Operatie in België, en het werkt!

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
CHB
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 mei 2009, 10:32
Contacteer:

Operatie in België, en het werkt!

Bericht door CHB »

Hallo mensen.
Ik heb net zoveel de meeste van jullie hyperhidrosis. bij mij is het voornamelijk handen (oksels en voeten). Maar met je handen wordt je natuurlijk het meest geconfronteerd. Na een gesprek met de dermatoloog, kwam er als enige oplossing uit de iontophorese apparatuur. Dit leek me eigelijk niks. je moet het je leven lang blijven doen, en ja ik weet dat je kan afbouwen. maartoch, het zou ideaal zijn om er in 1x vanaf te zijn. of was dat teveel gevraagd? Ik ben toen zelf maar gaan zoeken op internet, en kwam vanalles tegen! De operatie waarmee men de zenuwknoop doorbrandt, leek me eigelijk de ideale oplossing. :cheer Via mensen van dit forum ben ik in Belgie terecht gekomen. bij het universitair ziekenhuis in Belgie. Best een eindje rijden, 2,5 uur :? maargoed. dat hadden we ervoor over. Gebeld voor een gesprek en dat kon heel spoedig. het gesprek heb ik nu achter de rug, en na goede uitleg staat de operatie gepland voor 31 augustus. en ik kan niet wachten! ik ben erg benieuwd hoe alles zal gaan uitwerken, zoals het compensatiezweet. toch ben ik blij dat er definitief een einde aan gemaakt kan worden! (want oja, er was ook een operatie te doen kwam de dermatoloog later achter). Ik ben dus erg benieuwd wat me allemaal te wachten staat...
tot horens!
Linsey
Laatst gewijzigd door CHB op wo 07 okt 2009, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
CHB
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 mei 2009, 10:32
Contacteer:

Re: Operatie in België?

Bericht door CHB »

Hallo mensen.
ik wil jullie graag helpen want ik weet hoe lastig het is. daarom zal ik mijn verhaal even afmaken, zodat jullie er hopelijk iets aan hebben.
Ik ben 31 augustus zondagavonds naar het ziekenhuis gegaan. vanaf toen mocht ik niet meer eten. Ik heb die nacht vreselijk slecht geslapen, maar ach je weet waar je het voor doet. De volgende morgen wakker gemaakt door een verpleger voor een longfoto en longfunctie test die gedaan moest worden. dus lekker in mn pyama door de gangen - oeps. :oops: maargoed. er werd een foto gemaakt en een test gedaan. daarna moest ik wachten tot half 10 omdat dan mijn operatie zou plaatsvinden. maar er kwam een spoedgeval tussendoor dus dat werd half 2. toen in het bed naar de operatiezaal gereden. spannend! de zusters & dokters waren super aardig en zelfs het infuus viel erg mee. toen ben ik in diepe slaap gevallen door de narcose. toen ik weer met moeite, wakker werd waren mijn handen gewoon droog! wel een druk gevoel op je borst maargoed, de blijdschap overheerste. nog in mijn bed een longfoto gemaakt. en ik mocht terug naar mijn kamer. daar nog even gelegen en toen in een rolstoel op weg naar de auto. (nog wel even overgegeven van de narcose :hammer )
nog een week last gehad ongeveer van pijn boven in de rug en bij de borst. vooral met niezen pijnlijk. maar wat was ik blij!
gewoon droge handen! het is echt ongelooflijk dat zoiets zo plots klaps weg kan zijn. :cheer gisteren ben ik terug geweest voor controle, waar een nieuwe longfoto & longfunctietest zijn genomen en alles was oke!
Ik zal kort de operatie uit proberen te leggen:
- ze gaan met een camera en een soort van brander iets onder je oksel naar binnen. zo gaan ze langs de longen; die ze iets 'leeg' laten lopen om erlangs te kunnen. vandaar ook de pijn op de borst de dagen erna.
- ze zoeken mbv het tellen van de ribben de juiste zenuwknoop op, die in het midden bovenin je rug ligt. deze branden ze door.
- dan wordt je omgedraaid en doen ze hetzelfde aan de andere kant.
je houd 4 mini gaatjes over. de littekens zijn echt ter grootte van een erwt. dus dat is super!
Qua compensatie zweet is alleen met inspanningen dat ik op mijn rug en borst wat meer zweet krijg, maar dat heb ik er absoluut voor over!
als er vragen zijn kan ik iets specifiekere informatie geven, dus ik hoop jullie zo te helpen want ik weet hoe vervelend het is! :)
stains
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 08 okt 2009, 16:49
Contacteer:

Re: Operatie in België, en het werkt!

Bericht door stains »

Ik heb ook al gehoord van deze operatie.
Ik zweet overmatig over zowat mijn hele lichaam. Ik neem hiertegen probanthiline, maar het effect is maar matig en ik krijg er een droge mond van.
Ik vraag mij af of deze operatie enkel helpt tegen natte handen of ook andere plekken.
Het meest hinderlijke vind ik de oksels, hoofd en billen. Kan je laten weten of het ook hiertegen kan helpen?
En welk UZ was het in Belgie? Leuven, Brussel, ...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht