Just my opinion

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Gringa
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 03 jun 2009, 10:57
Contacteer:

Just my opinion

Bericht door Gringa »

Hi iedereen,
Ik kan me goed voorstellen dat mensen die echt last van zweetangst/overmatig zweten hebben op een gegeven moment overwegen om drastische maatregelen te ondernemen. Echter, als ik lees dat men overweegt de zweetklieren operatief te laten verwijderen etc, dan baart me dat wel zorgen...Zweten is en blijft- hoe vervelend ook- een normale lichamelijke reactie op spanning. Ik zie het dan ook zo: als je ontzettend aan het stressen bent dan kan het inderdaad tot gevolg hebben dat het lichaam zich uit d.m.v. ontzettend veel zweten. Het zweten is een gevolg; maar niet de oorzaak. Je zweetklieren die slechts in werking gesteld worden om die reactie teweeg te brengen, haalt de werkelijke oorzaak (stress en vervelende situaties) natuurlijk niet weg.

Met een goede deo zoeken is helemaal niets mis, maar ik denk dat het erg zinvol zou zijn eerst naar het mentale gedeelte te kijken i.p.v. een toevlucht te zoeken in operaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want die zijn er altijd.
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door Naomi Joy »

Beste Gringa,

Ik snap niet helemaal wat je doet op dit forum met zo'n berichtje?!

Denk je nu werkelijk dat mensen die voor een operatie kiezen niets anders overwogen hebben?
Het gaat hier niet om zweethanden, voeten, oksels e.d. zoals jij die (vul ik even in) ervaart.

Stres is hier niet altijd de onderliggende oorzaak. Er kan worden aangetoond, niet in alle gevallen, dat het gaat om een zenuw die overmatig word geprikkeld. Hierdoor ontstaat zweetgedrag dat bijna ondragelijk is. Alles is nat, zeiknat. Je moet rekening houden met je kleding, moet altijd Deo bij je hebben en leeft in de angst dat mensen je ruiken, geeft mensen liever geen hand, kunt geen papier vast houden, kunt bijna niet schrijven.. Alles is een probleem en dit beïnvloed zowel je zakelijk als privé leven enorm.

Je hebt het over uitzonderingen. Wel, beste Gringa, op deze website vind je alleen maar uitzonderingen.
Mensen die hun toevlucht bij deze website zoeken, zijn een uitzondering!
Misschien moet je, je eerst iets meer verdiepen in het probleem voor je ons probeert te adviseren.

Ga je nog eens inlezen, verdiep je er nog eens in en laat dan nog eens wat van je horen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2774
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door Thijs »

Tja.... helemaal met Naomi Joy eens..... maar Gringa had dit bericht in 2009 geplaatst dus verwacht maar geen antwoord.

Groetjes Thijs
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door Naomi Joy »

Haha nee dat dacht ik ook al, moest het alleen wel even kwijt.
Even de frustraties van me afschrijven!! Haha
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door LadyDark »

daar ben ik het helemaal mee eens Noami ik had dat nog nooit eerder gezien maar ik ben het er helemaal mee eens wat je neer zet
Naomi Joy
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 09:52
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door Naomi Joy »

Thanks, jammer dat het niet meer gelezen word door Gringa!

Irriteer me steeds meer aan mensen die denken je te adviseren terwijl ze niet weten waar ze het over hebben.
Laatst zei iemand dat ik me niet zo moest aanstellen, een operatie belachelijk was en ik het gewoon maar eens moest proberen met Deo..
.. Thanks, nog helemaal niet aan gedacht, laat ik dat eerst maar eens proberen voor ik die operatie laat uitvoeren. Slim idee!!

Haha, gelukkig zijn er hier mensen die wel snappen wat je bedoelt als je het hebt over zweethanden, voeten, oksels of e.d.
LadyDark
Vijver
Vijver
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 06 nov 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Just my opinion

Bericht door LadyDark »

jah inderdaad heel erg jammer

jah precies denken dat ze alles weten maar ondertussen geen idee hebben. ow nee Deo daar hebben wij nog nooit van gehoord ts toch veel goedkoper om een operatie te laten doen. ik heb ok wel eens gehoord dat ik te lui was om deo te gebruiken end at ik daarom de operatie heb laten doen ja want dat scheeld een heleboel. We hebben zoveel liever pijn en lang niks doen dan dat we een deo busje gebruiken hallo doe ff gezond denk ik dan.

jah inderdaad zeker wel scheeld een hele boel
Plaats reactie