zweetklieren onderhuids weg snijden??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

zweetklieren onderhuids weg snijden??

Bericht door Erje »

Vanochtend ben ik bij de Mauritskliniek geweest voor Botox in de oksels. Het was een goede ervaring, werd mét verdoving geholpen, dus ik heb er bijna nix van gevoeld.
De dokter vertelde me dat het niet de bedoeling is dat ik elk half jaar / jaar terug kom voor een Botox-behandeling. Het verschil in zweten met vóór de Botox zou zo moeten zijn dat het minder blijft.
Als dat niet zo is heeft hij nog een andere methode, nl het wegsnijden van de zweetklieren. De verdoving is hetzelfde, alleen maakt hij een klein sneetje van 1 á 1,5 cm en daardoor heen snijdt hij dan de zweetklieren onderhuids weg. Dit zou een hele effektieve methode zijn. Nou vertelde hij dat het bijna nooit voorkwam dat ze hiertoe over moesten gaan, maar de mogelijkheid is er dus, wordt in de Mauritskliniek gedaan.
Ik had hier wel eens van gehoord, maar ik wist niet dat dit in Nederland al uitgevoerd werd.
Ben vergeten te vragen of het vergoed wordt, maar ik neem aan van wel.

Nou is mijn vraag: is er iemand die hier al ervaring mee heeft en hoe bevalt het?

groetjes,
Rini
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: zweetklieren onderhuids weg snijden??

Bericht door ***** »

hoi !

ik ben af van mijn zweten :D dankzij een operatie in brussel waar ze mijn zweetklieren voor een stuk hebben weggehaald. Ik had het vooral bij mij handen en voeten maar de operatie werkt ook bij de oksels. de operatie zelf duurde maar 20 minuten en er werden maar 2 kleine sneetjes (van 1 cm) gemaakt langs de borst ( waar de rand van je bikini zit). ze gaan hierbij achter de longen dus die worden maar half leeg gelaten dus heb je geen kans op een klaplong zoals de operatie in nederland. de eerst dag erna had ik het gevoel alsog ik spierpijn had om mijn bovenlichaam maar daarna werd dat steeds minder. en na 5 dagen kon ik gewoon weer bijna alles doen (bijv. fietsen lopen enz). na een week werden mijn hechtingen eruit gehaald en hoefde ik geen pleister meer op het litteken te doen. nu is het 5 weken geleden dat ik de operatie ben ondergaan en ik kan nu weer alles en heb helemaal geen pijn meer(na 1 week had ik al geen pijn meer). vandaag moest ik alleen een longcapaciteittest doen om te kijken of mijn longen dezelfde capaciteit hadden als voor de operatie. dit was ook allemaal goed bij mij. dus nu hoef ik ook niet meer terug te komen en ben ik compleet genezen van hyperhydrosis :D :D

dit is de site van het ziekenhuis: http://www.uzbrussel.be/u/view/nl/33084 ... ?id=988399
je ziet als het goed is de naam keukeleire ( de dokter die mij geopereerd heeft) je kunt het ziekenhuis gewoon bellen en ze geven je (dat deden ze bij mij) de dokter zelf aan de telefoon om een afspraak te maken daar.

lijkt me toch beter dan botox
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: zweetklieren onderhuids weg snijden??

Bericht door Erje »

Goh, fijn dat je er helemaal vanaf bent.

Maar ik snap niet goed dat ze achter je longen moesten zijn voor het wegsnijden van zweetklieren onder de oksel. Lijkt me dat ze dan toch ook nog iets met zenuwen gedaan hebben?

groetjes,
Erje
Plaats reactie