Succesverhaal

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Pisces
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 14 apr 2009, 14:45
Contacteer:

Succesverhaal

Bericht door Pisces »

Dag iedereen,

Nu ik net Je Zal Het Maar Hebben op BNN heb gezien werd ik weer even wakker geschud. Ik had met mezelf afgesproken dat ik na de operatie zou laten weten hoe het met me ging. Omdat er zoveel enge verhalen opstaan en weinig succesverhalen na de operatie. Dat is niet vreemd, zoals iemand al opmerkte, omdat mensen die er vanaf zijn ook niet meer naar dit forum hoeven te komen voor steun, en misschien ook niet willen omdat ze klaar zijn met het hoofdstuk in hun leven. Heel begrijpelijk.

Toch zal ik nu een paar maanden na de operatie vertellen hoe het is gegaan.
De operatie verliep voorspoedig. Geen klaplongen. Geen hangoog. Meteen waren mijn handen droog, oksels droog, maar ik lag in een warm bed dus mijn voeten zweetten wel. Drie dagen waren mijn handen droog. Toen begonnen ineens mijn handen weer te zweten. Maar het was geen gebruikelijk zweet (vloeibaar als water) maar iets dikker qua gevoel en mijn handen bleven continu nat (bij mij werden mijn handen dus wel eens droog). Dit heeft drie dagen aangehouden, en langzaam trok het weg. Dit waren de drie kloterigste dagen. Ik dacht dat het allemaal voor niets was geweest. Maar dat is het dus wel.

Het resultaat 4 maanden later:
Droge handen.
Droge oksels (worden alleen vochtig bij inspanning (fietsen op een verotte fiets, dansen)
Mijn rug en buik worden veel natter bij inspanning dan eerst, maar alleen bij inspanning (I don't care! Zweet + inspanning = NORMAAL YES!)
Voeten zweten iets minder, maar evenveel als vroeger bij vlagen.
Liezen zweten ook nog evenveel.
Maar geen enge compensatiezweterij (behalve bij inspanning).

Ik heb 12 jaar last gehad van hyperhidrosis. Ik heb twee jaar gedaan over het nemen van de beslissing voor een operatie.

Hierdoor heb ik moeilijk mensen durven aanraken om die reden en nooit een vriend gehad. Nu is dit voorbij en heb ik waarschijnlijk over twee weken een date.

HIEPHOI!

Ik wilde alleen dat ik die operatie 10 jaar eerder had gedaan :).
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Succesverhaal

Bericht door Thijs »

Hoi,

Bedankt voor je verhaal.... welke operatie heb je gedaan?? de ETS operatie ? en waar heb je hem laten doen ?

groetjes Thijs
chris123
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 19 mar 2010, 17:20
Contacteer:

Re: Succesverhaal

Bericht door chris123 »

Hallo,

Sinds mijn pubertijd heb al last van overmatig zweten ( Hyperhidrosis ).
Dit is met name bij mij de oksels, handen, voeten.
Heb van alles al geprobeerd maar niets hielp ( zelfs de botox heeft niet langer dan 3 weken geholpen)
Toen heb ik Syneo Deo 5 gebruikt dit werkt prima, alleen als je het dus vergeet op te doen baal je de volgende dag omdat je dan weer gaat zweten.
Het werkte bij mij maar 2 dagen en moest om de dag dus nieuwe aanbrengen ( dit was een branderig gevoel omdat mijn huid er niet goed tegen kon).

Heb toen het hele internet afgezocht omdat ik me geen raad meer wist.
Kwam toen al gauw op de website van sudor terecht.
Heb er meteen heen gebeld en gevraagd of ik langs kon komen.
Echter was er een hele wachtlijst voor mij, een half jaar later werd ik gebeld door de sudor, dat ik langs kon komen voor een intake gesprek.
Eindelijk op 17 maart was het zover en ben dus geholpen voor mijn Hyperhidrosis.
Ik ben vorige week 17 maart geopereerd voor een Endoscopic thoracic sympathectomy in de Sudor Kliniek in Almelo.
De opratie is uitgevoerd door dr. Raymakers.

Na de operatie in de uitslaapkamer had ik meteen droge handen, een heel apart gevoel.
Mijn oksels waren nog niet meteen droog.
De volgende dagen na de operatie waren mijn handen zo droog dat ik ze moest insmeren.
De dag daarop kreeg ik weer zweethanden en waren mijn oksels ook weer nat, ik baalde enorm.
Nu ik dit bericht zit te typen zijn ze mijn handen en oksels kurkdroog.
Dit is een heel raar gevoel omdat je elke keer weer denkt dat je oksels of handen weer klam worden.

Tot nu toe ben ik heel blij dat ik de operatie heb laten doen.

Groeten Chris
Plaats reactie