Wegschrapen zweetklieren

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Snoessie
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 20:28
Contacteer:

Wegschrapen zweetklieren

Bericht door Snoessie »

Hallo allemaal,

Op 11 mei 2011 zijn mijn zweet klieren weggeschraapt in het Wilhelminaziekenhuis in Assen. Dermatoloog Dr. Venema heeft de ingreep bij mij uitgevoerd.
De ingreep is mij ontzettend meegevallen. Nou moet ik zeggen dat ik er ook niet echt tegen op zag. Ik zag er eigenlijk alleen maar naar uit.
's Avonds toen de verdoving was uitgewerkt deed het behoorlijk pijn. Maar dat was de volgende dag al een stuk beter. Na 3 dagen heb ik het verband verschoond
en zag het er allemaal erg netjes uit. (afgezien van de blauwe plekken dan) Op de 4de dag mocht het verband er helemaal af en heb ik weer onder de douche gestaan.
En ben ik weer naar mijn werk gegaan (zittend beroep dus geen problemen). Op dag 8 zijn de hechtingen verwijderd. Nu zijn we 3 weken verder......
Ik ben redelijk tevreden. Ik zweet nog steeds dus het heeft niet hetzelfde effect als bij botox injecties. Maar het is lang niet meer zo erg. Wat ik wel heb zijn harde
plekken onder mijn oksels. Dr. Venema vertelde dat dit zweetklieren zijn die ik weg kan masseren, maar dat lukt mij niet echt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ga info inwinnen bij Dr. Venema over de harde plekken en over de mate van zweten wat ik nog steeds doe. Misschien moet het toch over??

Kortom de mate waarin ik zweette is zeker afgenomen maar toch ben ik een beetje teleurgesteld. Ik had een beter resultaat verwacht.

Thijs, wat is jouw ervaring? Herken je bovenstaande? En heb jij toevallig een mail adres van Dr. Venema zodat ik hem kan mailen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes, Suzanne
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Wegschrapen zweetklieren

Bericht door Thijs »

Hoi Suzanne,

Ik herken bovenstaande wel.... ik had ook harde plekken onder mijn oksels maar dat is nu inmiddels een dik jaar later helemaal weg. Dus no worries, dat gaat wel weg, zonder massage :) Ik had een paar maanden voordat ik de behandeling had ondergaan nog botox geinjecteerd gekregen en daardoor zweette ik helemaal niet veel. Nu ik een jaar verder ben en de botox helemaal is uitgewerkt merk ik dat ik meer zweet als met botox maar vele malen minder dan voorheen. Ik zweet nu normaal als ieder mens. Dat houd in dat als ik zenuwachtig ben of gestressed of wat dan ook dat ik meer zweet en heel heeeeeeeeel soms heb ik kleine natte plekjes in mijn tshirt. Maar das echt zelden. Bij mij is het dus een groot succes en ik ben ook erg blij. Ik zou het even aankijken, mocht je echt nog steeds overmatig zweten dan heb je kans dat de behandeling nog een keer over gedaan moet worden. Ook dat is volgens mij geen probleem bij Dr. Venema.

Ik heb zijn email adres wel maar ik denk niet dat ik dat zomaar kan geven, bel de poli even op en vraag om zijn email adres of probeer een belafspraak te maken of iets dergelijks.....

succes en hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
Plaats reactie