Zweetklieren weghalen

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

car cross lady
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 19:54
Contacteer:

Bericht door car cross lady »

laat ik het zo zeggen bij mij in de omgeving cq straal van 80 km wordt er niets mee gadaan hij is dan de enige en hij werkt als dermatoloog maar omdat er verder in het land er al meer mee gadaan wordt is hij de aanspreek punt en hij kan de kamer maar 1 middag in de week huren ervoor van het ziekenhuis waar hij tevens werkzaam is maar hij zegt ook niet dat het niet mag hoor maar heeft het liever niet
dat snap ik ook wel er zijn er zovelen die er last van hebben en als dat allemaal dan bij hem komt wordt daardoor de wachtlijst langer en hij wil het liefst meteen helpen hij is dan ook bezig om het voorelkaar te krijgen om meer dagen te krijgen ervoor enz
wat ik dan niet snap dat er tussen 5 ziekenhuizen zijn die dat niet doen
car cross lady
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Car Cross Lady,

Ik vind het een beetje vreemd dat je je op een forum voor lotgenoten begeeft, zegt dat je een oplossing hebt en vervolgens niet wil delen waar het precies om gaat ( adres enz ).

Dan kun je het beter voor je houden lijkt me..................
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Bericht door mrijk88 »

ben blij dat er mensen ervaring met deze ingreep hebben! bedankt voor het delen van jullie ervaringen..
ik heb een afspraak gemaakt bij de mauritskliniek in den haag. heb al meerdere malen botox gehad en het werkt niet bij mij. ook alle smeerseltjes en pillen gebruikt maar werkt allemaal niet.. dus nu gaan de klieren weg :) ben zo benieuwd! heel fijn dat er foto's te zien zijn van na de ingreep dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten. heb al gevraagd om een na controle afspraak omdat ik zag dat de nazorg van de mauritskliniek in nijmegen niet zo goed was. hopelijk kan dat. in den haag is wel een hele aardige verpleegkundige die tot nu toe al mn vragen wel beantwoord dus tot nu toe heb ik daar een positieve ervaring.
hoe gaat het nu met jullie? zijn jullie tevreden met het resultaat?
groetjes
elly kuijt
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 23 jun 2008, 10:06
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door elly kuijt »

ben moeder van marijke operatie is dus mislukt, het probleem is nog steeds hetzelfde , wat ze nu gaat doen misschien belgie , ze wil er van af maar niets lijkt te helpen :(
carin
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 18:47
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door carin »

Hoi,

Ik heb twee weken geleden mijn zweetklieren uit mijn oksels laten halen. Ik heb dit in Nijmegen bij de Mauritskliniek laten doen. Ik heb al een aantal keer botox injecties gehad en dat hielp bij mij voor ongeveer drie maanden erg goed. Ik kreeg ze alleen niet vergoed en omdat het ontzettend veel geld kost heb ik ervoor gekozen om mijn zweetklieren weg te laten halen. Dit wordt door CZ helemaal vergoed. Ik heb ze twee weken geleden weg laten halen maar ik ben bang dat het resultaat niet optimaal is. Ik zweet nog steeds heel erg onder mijn oksels. Gelukkig loopt het er niet meer in straaltjes uit maar blijft het zweet wel in de buurt van mijn oksels. Niet dat het veel uitmaakt want ik zweet over mijn hele lichaam.
Mochten er mensen zijn die overwegen om de zweetklieren weg te laten halen. De behandeling stelde bij mij niets voor en het toen ik het verband eraf haalde zag je een paar blauwe plekjes maar die verdwijnen vanzelf weer.
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door lila89 »

kun je niet volledig onder narcose bij die operatie? ik kan veel zien, maar als ik ze hoor soppen enzo onder mijn oksel .. jak ik weet niet of ik dat wel aan kan! :shocked
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door jp »

Mijn advies
Ga naar Universiteits ziekenhuis Bochum Duitsland. Zij hebben zeer veel onderzoek gedaan naar okselcurettage. Zou het evt niet voldoende werken doen ze het gratis over.

Ikzelf heb nog steeds 100% resultaat ( Operatie Duitsland 2007)

Groet
JP

elly kuijt schreef:ben moeder van marijke operatie is dus mislukt, het probleem is nog steeds hetzelfde , wat ze nu gaat doen misschien belgie , ze wil er van af maar niets lijkt te helpen :(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door Thijs »

Ik heb vandaag gebeld met de Mauritskliniek in Utrecht. In eerste instantie werd er gezegd dat zij het wegschrapen van zweetklieren niet doen. Maar toen ze had nagevraagd bleek dat Dr. Faber wel bereid was om het te doen. Hij heeft het vaker gedaan.

Ik vraag me af zijn er meer mensen die zich hebben laten behandelen bij Dr. Faber in Utrecht ? Ik heb volgende week een afspraak, intake gesprek.

Ik ben erg benieuwd wat voor techniek ze precies gebruiken en of de nazorg inderdaad zo slecht is.

Graag uw reacties...

Groetjes Thijs
Hermiek
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 21:45
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door Hermiek »

Hallo Thijs, ik heb de zweetklieren laten doorbranden, en ben er alleen maar heel positief over!! Ik heb het in Almelo laten doen. Ik behoor tot de kleine groep die complicaties kreeg, en nog zou ik het zo over doen!
Josy
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 21:28
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door Josy »

Hoi Carin en alle anderen

Hoe is het nu met je na de ingreep in de Mauritskliniek in Nijmegen? Zweet je nu ook duidelijk minder? Heb je nog lang last gehad? Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen hiermee. Ben zelf net nieuw op dit forum en ook op zoek naar een oplossing. Maar tot op heden nog erg wisselend positief en negatieve verhalen.

Thijs, hoe was jouw intake gesprek bij dr. Faber?

Groetjes Josy
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door Thijs »

Josy schreef: Thijs, hoe was jouw intake gesprek bij dr. Faber?
Tja wat moet ik er van zeggen. Aardige man dat zo en zo.... maar de behandeling die hij wil doen is tumescente liposuctie van de zweetklieren, en volgens meerdere internationale artsen is dit geen effectieve methode om de zweetklieren te verwijderen.... kortom. het is wat mij betreft geen alternatief....

de hidrosuctie is een beter middel, waarbij de zweetklieren dmv een zuig curretage worden weggehaald... probleem is dat het niet vergoed wordt...

groetjes Thijs
slaatje15
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jul 2010, 17:27
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door slaatje15 »

hallo wie kan mij raad geven over de operatie voor zwetende handen en oksels sta op de wachtlijst maar ben ontzettend bang .de voor en nadelen zou ik graag willen weten en krijg nu aanstaande donderdag eerst botox in de mauritskliniek ook iemand ervaring mee? dan over 12 weken de operatie in rijnstate bij dokter stekelenburg wie kan mij meer vertellen groetjes
mrijk88
Beekje
Beekje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 12:19
Locatie: katwijk
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door mrijk88 »

slaatje15, welke operatie bedoel je want er zijn er meerdere...
groetjes
slaatje15
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jul 2010, 17:27
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door slaatje15 »

hallo marijke ze gaan ergens achter me long de zweetklieren weg halen van me handen en oksels ben best wel bang omdat het heel zwaar is zeggen ze. hoop snel meer te horen want word binnen 6 weken geholpen in rijnstate arnhem door dokter stekelenburg heb jij hier meer ervaring in of anderen misschien alvast bedankt groetjes
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweetklieren weghalen

Bericht door Thijs »

slaatje15 schreef:hallo marijke ze gaan ergens achter me long de zweetklieren weg halen van me handen en oksels ben best wel bang omdat het heel zwaar is zeggen ze. hoop snel meer te horen want word binnen 6 weken geholpen in rijnstate arnhem door dokter stekelenburg heb jij hier meer ervaring in of anderen misschien alvast bedankt groetjes
Klinkt als dat ze eerder een ETS operatie bij je gaan doen waarbij ze de zenuwbaan achter je longen gaan doorsnijden. Niet zweetklieren weghalen van je handen en oksels. Zweetklieren weghalen bij je handen kan helaas niet, wel onder je oksels. Je gaat dus een thorocale sympathectomie uit laten voeren. Heel veel sterkte en succes. In het topic operaties hier kun je veel ervaringen van mensen lezen omtrent deze operatie. Hou er rekening mee dat er vaak als bijwerking compensatie zweet elders optreed en dat je long ingeklapt moet worden omdat ze er anders niet bij kunnen, met alle risico's van dien.

groetjes Thijs
Plaats reactie