ETS operatie blozen/zweten

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 18:52
Contacteer:

ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Hakunamatata »

Lieve mensen,

Ik ben een jonge slanke fitte meid van 27.
Sinds 2010 kamp ik al met een bloosfobie.

Ik heb besloten de Thoracale sympathectomie operatie te laten doen in het ISALA Zwolle in Januari 2020. Waarbij de zenuwen worden doorgesneden en ik nooit meer zou kunnen blozen. YESSSS eindelijk dacht ik! Wat was ik blij... Dit werd mijn jaar dacht ik, angstvrij! Woehoeeee!
Dit leek mijn redding, maar is geëindigd in een vreselijke nachtmerrie.

Ik wil iedereen WAARSCHUWEN! DOE DEZE OPERATIE NIET!

1. Operatie niet geslaagd : ik bloos nogsteeds.
2. Ik heb ONZETTEND last van Compensatoir Zweten.
3. Ik heb nu twee problemen: blozen & overmatig zweten.

Ik heb er een nieuw probleem bij, wat ik echt niet kon gebruiken.. Ik zweet ENORM op mijn rug, buik, achterbenen, borsten, billen en oksels. Het is niet te doen... Het maakt mij nog onzekerder en erg ongelukkig.

Voor deze operatie heb ik NOOIT gezweet. Zelfs niet onder mijn oksels.. De chirurg zei dat ik daarom ook geen last kreeg van compensatoir zweten. GELUL!

Lieve mensen, doe deze operatie niet. Kon ik het maar terugdraaien.. Mijn zenuwen zijn kapot gemaakt. Het is te heftig voor het lichaam. Ik hou de hoop dat mijn lichaam zich gaat herstellen..

Volgend jaar als het zweten nog zo erg is ga ik het medicijn Oxybutyne proberen.

IK WAARSCHUW : DOE DEZE OPERATIE NIET!
Ik gun dit niemand..

Jullie mogen mij contacten voor vragen.

Liefs.
Blozer
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 14:39
Contacteer:

Re: ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Blozer »

Hoi Hakunamatata,

Ik lees dat je slechte ervaringen hebt met de operatie. Ik had al zo'n vermoeden dat het zo kon uitpakken. Daarom ben ik er nooit aan begonnen. Te veel risico en je hebt er nu een probleem bij.
Wat ik je kan adviseren is om venlafaxine te gaan gebruiken. Dit werkt bij mij perfect tegen het blozen, al 4 jaar lang. Ik slik 225 mg per dag en heb nooit meer last van blozen. Misschien een idee voor jou? Of het helpt tegen overmatig zweten weet ik niet.

Ik kan je nog iets vertellen: oxybutinine helpt maar tijdelijk. Ik heb dit ook een tijdje gebruikt en na een half jaar kwam het blozen er dwars door heen. Een half jaar heb ik niet gebloosd en werkte het perfect, maar helaas was dit maar tijdelijk. Dit heb ik ook verteld tegen de arts die het voorschreef, dokter de Keukeleire uit Brussel en hij gaf dit ook toe. Hij zei dat hij helaas geen andere oplossing voor me had.

Groetjes, Joan
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 18:52
Contacteer:

Re: ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Hakunamatata »

Hey Joan.

Goed dat je zo denkt. Helaas was ik hopeloos en zag ik geen andere oplossing meer. Moet je nagaan hoe erg mijn bloos fobie was.. :(

Maar je word er te weinig en slecht over ingelicht. Ook werd ik ontslagen met een klaplong, en heb 5 dagen in het AMC gelegen met een opgezwollen lichaam, omdat het lucht zich verspreid had door mijn nek, hals, borst, rug en gezicht. Zo eng! Nazorg? Nee hoor! En dat komt allemaal minimaal voor zogenaamd, net zoals compensatoir zweten.

Puntje bij paaltje kan ik nogsteeds blozen, welke zenuw is dan doorgesneden? Het werkt niet eens.. Ze denken dat ze het weten maar weten niks!

Daarom wil ik iedereen waarschuwen.

Bedankt voor je advies! Ik wil die Oxybutyne gaan slikken voor overmatig zweten ( alleen in de zomer).

Het blozen is meer naar de achtergrond, omdat ik het compensatoir zweten 10x erger vind.

Liefs
Blozer
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 14:39
Contacteer:

Re: ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Blozer »

Hoi Hakunamatata,

Jeetje, ze hebben je dan wel toegetakeld. Soms hoor ik positieve berichten over de operatie, maar dit kan dus ook. Ik heb in het verleden gesproken met dokter Tom de Keukeleire van het UZ in Brussel. Hij voert die operatie ook uit. Hij vertelde mij dat hij soms succes heeft maar soms ook niet. Dat was voor mij reden om het niet te doen. Ik wil dan 100% zekerheid hebben en niet 50%.Want het is dus geen operatie zonder risico's. Hij heeft mij toen oxybutinine voorgeschreven en dat werkte perfect tegen blozen. Ik zweet niet zoveel maar merkte ook dat ik helemaal niet meer zweette. Ook niet bij heel warm weer in de zomer. Dat is voor jou een voordeel dus.
Misschien kun je eens praten met dokter Tom de Keukeleire. Hij staat wel bekend als een goede arts. Misschien kan hij wat dingen herstellen bij jou. Als je wilt kan ik je zijn email adres geven.

Groetjes, Joan
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Hissederim »

Blozer,dus je raad haar nog eens operatie,straks krijgt ze ook nog horner syndroom en weet ik nog wat anders,hakunamatata als jij verstandig bent neem anti zweet pillen Glycopyrronium(een paar mensen die ik ken nemen ook deze pillen, er is minder bijwerkingen dan oxy en deze vriendjes van mij hadden ook ets operatie gedaan,ik mag dat niet nemen omdat ik psycologische medicijnen slikt dus mag niet van mijn huisarts..
Wat betreft ene Tomd,hij gaf aan dat hij positieve mening geeft over operatie,bij mij ging puur om als zenuw doorsnijden,klemmen of helft van de zenuw laten afsnijden is de nieuwe technieken maar als patient vraag stelt aan de arts,als operatie misgaat,kunt u mijn zenuwen repareren nemen jullie van mijn aan geen enkele arts gaat zeggen, ja ik kan de zenuw herstellen..Geen enkele arts gaat ook niet beweren dat hun success percentage is meer dan 50%..Uitvinder is een zweed en in zweden is deze operatie verboden...
Ik zeg doe dat niet wegens zenuw probleem maar als jij zegt ach ik kan met compensatie zweten leven,mooi voor jou,ik probeer mensen niet bang maken,ik informeer juist als misgaat dan heb je dagen en jaren met spijt, had ik maar niet gedaan,Hakunamatata is ook een andere vorbeeld,zij was aan het blozen en nu moet ze ook met zweten leven over haar hele lichaam,iedereen is vrij om die operatie uit te voeren,er zijn heel weinig mensen die hier reageren over hun mislukte operatie mischien sommigen hebben schuld gevoel en willen hun slechte ervaring niet delen,iedereen is vrij wat die wil doen..
ik vier nu mijn 14 jarige mislukte operatie en wacht nog steeds op zenuw herstellende operatie, tot die tijd mag niemand aan mijn zenuwen knoeien ,mijn zenuwen zijn niet toeganglijk voor artsen...
Anonymouse22
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 17:43
Contacteer:

Re: ETS operatie blozen/zweten

Bericht door Anonymouse22 »

Blozer schreef: di 23 jun 2020, 08:46 Hoi Hakunamatata,

Ik lees dat je slechte ervaringen hebt met de operatie. Ik had al zo'n vermoeden dat het zo kon uitpakken. Daarom ben ik er nooit aan begonnen. Te veel risico en je hebt er nu een probleem bij.
Wat ik je kan adviseren is om venlafaxine te gaan gebruiken. Dit werkt bij mij perfect tegen het blozen, al 4 jaar lang. Ik slik 225 mg per dag en heb nooit meer last van blozen. Misschien een idee voor jou? Of het helpt tegen overmatig zweten weet ik niet.

Ik kan je nog iets vertellen: oxybutinine helpt maar tijdelijk. Ik heb dit ook een tijdje gebruikt en na een half jaar kwam het blozen er dwars door heen. Een half jaar heb ik niet gebloosd en werkte het perfect, maar helaas was dit maar tijdelijk. Dit heb ik ook verteld tegen de arts die het voorschreef, dokter de Keukeleire uit Brussel en hij gaf dit ook toe. Hij zei dat hij helaas geen andere oplossing voor me had.

Groetjes, Joan

Hi Joan,

Kan je me misschien meer over dat medicijn vertellen? Ik heb het hard nodig ben 19 jaar maar kan echt niet meer tegen het gebloos. Het maakt me gek!!

Groetjes,

Blozer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht