Thorectale operatie new style

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Thorectale operatie new style

Bericht door Eveline »

Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag was ik aan de beurt, eindelijk mijn operatie. Vol goede moed en gezonde spanning liet ik het allemaal maar over me heen komen. Dinsdagochtend om 07:30 uur werd ik de voorbereidingskamer ingereden, infuus erin en alles werd nog even gechecked en gedubbel gechecked.
Half elf werd ik wakker gemaakt door de verpleegster. De operatie was geslaagd, de klemmetjes waren goed geplaatst en nu maar uitrusen mevrouw.
Ze hebben bij mij gekozen voor de operatie waarbij de zenuw niet wordt doorgesneden maar waarbij deze wordt afgeklempt door een klemmetje van chirurgisch staal.
Ik kwam op zaal en voelde me best prima, had wel echt enorme pijn met ademene, maar goed je hebt ook net twee klaplongen gehad. Mijn handen waren droog, maar dat waren ze altijd al, mijn oksels waren ook direct droog JIPPIE!
De longfoto, was goed echter er was nog een plek wat niet uitzichzelf was verkleefd met het longvlies.
De nacht van dinsdag op woensdag was echt een hel! Zeg ik maar eerlijk. Mijn rechterlong was voor de helft weer ingeklapt, en ik moest direct een drain er in krijgen, die het overtollige lucht er tussen uit moest zuigen. Dit was geen pretje, maar wat een genot toen dat ding eindelijk zijn werk ging doen. Ik kreeg ineens veel meer lucht en voelde me weer een beetje mens worden, maar goed dat kan ook komen omdat ik net een heerlijke spuit had gekregen van het een en ander :D
Woensdag al minder benauwd, de drain werd verwijderd en de long bleef goed op zijn plek. Echter vandaag was de dag van de misselijkheid en ik heb dus zo'n beetje alles eruit gekotst wat er maar te kotsen valt :(
Omdat mijn longen weer goed waren, maar ik nog zo misselijk was, moest ik nog een nachtje blijven. De artsen zijn meerdere malen komen vragen en komen vertellen hoe en wat.
Donderdagmiddag om 13:30 uur de laatste foto, 14:30 uur de uitslag: ik mocht naar huisje toe!!!!

Het is nu 5 dagen na de operatie, ik voel me goed, moet het alleen rustig aan doen, het is erg vermoeiend allemaal. De pleisters zijn eraf. Ik heb twee hele kleine sneetjes er oksel, ongeveer 2 cm (niet eens denk ik). De wondjes doen geen pijn, het ademen ook niet meer, alleen hoesten, niezen en de hik zijn nog geen aanrader.

Verder ben ik droog? Nog niet helemaal. Mijn handen wel dus die smeer ik 1 keer per dag in met creme en dat is genoeg (kan ik mee leven). Mijn oksels zijn een ander verhaal. Het spul wat er uit komt lijkt wel puur zweet, iets dikker en het stinkt echt verschrikkelijk. De geur is tien keer heftiger dan anders. Ik denk maar zo dat het nog een laatste stuiptrekking is van de klieren en leidingen. Bedoel als mijn handen wel droog zijn, zal de rest toch ook wel gaan werken?

Maar goed, ik houd jullie op de hoogte hoe het over een week is ofzo.

Groetjes
Eveline
Eveline
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:34
Contacteer:

Re: Thorectale operatie new style

Bericht door Eveline »

Nu er weinig vervolg c.q. semisuccesverhalen zijn, nu drie maanden na de operatie.

Ik moest terug voor controle en alles zag er goed uit, de wondjes, mijn longen etc etc. Echter ik hoor bij de 5% waar de operatie niet 100% bij slaagt, KUT dacht ik. Alles voor niets geweest en nu????? Er bestaat nog een zenuw maar die ligt hoger en dan heb je kans op een hangoog. Dus om nu niet mijn hele leven rond te lopen als Forrest Whitetaker, heb ik besloten dat niet te doen.
De arts die erbij zat die vertelde mij over de Odaban. Hij zei als je echt helemaal droog wil zijn, kan je dat eens proberen. Het kan zijn, zei hij, dat het nog veranderd naar mate de tijd verstrijkt. De geur is intenser dan het was, mijn linker oksel doet goed mee (lees: zweet bijna niet meer) maar mijn rechteroksel is enorm eigenwijs en doet waar hij zin in heeft.

Ik heb de spray gekocht en ik kan nu gewoon 2 weken lang droog blijven met de spray, droog in die zin er komt niets meer uit.

Dus ben ik tevreden en zou ik het nog een keer? Tevreden ja en nee. Ben droog maar niet alleen door operatie. De operatie zelf ja weet je als je goed bent voorgelicht valt het niet tegen. Als er niets fout gaat, is het helemaal geen erge operatie. Maar je moet wel echt de tijd nemen om te herstellen. Ik ben drie weken van de kaart geweest. Nu met sporten merk ik soms nog dat mijn longen een optater hebben gekregen.

Dus eind goed al goed, ik ga droog door het leven heen (als de spray ook zijn werk blijft doen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht