altijd!!! Het is toch een operatie en daar kan je niet genoeg voor oplettendheid worden gewaarschuwd.
Schrijf alles op en bij vragen ; stellen.
Pas onder het mes gaan als al je vragen zijn beantwoord naar JOU tevredenheid eerder niet!!!
Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen!!
Luister naar je lichaam met het herstel!!!!!
En natuurlijk naar de artsen!

Groetjes en liefs Kim
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Hoi Kim,
kreeg vandaag bericht van mijn verzekering dat de ingreep wordt vergoed!!! Ik ben helemaal blij. Nu nog 2,5 maand wachten en dan ben ik aan de beurt. Ik hoop dat het gaat goed komen.
X Maggie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Maggie,
Gefeliciteerd zeg ben erg blij voor je!!!
Ik moet vandaaag om kwart voor 3 in het ziekenhuis zijn dan krijg ik weer botox!!!!!!!
Hou je me op de hoogte van de ontwikkelingen???
Hoop echt voor je dat het werkt ik zal in ieder geval voor je duimen!!!!!!
Liefs Kim
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

behandeling in belgie

Bericht door ro12 »

wie heeft contact gegevens voor zoon operatie in belgie???

Ik wil het graag weten!

groeten ro12
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik niet maar ik ben in een regulier ziekenhuis geweest in Enschede en de verzekering heeft het vegoed!!
Maar helaas bij mij niks geholpen!!!
Succes voor een ieder die het nog gaat doen ik zweer bij botox
Kim
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Maggie,
Ik wil je heel veel succes wensen. Kan je hier op het forum melden, waar je je aan moet melden in Belgie????? Ik zweet nl nog steeds heel erg in mijn aangezicht en dat kan niet behandeld worden met botox, want dan gaat alles zakken, dus....... misschien is het iets voor mij?
Misschien kan ik een en ander doorgeven aan Dr Valk in het UMC ziekenhuis in Utrecht. Hij heeft bij mij een aantal jaren terug getracht een paar blokkades te maken, om het zweten in mijn liezen tegen te gaan. Dat ging via mijn rug langs mijn ruggegraat naar voren, om zo bij de betreffende zenuwen te komen. Je kon precies zien op de monitor hoever ze waren en het ging ook met een endoscoop. Ik vraag me nu af, of het misschien dezelfde behandeling is geweest??????
Helaas heeft het bij mij toen niet geholpen.
Groet,
Ina
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Oja, ik heb vorige maand ook navraag gedaan ivm deze nieuwe methode die hier in België zou worden toegepast.
Het Universitair ziekenhuis in Gent was op de hoogte van deze nieuwe methode maar staat nogal sceptisch tegenover deze ingreep die nog in een experimentele fase zit.

Het feit dat men een wolk phenol (een alcohol) via een naald op de desbetreffende zenuw aanbrengt leek volgens hen redelijk risicovol om andere nabijgelegen zenuwen te beschadigen.
uiteindelijk is het resultaat hetzelfde als een gewone thoracale sympathectomie en zal ze meestal ook compenserend zweten met zich meebrengen.
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

Bericht door Maggie »

Ina,
sorry was al een tijdje niet meer op dit forum geweest. Je kunt het nummer van T. De Keukeleire vinden op de site van het ziekenhuis, zie http://www.az.vub.ac.be/noflash/noflash_nl.html
Volgens mij hebben ze al zo'n 500 mensen op deze manier geopereerd in Brussels. Als je verzekeringsmaatschappij moeilijk doet, kunnen ze onderzoeksresultaten opleveren. In ieder geval is voor mij de slagingskans groter dan bij Sudor (ik heb voornamelijk last van het zweten in mijn gezicht, bij Sudor is de slagingskans hiervoor 60%).
De arts vertelde dat het wel eens niet helemaal slaagt, maar dat dat eerder komt omdat zij iets te voorzichtig zijn, dan dat er echt iets mis gaat.
Ik ben eerder geopereerd in Belgie.
Ze doen veel onderzoek in Belgie. Ik heb er alle vertrouwen in.
Mocht je nog meer willen weten, laat het weten.

X MAGGIE
Maggie
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: za 22 jul 2006, 21:48
Contacteer:

GESLAAGD

Bericht door Maggie »

Hoi Ina, Kim en anderen,
Ik wilde jullie laten weten dat ik vorige week donderdag ben geopereerd in Belgie. Ikhad voornamelijk last van zweten in het gezicht. De operatie is geslaagd, ik had vanaf dat ik uit de narcose ontwaakte meteen al door dat het 'over' was. De eerste dagen waren erg pijnlijk, ik heb veel last gehad van mijn ademhaling.
Je wordt verrassend snel ontslagen uit het ziekenhuis in Belgie: eigenlijk vond ik het niet kunnen: ik kon amper op mijn benen staan & een pijn!! Ik heb nog een dag vreselijk moeten afzien thuis en daarna ging het wel weer. Voor de zekerheid heb ik nog een week vrij genomen.
Ik ben blij dat het gelukt is. Mijn handen zijn ook bijzonder droog, dus die zal ik wel moeten gaan insmeren. Qua herverdeling van zweet, merk ik nog weinig.
Voor een ieder die de operatie (nog) niet ziet zitten, de oxybutinine heeft het afgelopen jaar ook uitstekend bij mij gewerkt (via huisarts gekregen).
Mail me gerust, als jullie vragen hebben. Liefs M.
Hamid
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 22:36
Contacteer:

Bericht door Hamid »

Is dit een efficiente behandeling en is het aan te raden? Ik zweet over het algemeen over m'n hele lichaam. M'n leven is echt drastisch veranderd. Voel me echt steeds meer isoleren van de buiten wereld. Ik ben echt nu opzoek naar een oplossing. Wil van m'n zweet handen en zweet op m'n gezicht af. Heb ook al van alles geprobeerd van zalfjes tot aan Iontoforese behandeling en niets scheen te helpen. Ik word echt wanhopig!
Plaats reactie