Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

huilebalkje
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 13:34
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door huilebalkje »

Het is eindelijk zover 28 juli ben ik aan de beurt voor een thoracal sympathectomie tegen mijn overmatig zweten van de handen en oksels. Wie heeft deze ingreep ook ondergaan ?? Ben opzoek naar jullie persoonlijke ervaringen.

En wat het resultaat bij jullie is ....

Alvast heel erg bedankt !!

Huilebalkje
Gast

Bericht door Gast »

kan je wat meer vertellen wat het inhoud ?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ehh of deze specifieke operatie al besproken is weet ik niet..(ik ben niet zo into operaties, ik haat ze zelfs :)) maar zoek ff naar operatie op dit forum en kijk of je wat kunt vinden. Er zijn meerdere mensen die zich al hebben laten opereren tegen zweten, ook op dit forum.

Groetjes Thijs
eddy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 19:30
Locatie: limburg/belgie
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door eddy »

huilebalkje schreef:Het is eindelijk zover 28 juli ben ik aan de beurt voor een thoracal sympathectomie tegen mijn overmatig zweten van de handen en oksels. Wie heeft deze ingreep ook ondergaan ?? Ben opzoek naar jullie persoonlijke ervaringen.

En wat het resultaat bij jullie is ....

Alvast heel erg bedankt !!

Huilebalkje
hallo , ik zelf heb zo een kijkoperatie laten ondergaan 4 jaar geleden, ik had plots last van overmatig zweten onder de oksels ,en ik kan u verzekeren , moest ik het og eens laten doen : NOOIT MEER !!!!mijn probleem heeft zich volledig verplaatst ,bij temperaturen boven de 24 graden zweet nu mijn gans lichaam tot aan de knieen ,en zeer extreem , iedere zomer is voor mij een hel nu , ik kan gewoon niet meer naar buiten en in de ziekenhuizen zeggen ze van sorry , staan met de rug tegen de muur , kunnen u niet meer verder helpen ,u zal er mee moeten leven , voorheen was ik een zeer sociaal mens maar nu in de zomermaanden sluit ik mij gewoon af van de buitenwereld , ben enorm depressief tijdens deze maanden , ik zeg het niet om je bang te maken maar wel om dit soort complicaties te vermijden ,want dit gun ik nog niet mijn grootste vijand toe , groeten eddy
Erwin
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 04 jul 2005, 10:48
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik deze operatie ondergaan, zie ook mijn verhaal '100% droge handen door operatie" en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Eindelijk heb ik droge handen.
De operatie vond ik meevallen. Neem wel voldoende tijd om te herstellen, want het is toch een operatie waar ze een uur mee bezig zijn (als ze beide handen tegelijk doen) en ze laten je long leeglopen en dat moet zich weer herstellen.
Na de operatie heb je direct geen transpirerende handen en oksels meer en dat is een geweldig gevoel.
In welk ziekenhuis laat je het doen??

Veel succes.

Erwin
eddy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 19:30
Locatie: limburg/belgie
Contacteer:

Bericht door eddy »

Erwin schreef:Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik deze operatie ondergaan, zie ook mijn verhaal '100% droge handen door operatie" en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Eindelijk heb ik droge handen.
De operatie vond ik meevallen. Neem wel voldoende tijd om te herstellen, want het is toch een operatie waar ze een uur mee bezig zijn (als ze beide handen tegelijk doen) en ze laten je long leeglopen en dat moet zich weer herstellen.
Na de operatie heb je direct geen transpirerende handen en oksels meer en dat is een geweldig gevoel.
In welk ziekenhuis laat je het doen??

Veel succes.

Erwin
had ik de eerste zomer ook en ik hoop erwin dat het zo voor je blijft , nogmaals ik gun niemand toe wat ik nu meemaak
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Toen ik voor het eerst met zweet klachten naar de huisarts ging was er nog geen botox tegen HH. Iontophoresis wilde het ziekenhuis niet mee beginnen met mij omdat dat (toen in ieder geval) amper werkte en er ook geen speciale versies waren voor oksels. Medicijnen waren alleen beta blokkers die niet werkten, en alu-chloride werkte absoluut niet. Ik was zo wanhopig dat ik aan mijn huisarts vroeg om een operatie, want dat was het enige wat er nog was.

Met klem adviseerde hij mij om dit vooral NIET te doen. Voornamelijk omdat er behoorlijk wat risico's aan vast zitten zoals andere gebruikers hier op het forum helaas zelf hebben mee moeten maken. (meer zweten op andere plekken of simpelweg geen verschil maar juist vererging van het zweetprobleem)

Het is dat niet veel later (1998) een klein stukje in de zaterdag telegraaf over BOTOX verscheen voor medicijn tegen HH en ik dat uiteraard wilde proberen anders had ik mezelf ook laten opereren. Zo wanhopig was ik inmiddels wel, ik kan het me dus ook goed voorstellen....

Ieder moet het uiteindelijk zelf weten natuurlijk en ik kan me voorstellen dat je met HH aan handen en voeten op een gegeven moment sneller naar de OK zaal gaat dan HH onder je oksels. HH onder je oksels is immers veel beter en effectiever te behandelen met botox.

Nogmaals herhaal ik mezelf, doe een operatie alleen als er echt totaal geen andere alternatief meer is........... en dan nog...

Papa Thijs ;)
Marc
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 01:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Thoracale sympathectomie

Bericht door Marc »

Het is eindelijk zover 28 juli ben ik aan de beurt voor een thoracal sympathectomie tegen mijn overmatig zweten van de handen en oksels. Wie heeft deze ingreep ook ondergaan ?? Ben opzoek naar jullie persoonlijke ervaringen.

En wat het resultaat bij jullie is ....

Alvast heel erg bedankt !!

Huilebalkje
Hoi Huilebalkje,

Ik vermoedt dat ik het met Eddy eens ben. Heb deze operatie vorig jaar ondergaan voor oksels en gezicht. Ze hebben me toen ook verteld dat het zweten niet verdwijnt maar dat het zich verplaatst. Bij mij zijn mijn rug en benen nu redelijk vochtig, zeg maar. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou niet anders uit zal pakken, ik hoop persoonlijk dat het de oplossing voor je is.

Heb wel eerst "bijna" al het andere geprobeerd voordat ik deze operatie heb ondergaan. Maar we gaan gewoon verder met de zoektocht naar een oplossing...............

In ieder geval succes op 28 juli

Groetjes Marc
huilebalkje
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 13:34
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door huilebalkje »

Bedankt voor jullie reactie's......

Morgen is het zover !!!
Marc
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 01:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Marc »

Succes morgen!!!!!!

Gr Marc
Marc
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 01:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Marc »

Hoi,

Was eigenlijk wel benieuwd naar het resultaat van de operatie? Gaat het inmiddels weer een beetje?

Groeten Marc
huilebalkje
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 13:34
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door huilebalkje »

Ben nu weer al een paar dagen thuis en het gaat redelijk. Nog wel veel pijn maar de wonden genezen prachtig, denk dat ik bijna geen littekens er aan over hou...

Verder waar het natuurlijk om ging was of ik nog zweet. Nee, ik zweet niet meer bij mijn oksels en mijn handen zijn super droog.

Heb nu super droge handen dus heb nu wel moeite om dingen vast te pakken.

Verder merk ik nu al dat ik iets meer zweet bij mijn voeten en liezen....maar dat is te overzien.

Op dit moment ben ik dus super blij !!!

Nou maar hopen dat het compensatie zweet op de andere plekken geen grotere proporties aan gaat nemen....zoals bij andere van deze site....

Zoals het nu gaat, gaat het goed en ben ik happy !!
Marc
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 01:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Bericht door Marc »

Dat is goed om te horen. Neem maar de tijd om goed te revalideren............

Kan uit ervaring melden dat je inderdaad van de littekens na een tijdje, bijna helemaal niets meer ziet. Bij mij is het ongeveer 1 jaar geleden, geloof ik. En je ziet aan beide kanten alleen 2 "kogelgaatjes"..............

Ik hoop voor je dat het compensatie zweten mee zal vallen.

Succes en de mazzel,

Marc
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi voor de superdroge handen na de operatie heb ik via de huisarts"varkensreuzel" gekregn.
Dat is echt vet!
Dus wie weet???

Succes verder,
Kim
huilebalkje
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 13:34
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door huilebalkje »

Vandaag lekker warm, heerlijk dagje ! Ben gaan winkelen lekker groen strak shirtje aangetrokken en ja hoor geen druppel onder mijn oksels of bij mijn handen.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik meer zweet op mijn rug en benen. Daar heb ik geen problemen mee.

Maar ja hoor en daar komt ie jammer genoeg .... als het dus zo lekker warm is gelukkig niet zo vaak in nederland blijk is dus heel veel bij mijn liezen te gaan zweten. Compensatie zweet!! Niet prettig.... en mijn broek is dus nat geworden en dan bedoel ik echt nat ! (heb hier op het forum een keer een foto gezien van een natte broek zo zag het er bij mij ook uit tussen mijn benen dan)

Heb ik spijt van de operatie? Nee, helemaal niet omdat ik wist dat dit zou kunnen gebeuren ... en hiervoor had ik al geen leven, de stank, de vieze kleren ik had er helemaal genoeg van....zat er helemaal door heen. Maar je hebt toch altijd die hoop dat het helemaal over is. Bij niet zulke warme dagen heb ik dus helemaal geen last zo ver ik nu kan vertellen. Het is pas een paar weken geleden...

Botox voor je liezen bestaat dus niet maar misschien is ditropan Xl 15 mg/ oxybutidinges iets voor mij om de zomer maanden door te komen....

Iemand nog andere tips hoor het graag !!

Huilebalkje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht