operatie

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

operatie

Bericht door rianne88 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor iedereen die de operatie heeft ondergaan tegen het zweten. Is het geen gevaarlijke ingreep? die verhalen over klaplongen enzo klinken namelijk niet echt super. Ook heb ik gehoord dat je er meer van gaat zweten op andere plekken. Ik zou graag wat meer ervaringen willen horen van mensen die deze operatie gehad hebben.

Rianne
Elmar
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 18:54
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Bericht door Elmar »

hey Rianne,
ik ben 2 jaar geleden naar een dermatoloog geweest, deze heeft mij door gestuurd naar een chirug. Deze vertelde dat er in 95 % van de gevallen sprake is van een succes. maar bij de andere 5 % komt het op andere plekken terug. bijvoorbeeld heel erg op de rug.
de operatie die mij voor gesteld was, was om aan de zijkant net onder me oksel een gaatje te maken en daar een zenuw af te knippen en er een knopje in te maken.
maar omdat ik bang was bij de 5 % te horen heb ik hier vanaf gezien.
Wel zat ik laatst op een amerikaanse site te leze dat er een ander soort operatie.

http://www.sweaty-armpit.com/bromhidrosiscure.html

hoop dat je er wat aan heb

mvg

Elmar
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Rianne,
Ik heb 2 van die operaties gehad omdat ze niet 2 kanten in 1 keer willen behandelen omdat de risico'a veel te groot zijn!
Bij mij heeft het voor het zweten onder mijn oksles absoluut geen zin gehad wel voor 1 hand!
De operatie heet thoracale sympathectomie.
Ze maken 3 gaatjes op je zij , ze gaan dan tussen de ribben en de longen door(vandaar de klaplong die je kunt oplopen)
kijk maar eens op google en dan onder thoracale sympathectomie daar kun je foto's zien van zo'n operatie.
Ik ben er niks mee opgeschoten!!!
Dus vraag het heel goed na of het ook jouw problemen op kan lossen!!!!!
Ze knippen dus de zenuw door die de prikkel om te gaan zweten doorgeeft.
Maar laat je aub heel goed voorlichten want het is een hele ingreep omdat de risico's erg gropot zijn!!!!
succes en als je nog meer vragen erover hebt kun je ze me altijd stellen!!!
Gast

zweetklieren verwijderen ?

Bericht door Gast »

De dokter had het ook over een operatie
zweetklieren verwijderen
wie heeft daar ervaring mee
en dan niet onder oksels
maar mijn man heeft het vanuit ze hoofd

wie o wie kan mij vertellen wat dit inhoud ?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi,
Ik zou eerst het gesprek afwachten wat je met de chirurg zult hebben die kan zeker uitleggen wat ze precies zullen doen.
Anders zou ik de huisarts vragen , en anders de naam van degene die de operatie zal gaan uitvoeren.
Goed laten voorlichten, ook de risico's!!!!!!!
Voor de oksels gaan ze tussen de long en de ribben door!!!!
Weet niet of dat dezelfde operatie zal zijn GEWOON NAVRAGEN!!!!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Elmar,

Hoe denk je nu over de operatie na ons gesprek gister???

Vond het leuk dat je er was met de meeting gister!
Heb je er wat aan gehad????

Gr Kim
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Heb veel gelezen over operaties zoals ETS en T2 clamping.. wat ik ervan begreep is dat er bepaalde zenuwen worden afgeknepen zodat er geen 'zweetsignaal' meer naar je hersenen wordt gestuurd.

Maar als je de verhalen hoort van mensen bij wie het niet het beoogde effect heeft gehad, maar juist het omgekeerde: extreem meer zweten, voornamelijk op andere plekken.
Hier wordt je niet vrolijk van en ga je wel goed nadenken eer je aan zo een operatie begint.

Op de site www.esfbchannel.com staan een hoop testemonials van mensen met hh. Ze hebben ook een forum.
Elmar
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 18:54
Locatie: zuid-holland
Contacteer:

Bericht door Elmar »

Hey kim,
alles goed? beeje laat maar was hele tijd nie op deze site geweest
maar ik denk dat ut niet egt een oplossing is. maar ik ga nu ff wat info zoeken over botox want dat krijg ik in ut voorjaar van me ma... even prijzen bekijke enzo in belgie
von ut ook heel gezellig hoor bij die meeting.
xpreek je
groetjes
Elmar
Ineke
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 19:52
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Hallo Rianna

In 1979 ben ik geholpen in het Ikazia ziekenhuis te Rotterdam, en daar zijn onder mijn oksels zweetklieren (apocriene) weggehaald, ik heb er nooit spijt van gehad dat ik me heb laten helpen, alleen ik ben wel meer gaan transpireren op mijn voorhoofd.
Bij mij was het transpireren zo erg dat ik alleen aan de voor- en achterkant in het midden van mijn lijf maar een droog streepje had, dus ik zat de gehele dag met mijn armen naar beneden.
Ik heb trouwens ook nooit geweten dat het een ziekte was, laat staan dat ik wist dat het een naam had (hyperhidrosis) totdat ik het stukje van Thijs in mijn geheim las en ben gaan navragen bij met huisarts wat ik toentertijd eigenlijk mankeerde.
Ik hoop dat je er wat aan heb
Groetjes Ineke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht