Zweetklieren weghalen

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Zweetklieren weghalen

Bericht door rookie »

Hallo, ik ben via mijn huisarts bij een dermatoloog terechtgekomen vanwege mijn klotsende oksels. Na twee keer een botox behandeling bij Carpe (werkt nagenoeg niet) dacht ik om via mijn huisarts een behandeling in NL te krijgen.

Zelf had ik voorgesteld om een behandeling in de Mauritskliniek te Nijmegen. Deze kliniek geeft aan dat alle behandelingen 100% vergoed worden bij elke verzekeraar!!

Vandaag had ik een afspraak bij een Dermatoloog. Situatie voorgelegd, ook dat ik al twee behandelingen in Belgie had gehad.

Tot mijn schrik :shock: begon deze Dermatoloog dat er niets anders op zat dan een operatie. Zweetklieren weghalen via een kleine snee. Dit lijkt me doodeng en erg pijnlijk, maarja als het werkt heb ik het er wel voorover!

Misschien heeft iemand ervaring met deze behandeling bij de Mauritskliniek? :?:
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Dat is de thoracale sympathectomie.
Heb ik ook gehad en heeft bij mij niet geholpen!!
Bij anderen weer wel maar lees het forum eens goed door daar staat het allemaal wel op !!!!

Een advies!!
Je moet er voor de volle 100% achter staan om een operatie te doen en schrijf alles op wat je weten wil en zorg dat je daar goed antwoord op krijgt.
Laat dat allemaal goed op je inwerken en beslis dan pas of je het ervoor over hebt!!!
Het is niet zo dat je van het zweten af bent het kan elders terugkomen en misschien net als bij mij niet helpen!!
Maar in ieder geval succes met je beslissing!

Gr Kim
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hoi Kim,

De dermatoloog deed er erg laconiek over. Ik heb dit forum doorlopen en ga de principe afspraak die ik heb gemaakt voor het weghalen afzeggen. Deze week nog heb ik overleg met mijn huisarts.

Ik denk dat ik oxybutinine ga proberen als mijn huisarts meewerkt tenminste.

gr. Rookie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi rookie,

Ik had niet de intentie om je bnag te maken laat dat heel duidelijk zijn !!
Maar ik maakte uit je reactie op dat je niet helemaal 100% achter staat.
Dan is het in mijn ogen de juiste beslissing wat je nu hebt gemaakt om eerst al het andere te proberen!
Een operatie de is uitgevoerd is niet meer terug te draaien!!
Ik ben vandaag weer naar de drogist geweest om voor mijn ene droge hand een creme te halen!
Mijn hand doet gewoon pijn zo drogg en dat is ook geen pretje!
Ik wens je veel succes en laat ff weten of je huisarts meewerkt!?!?!

Gr kim
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Nou mijn huisarts deed in ieder geval niet moeilijk. Ik heb Oxybutinine gekregen en ca een week geprobeerd en ook dit werkt niet. Het maakt niet uit of ik 2,5 mg of 2x2,5mg slik. Ik merk er nauwelijks iets van. Het enige dat ik merk is dat ik wat wazig ga zien.

Volgens mijn arts moet ik vertrouwen in de dermatoloog hebben. De voorgestelde ingreep is trouwens geen thoracale syphatectomie. Dit is volgens mij iets wat met je T3 of T4 zenuwbaan te maken heeft.

Ik ga a.s. dinsdag 11 december mijn zweetklieren laten wegschrapen. Ik probeer het gewoon. Er worden twee kleine incisies in mijn oksel gemaakt ca 2 cm. Dan gaat hij hierdoor de klieren wegschrapen. Moet is drie dagen met verband onder mijn oksel zitten. Na een week de hechtingen eruit en klaar (hoop ik).

Ik hou je op de hoogte.

groeten,
Rookie
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

succes en hoop dat het wat is!!

Gr Kim
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

beste rookie,

waar laat je dat wegschrapen doen?

gr.

peter
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Peterrrr,

Ik laat het in de Mauritskliniek in Nijmegen doen. Als het goed is wordt de behandeling gewoon vergoed door mijn zorgverzekeraar.

kijk anders even op hun site.

gr.
Rookie
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

Kimmy:

thoracale sympathectomie is toch dat de zenuw word doorgesneden???
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Balen!!!!!!!!!!!

Zou vandaag 11 december worden geholpen is de arts ziek. Gelukkig kan het a.s. donderdag 13 december 's middags.

Thoracal Sypha etc. is of dat ze je T3 of T4 zenuw doorsnijden of ze zetten er een klemmetje op (volgens mijn gegevens).

gr. Rookie
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

hoi rookie, nee dit is alleen doorsnijden...

ben benieuwd naar je resultaat!!
houd ons op de hoogte..

en als je ervoor de tijd hebt, zou je dan voor mij een foto kunnen maken van de littekens onder de oksels?

alvast bedankt!
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

Naar die foto's ben ik dan eigenlijk ook wel benieuwd.
Veel succes op de 13e! ;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mochten de foto's er zijn stuur ze dan svp naar overmatigzweten@hotmail.com zodat ik ze op dit forum kan plaatsen.

groetjes Thijs
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Ik ben geopereerd in DLD ( 12-12-2007). Zogenaamde zuigcurretage van de oksels. Ik heb voor deze procedure gekozen omdat de risico s nijhil zijn en de kans op succes erg groot.

De risico´s bij doorsnijden sympathische zijstreng zijn veel groter. A risico op compensatoir zweten is erg groot , 70%. en B de kans op complicaties zoals pneumathorac ed zijn vrij groot.
Als ik de literatuur bestudeer kiest men voor doorsnijden van de
sympathische grensstreng als er bv sprak is van zweten in de handen wat functioneren onmogelijk maakt.


Als je alleen in je oksels zweet overweeg dan zuigcurretage ( en dan bij een kliniek die dit meerder malen per week doet
let op dit betreft niet de procedure wegsnijden oksleklieren waarbij de kans op littekens en bewegingsbeperkingen erg groot zijn. ) Ik heb 2 gaatjes van 5mm in mijn oksel.

Ik verwijs naar het onderzoek van Dr Falk Bechara.

groet
JP
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Vandaag de 13e heb ik dus echt mijn zweetklieren weg laten halen in de Mauritskliniek in Nijmegen.
:o
Behandeling duurt ca. 30 minuten. Je krijgt eerst twee verdovingsprikken per oksel. Hier voel je helemaal niets van (Botox injecties voel je veel meer). Vervolgens wordt het gebied afgetekend. De arts maakt een klein sneetjes en gaat daarna onder de huid knippen. Zodra dit klaar is wordt met een curette de klieren uit de oksel geschraapt. Alles even schoonmaken en hechten. :?

Je krijgt wel drukverband onder je oksel dit moet drie dagen blijven zitten en je moet je bovenarmen tegen elkaar gedrukt houden (typen wil nog wel). Je mag alleen 10 dagen niet douchen!!!!!!!!!!!!! vanwege de hechtingen. :roll: :roll: :roll:

Operatie valt 100% mee. Je hoort alleen gesop en geknip onder je oksel. Super Dermatoog en toffe assistente. Binnen 30 minuten stap je weer naar buiten. :D

Of het werkt weet ik nog niet. Weet ik pas als het drukverband eraf is (mag pas a.s. zondag). Ik houd jullie op de hoogte. :?:

Ik maak foto's van de wondjes met hechting. Volgens de arts zie je er straks niets meer van.

Volgens de dermatoloog zijn er geen enkele complicaties te verwachten. Geen zweetproductie op andere plaatsen. De regulering van de tempratuur van je lichaam loopt geen gevaar etc etc

Iedereen die nog iets wil weten vraagt het maar. De art vond het trouwens vreemd dat Botox veel wordt toegepast, terwijl deze ingreep permanent is. En via de huisarts en via hun kliniek krijg je alles vergoed.

Wordt vervolgd
:arrow: :arrow:
groeten,

Rookie
Plaats reactie