Operatie voor zweten in gezicht?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Gerard
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 17:37
Contacteer:

Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door Gerard »

Hallo allemaal,

Ik word er ondertussen helemaal gek en ongelukkig van... Kom net bij een feestje vandaan en liep weer lekker te zweten(Oksels,rug maar vooral gezicht.
Het valt zo erg op dat ik maar 'ziek' naar huis was gegaan. Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt echt.. Wat ik me af vroeg of er mensen zijn die weten of er operaties mogelijk zijn voor het gezichtzweet..?
Alvast bedankt!

Groeten Gerard
Snomorfield
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 10:45
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Re: Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door Snomorfield »

Hallo,

een klassieke operatie, de thoracale sympathectomie, is bij mij alleen aangeraden geweest voor het zweten van de handen. Voor de oksels en het gezicht (dan branden ze een groter stukje van de nervus sympathicus weg) niet, omdat je dan te veel kans hebt op bijwerkingen en vooral veel kans hebt op aanzienlijk compensatiezweten. Maar ga eens langs bij je dermatoloog, misschien kan hij of zij je helpen bij een wel passende oplossing?

Groetjes,

Snomorfield
luna12
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 15:31
Contacteer:

Re: Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door luna12 »

Beste Gerard, hierbij wil ik even reageren op jou bericht.
Ik heb al jaren last van transpireren onder mijn oksels en gezicht.
Het transpireren opzich was voor mij geen probleem, hetgeen mij stoorde was de geur ondr mijn oksels.
Het zweten in mijn gezicht had ik alleen bij inspanning maar was voor mij op zich geen probleem.
Op basis hiervan heb ik vorig jaar december een operatie ondergaan bij het VU door dr. Covelier, na verwijzing door mijn dermatoloog die een schrijven had ontvangen van de VU inzake een "nieuwe"methode waarbij de zenuwstreng (sympaticus) en de zenuwknopen T2 etc. (ganglion) niet worden onderbroken maar waarbij alleen de uitlopers van de zenuwknoop (zie het als een klodder verf met van die zijtakjes) worden weggebrand.
Dit zou een aanzienlijke verbetering zijn t.o.v. de "oude" operatie waarbij de zenuwstreng wordt doorgebrand en er een grote kans op complicaties bestaat zoals CS (compensatie zweten).
Na mij intake gesprek vorig jaar gaf dr. Coveliers aan dat het zweten in het gezicht ook kon worden behandeld, dus ik dacht 2 vliegen in een klap, nou dat heb ik geweten.
Het begon al een maand na de operatie, mijn rechterhand en arm werd koud en klam (niet de hele dag maar met perioden) en ik kon ook weer kippevel op mijn rechterarm krijgen.
Oké dacht ik die kant is dus niet gelukt vervolgens voelde ik een prikkeling op de rechterkant van mijn gezicht en lichte transpiratie oftewel het leek alsof de behandeling aan mijn rechterzijde niet geheel was gelukt.

Was het nog tot daar gebleven dan had ik ermee kunnen leven maar het compensatiezeten stak de kop en niet gering ook.
Op mijn rug en net onder mijn borstkas ben ik in warme weer of bij inspanning drijfnat (had ik vroeger niet of nooit opgevallen) je billen worden klam maar dat is nog te handelen net als je benen.
Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum om mensen te wijzen op de mogelijke risico's van deze nieuwe methode.
Ik ben er behoorlijk boos over, niet op Coveliers maar meer op het feit dat dit een enorme domper is op mijn sociale leven.

Ik wil je dus met klem wijzen deze stap niet te nemen, misschien voor mensen die blozen maar niet voor mensen die zweten op hun gezicht.
Geloof me het probleem is 10 keer erger dan voor de operatie.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door Hissederim »

Beste Gerard

Wat luna zegt is waar,maak niet nog erger,ik had ook zweet gezicht en handen na operatie had ik compensatie zweet.
Vroeger had ik droge kleding maar nu vooral deze dagen hele kleding is kletsnat.
Ik zou jou niet aanraden neem afstand van artsen,hun zijn de ergste,vertellen ze heleboel mooi verhalen geen enkele persoon die operatie heeft gehad kan niet zeggen dat die beter geworden is...
Wat jij beste kunt doen is vooral bij feestjes draag een koelvest,het is voor paar uurtjes feest dus je verliest niks...
GA NIET ONDER DE MES ANDERS ERVAAR JE ALLES MET DE TIJD MAAR DAN IS AL TE LAATTTTTTTTT.....
Voor je gezicht doe met botox,werking is 6 maanden maar beter dan operatie....
Gerard
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 19 jun 2009, 17:37
Contacteer:

Re: Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door Gerard »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wist niet dat botox ook kon voor in het gezicht. Ik dacht dat het alleen was voor onder de oksels...
Binnekort ga ik maar eens kijken!
Ik vind het trouwens ontzettend erg voor jullie dat de operaties voor jullie zo zijn gelopen, heel erg bedankt voor het advies.

Gr, Gerard
kitty26
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 19:17
Contacteer:

Re: Operatie voor zweten in gezicht?

Bericht door kitty26 »

he mensen ik zie dat jullie ervaring hebben met BOTOX? kan iemand mij helpen ik zweet namelijk ook veel in mijn gezicht kan juliie mij helpen waar ik de botox kan laten doen en waar het wordt vergoed!

groetjes kitty
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht