pijn na operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

pijn na operatie

Bericht door sakaboer »

Hallo allemaal,

Ik ben op 9 juni j.l. geopereerd bij Sudor in Almelo.
Operatie is echt heel erg goed gelukt, want ik zweet niet meer in handen en oksels sinds die dag vanaf een uur of 12 (bij terugkomst op kamer dus!!!)
Echter heb ik tot op de dag van vandaag erg veel pijn op mijn borst (soort blauwe plek gevoel) en pijn op mijn rug tussen de schouderbladen.
Heb afgelopen donderdag longfoto's laten maken in het ziekenhuis van Vlissingen, na telefonisch contact gehad te hebben met longarts uit Almelo.
Hierop is echter niets te zien, maar waar komt dan die pijn vandaan???
Ik heb het gevoel dat men iets geraakt heeft tijdens het naar binnen gaan met diverse instrumenten en dan in de vorm van een spier ofzo....

Heeft iemand hier ook ervaring mee, want ik wil nu eigenlijk wel eens dat die pijn weggaat na 6 weken!!!!

Ik hoor het graag van mijn mede zwetertjes....

Verder ben ik echt een heel gelukkig mens!!!

Grt. Sakaboertje
targa
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 16:22
Contacteer:

Bericht door targa »

Hallo,

Ik heb begin februari '07 de éénzijdige ETS operatie ondergaan voor mijn rechterhand, alles is nog altijd pico-bello!
dat gevoel (spierpijn en tintelingen: raar gevoel hé?) ter hoogte van de borst had ik ook -en nu nog altijd (maar in mindere mate).
dit komt omdat men tijdens de operatie waarschijnelijk een opervlakkige huidzenuw (gevoelszenuw) heeft doorgesneden.
dit zou zich normaalgezien moeten herstellen.
Verder moet je ook weten dat ze, om bij de zenuw te geraken ook door de ribben moeten! wat ook de spierpijn kan verklaren.

Ik kan iedereen ook vertellen dat ik geen last heb van overdreven compensatie-zweten (hout vasthouden( ;) )
enkel wanneer ik sport zweet ik wat meer op m'n rug, maar in het dagelijks leven geen enkele last!

Greets!
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door sakaboer »

targa schreef:Hallo,

Ik heb begin februari '07 de éénzijdige ETS operatie ondergaan voor mijn rechterhand, alles is nog altijd pico-bello!
dat gevoel (spierpijn en tintelingen: raar gevoel hé?) ter hoogte van de borst had ik ook -en nu nog altijd (maar in mindere mate).
dit komt omdat men tijdens de operatie waarschijnelijk een opervlakkige huidzenuw (gevoelszenuw) heeft doorgesneden.
dit zou zich normaalgezien moeten herstellen.
Verder moet je ook weten dat ze, om bij de zenuw te geraken ook door de ribben moeten! wat ook de spierpijn kan verklaren.

Ik kan iedereen ook vertellen dat ik geen last heb van overdreven compensatie-zweten (hout vasthouden( ;) )
enkel wanneer ik sport zweet ik wat meer op m'n rug, maar in het dagelijks leven geen enkele last!

Greets!
Targa,

Bedankt voor je reactie....
Ik moet volgende week dinsdag voor een CT scan om nu precies te kijken wat er aan de hand is.
Dit wordt gedaan in mijn eigen ziekenhuis en dus niet bij Sudor (waar ik geopereerd ben).
Het is een raar gevoel, pijn, tintelingen en rugpijn, maar het steld me gerust dat jij het ook hebt gehad, want ik las niks over complicaties van andere zwetertjes, dus begon me ernstige zorgen te maken....

Afwachten dus en hopen op spoedig herstel....

Grt. Sakaboer
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi.

De prijn die je voelt heb ik ongeveer een jaar lang gevoeld. Je moet niet vergeten dat ze een stukje zenuw weg hebben weggehaald. Dit is ook bij mij de plek waar het tussen mijn schouderbladen erg pijnlijk is geweest.

Door een eerdere operatie (borstverkleining ongeveer 15 jaar geleden) herkende ik de pijn. Het voelde hetzelfde als waar de drains toen hebben gezeten en dat duurde toen ook ongeveer een half jaar voordag dat over was.

Ik ben nog steeds erg blij dat ik geopereerd ben en de pijn tussen je schouderbladen zal zeker verdwijnen.

groetjes Mirela
jeepee
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 17 feb 2007, 13:49
Contacteer:

Bericht door jeepee »

Ik ben een week geleden geopereerd...en nog steeds droog...alleen heb ik inderdaad ook af en toe een stekende pijn op mijn borstkas....en het gevoel rond mijn tepellijn is verstoord.
De pijn kan het gevolg zijn van het irriteren van een zenuw, dit stopt uidteindelijk wel als het goed is. Ik weet niet of het maken van een CT bij jou een oorzaak naar voren zal brengen...maar ben benieuwd...
moeders
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:29
Locatie: tilburg
Contacteer:

pijn na de operatie

Bericht door moeders »

mijn dochter is 11 oktober 2007 geopereerd in Rotterdam en heeft nu 10 januari 2008 een foto laten maken van haar longen, en bloed laten prikken.
Duurd het echt zo lang voor die pijn weg is, had haar net weer huilend aan de telefoon dat het ondragelijk is om met die pijn de dag door te komen.

pijn in haar armen, op haar rug/nek en druk op haar borst en zelfs het ademhalen doet zeer.
weet als moeder soms niet hoe ik haar moet troosten.

is het niet zo dat de pijn afneemt naar verloop van tijd??
de arts die haar geopereerd heeft kan ook niets meer doen en ze hoeft niet meer op controlle te komen.

een bezorgde moeder
Norielle
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 09 jan 2008, 15:06
Contacteer:

Bericht door Norielle »

Ik ben 24 november geopereerd, en ik heb ook een tijdje last gehad van rugpijn. Mij hebben ze verteld dat dat komt door dat het vocht dat bij de operatie vrijkomt onderin je longen zakt? Maargoed, met de pijnstillers die ik heb gekregen (waar ik wel suf van werd trouwens), was het goed te doen. Ik heb nu echt totaly nergens last meer van! :D
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb maar heel even een beetje last gehad van een soort spierpijn gevoel.
Ik heb niks geen jaar last gehad!

Kim
Francis
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 16:29
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door Francis »

Goedemiddag,

Ik ben geopereerd op 5 februari 2009 in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk door dokter Dur. De operatie is goed verlopen en ben van mijn zweethanden en oksels af. Heb alleen een pijnlijke bijwerking in mijn borst, rug en armen. Heb de arts hierover gebeld en deze gaf aan dat het logisch was dat ik zenuwpijn had omdat ze tenslotte aan mijn zenuwstelsel gesleuteld hebben. Dit zou ongeveer 6 tot 8 weken na de operatie aanhouden. Nu 10 weken later heb ik nog evenveel pijn als in het begin en is het niet minder geworden, het begint nu aardig mijn levensvreugde te beinvloeden en heb ik nergens meer zin in. Via mijn eigen huisarts heb ik tramadol voorgeschreven gekregen om de pijn enigzins draagzaam te houden. Bijwerkingen zijn oa slaapstoornissen. wie o wie herkend dit en heeft een goed advies voor mij ?

Francis
moeders
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 jan 2008, 19:29
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door moeders »

Francis schreef:Goedemiddag,

Ik ben geopereerd op 5 februari 2009 in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk door dokter Dur. De operatie is goed verlopen en ben van mijn zweethanden en oksels af. Heb alleen een pijnlijke bijwerking in mijn borst, rug en armen. Heb de arts hierover gebeld en deze gaf aan dat het logisch was dat ik zenuwpijn had omdat ze tenslotte aan mijn zenuwstelsel gesleuteld hebben. Dit zou ongeveer 6 tot 8 weken na de operatie aanhouden. Nu 10 weken later heb ik nog evenveel pijn als in het begin en is het niet minder geworden, het begint nu aardig mijn levensvreugde te beinvloeden en heb ik nergens meer zin in. Via mijn eigen huisarts heb ik tramadol voorgeschreven gekregen om de pijn enigzins draagzaam te houden. Bijwerkingen zijn oa slaapstoornissen. wie o wie herkend dit en heeft een goed advies voor mij ?

Francis
hallo Francis,

Hierboven tussenin ergens kun je lezen dat mijn dochter precies de zelfde klachten had als jij nu.ik ben de bezorgde moeder.
Ik kan je geen advies geven het moet vanzelf overgaan en uiteindelijk gaat het ook weg,bij de 1 binnen een week en bij de ander na maanden.
Neem op tijd je rust dat heb je gewoon nodig en de pijn gaat weg echt waar,ik wens je heel veel sterkte en een spoedig herstel toe.

groetjes liesbeth
Johnw
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 02 mar 2009, 13:08
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door Johnw »

Francis schreef:Goedemiddag,

Ik ben geopereerd op 5 februari 2009 in het rode kruis ziekenhuis in Beverwijk door dokter Dur. De operatie is goed verlopen en ben van mijn zweethanden en oksels af. Heb alleen een pijnlijke bijwerking in mijn borst, rug en armen. Heb de arts hierover gebeld en deze gaf aan dat het logisch was dat ik zenuwpijn had omdat ze tenslotte aan mijn zenuwstelsel gesleuteld hebben. Dit zou ongeveer 6 tot 8 weken na de operatie aanhouden. Nu 10 weken later heb ik nog evenveel pijn als in het begin en is het niet minder geworden, het begint nu aardig mijn levensvreugde te beinvloeden en heb ik nergens meer zin in. Via mijn eigen huisarts heb ik tramadol voorgeschreven gekregen om de pijn enigzins draagzaam te houden. Bijwerkingen zijn oa slaapstoornissen. wie o wie herkend dit en heeft een goed advies voor mij ?

Francis
ik heb zelf ongeveer 2 weken met veel pijn rondgelopen/gelegen. Voornamelijk waren de klachten rond mijn borst en rug. Daarna zakte de pijnklachten snel weg. Maar als het goed is krijg je nog een nacontrole toch? Tijdens die controle moet je dat ter sprake brengen. En mocht je die controle al hebben gehad en jouw klachten zijn nog niet over dan ben je gewoon nog niet uitbehandeld lijkt mij. Ik zou als advies meegeven dat je het beste een afspraak kan maken met dokter Dur.
lila89
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 15 jul 2009, 18:28
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door lila89 »

allemaal mensen hier die de operatie al ondergaan zijn.
Ik lees voornamelijk eigenlijk dat het voor de oksels en voor de handen was.
Is er hier ook iemand die het voor de voeten (en/of handen) heeft gedaan? ervaringen?
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door tom-miej »

Ik ben afgelopen woensdag geopereerd. Zowel voor oksels als handen. (zie het topic ETC)

Mijn pijn beperkt zich vooral tot pijn op de borst cq. linker long. Net boven het hart zeg maar.
Zolang ik rechtop zit heb ik er geen last van, maar vooral wanneer je wil gaan slapen is het enorm.
Hierdoor heb ik de afgelopen nachten bijna zittend geslapen. Liggen gaat totaal niet, de pijn wordt dan te hevig waardoor je kort gaat ademhalen.

Volgens de arts houdt de spierpijn wel een week tot 4 a 5 aan. Dus dat wordt even doorbijten. Met de doclofinac erbij en redelijk rechtop zitten gaat dat vast goed komen.

Verder natuurlijk spierpijn in de schouders en rug. Ik volleybal en sport behoorlijk veel, dus ja, al die spieren doen pijn. Maar de pijn op de borst is toch vooral het vervelendst.
Hermiek
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 19 okt 2009, 21:45
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door Hermiek »

Ik had vooral pijn met ademen omdat ze tijdens de operatie mijn long iets aangetikt hadden, een soort lichte klaplong zegmaar.. En het kost tijd voordat die weer goed aangehecht is, dus veel pijnstillers slikken... :|
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Re: pijn na operatie

Bericht door tom-miej »

Inmiddels 15 dagen na de operatie, en de spierpijn is grotendeels weg.
Alleen niezen doe ik nog liever niet ;) Diclofenac nu alleen nog 's morgens en na het weekend stop ik daar ook mee.

Het resultaat is nog steeds uitstekend overigens. Droge handen en oksels. Héérlijk :D


Volgende week donderdag een gesprek met de arts, en dan wil ik ook weer gaan sporten. Want normaal 4 tot 5x per week sporten (volleybal 3x, fitness 1x, hardlopen 1x) en nu niks doen is niet goed voor je haha ;)

Al met al, het is even afzien de eerste 2 weken na de operatie, maar het is het waard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht