ETS operatie voor handen

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

ETS operatie voor handen

Bericht door TomD »

Hallo,

Zijn er mensen die ervaring hebben met een ETS operatie voor de handen? Ik lees hier namelijk erg veel verhalen over mislukte operaties maar deze handelen vrijwel allemaal over de oksels.

Is het risico op CZ met een “hands-only” operatie kleiner ?

Ik heb reeds iontoforese, botox, zalfjes en medicatie geprobeerd. Medicatie is vrij succesvol maar ik zie het echt niet zitten om deze voor de rest van mijn leven te nemen. Zeker omdat veel van deze middelen “off label” zijn.

Een operatie lijkt me een goede oplossing op lange termijn,

Bedankt voor de input,

Tom
linnmountain
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 02 sep 2018, 08:07
Contacteer:

Re: ETS operatie voor handen

Bericht door linnmountain »

Hoi TomD,

Ik heb nu bijna een jaar geleden de ETS operatie aan de handen ondergaan en ben nog steeds tevreden! Ik werd ook bang van alle mislukte operaties, maar dit ging inderdaad vooral over de oksels. Ik wilde er zo graag van af dat ik toch heb besloten het te doen. Neem eens een kijkje bij mijn bericht in dit forum!

Het is nu natuurlijk zomer, al genoeg warme dagen gehad, maar nog altijd blij met de operatie. De kans op CZ bij de handen is inderdaad een stuk kleiner, maar zeker wel aanwezig. En ik heb hier ook ‘last’ van. Tussen aanhalingstekens, want het zit me lang niet zo in de weg als mijn handen toen deden.

Op het moment zijn mijn handen niet meer constant zo kurkdroog als de eerste 2 maanden na de operatie. Nu kan ik bij (in)spanning soms wat klamme handen krijgen of als het echt 30 graden is. Kwa CZ: ik zweet iets meer op mijn rug, buik, en in de liezen. Wel alleen als ik bloedzenuwachig ben of het simpelweg heel warm heb. In bijna alle kleding zie je daar ook niks van.

Ik heb er dus een goede ervaring mee! Kan me nauwelijks herinneren hoe ik die zweethanden eerst altijd verborg. Maar er is inderdaad altijd een risico op erge CZ en daar moet je goed over nadenken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht