Jaren na de operatie?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
jsharky88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 jul 2009, 06:13
Contacteer:

Jaren na de operatie?

Bericht door jsharky88 »

Beste mensen,

Allereerst bedankt voor het oprichten en ondersteunen van dit forum.
Ik heb sinds enkele jaren last van zweethanden en dit lijkt met de jaren erger te worden.
Zoals de meeste zal dit denk ik vooral komen omdat ik wat ouder wordt (21 jaar ondertussen) dus je komt met meer mensen in contact, zowel zakelijk als privé. Omdat ik weet dat ik al last heb van zweethanden maak ik me er druk over wat er voor zorgt dat het alleen maar erger wordt.

Om deze reden zit ik er dus sterk over na te denken om een afspraak bij Sudor te maken voor een operatie.
Als mijn zweethanden weg zijn en ik er eventueel een lichte compersatiezweet aan over houdt dan kan ik daar zeker mee leven.
Toch als ik hier enkele verhalen lees over dat de compersatiezweet vele malen erger is dan die zweethanden begin ik hem toch wel een beetje te knijpen.
Verder viel mij ook op dat er weinig bekend is van hoe het enkele jaren na de operatie gaat.

Vandaar deze post, ik hoop dat er nog enkele mensen actief zijn die de operatie al enkele jaren of meer geleden hebben gehad (korter kan natuurlijk ook he!) die kunnen vertellen hoe het uiteindelijk is afgelopen, is de compersatiezweet minder geworden of juist erger??

Alvast bedankt voor het lezen en met vriendelijke groet
CHB
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 28 mei 2009, 10:32
Contacteer:

Re: Jaren na de operatie?

Bericht door CHB »

Hallo,
ik zit met hetzelfde probleem als jou, zoals meer mensen hier ! alleen ben ik nog 17. Ik heb besloten om de operatie in België uit te laten voeren. Dit gaat gebeuren in het universitair ziekenhuis brussel. Ze zijn daar erg bekend met deze operatie. Het intake gesprek heb ik gehad, en 31 augustus staat de operatie gepland! :cheer
ik ben zelf ook erg benieuwd naar compensatiezweet en dat soort dingen. maar het is in ieder geval over een veel groter oppervlakte dus daar ben ik niet zo bang voor.
De manier die ze in belgie hanteren is;
1 gaatje onder oksel voor camera
1 gaatje onder oksel voor brander. oid.
ze gaan naar binnen en door middel van de ribben kunnen ze zien welke zenuwknoop ze moeten doorbranden. Want het is in feite een zenuwknoop die ontregeld is. Ze kunnen ook zo de knoop van bijvoorbeeld de oksels doorbranden.
Daarna word je omgedraaid, en doen ze bij de andere kant hetzelfde. dit duurt in totaal een half uurtje.
hoop dat je wat aan deze informatie heb/
groetjes Linsey
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: Jaren na de operatie?

Bericht door Johnw »

Is het nog wel mogelijk om een afspraak met Sudor te maken. Op het forum staat een artikel van de Telegraaf met de oprichter van Sudor. Hij vertelt hierin dat de kliniek opgeheven is.
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: Jaren na de operatie?

Bericht door lila89 »

Op de sudor site geven ze aan dat ze vanwege een te grote wachtlijst geen nemen cliënten meer aannemen.
Ik wil mij ook laten opereren maar ben ook wat huiverig voor dat compensatie zweten. Ze zeggen dat je meestal compensatie zweet krijgt op de plekken waar je nu ook ''eerder'' zweet. Ik zweet alleen na heel hevige inspanning op mn borst. dus als dat klopt hoef ik daar niet zo bang voor te zijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht