Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Thijs »

Voor okselzweten wordt een ETS ook niet aanbevolen. Tegenwoordig met de miraDry is er een veel beter alternatief, permanent en met geen compensatiezweet. ETS wordt met name gedaan voor handen zweten. Neemt niet weg dat een ieder heel goed moet nadenken voordat ze een ETS operatie ondergaan. Het is niet niks.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Hissederim »

Hi,Thijs ik wilde even kijken hoe en wat,ik zie nog steeds paar mensen die paar dagen lid zijn schrijven ze met operatie geslaagd en dan hooor je van hun niet meer,waarom laten wij ons hier inschrijven om informatie te verzamelen nou die ene paaul geeft meten naam van ziekenhuis die persoon is maar amper paar dagen lid en meteen al reclame maken,ets heeft risicos en geen enkele arts kan jullie garanderen,als jullie voor deze operatie handtekening zetten en als mislukt kunnen jullie ziekenhuizen niet aanklagen,dus pas op met je beslissing een schade vergoeding kunnen jullie niet krijgen..
BBBBB
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 25 okt 2021, 17:22
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door BBBBB »

Redhead schreef: ma 20 jan 2020, 15:39 Ik heb over ong 10 weken de operatie voor bloosangst in het isala ziekenhuis
Heb je inmiddels de operatie gehad? Hoe bevalt het? Ik wil ook een afspraak maken bij De. frisch (zoiets) in Isala Zwolle ziekenhuis.

Ben heel benieuwd naar je reactie!!
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Hallo,

Ik wil toch even een bericht hier in sturen omdat er niet meer gereageerd wordt en ik zelf ook dagelijks aan het kijken was naar nieuwe reacties.

Ik heb al sinds mijn 15e een bloosfobie, ik weet niet wanneer en waarom het begon maar het heeft mijn leven enorm beïnvloed. Ik ben juist een hele sociale jongen waarvan je het niet zou verwachten, weinig mensen weten uberhaubt dat ik zo veel bloos. Maar het is het gevoel wat je de hele dag bezig houdt, een branderige huid, zweethanden, zweetoksels en ongemakkelijkheid. Daarbij heb ik enorm veel “flushes ”.

Ik heb alle medicijnen wel geprobeerd: oxybutynine, amytripiline, venlafaxine (niet aan te raden), propapronol etc.

Ook heb ik huidlaserbehandelingen “IPL” gedaan 6 keer, wat qua de buitenkant (het rode gezicht) wel enorm veel heeft geholpen maar ook enorm pijnlijk was. Ook werd ik eerder altijd rood van alcohol wat ik na de IPL behandelingen niet meer had.

Ook heb ik accupunctuur gedaan, voor sommige mensen zou het vast helpen maar bij mij heeft het niks gedaan.

Omdat niks echt concreet heeft gewerkt heb ik besloten om de Thorecale Symphathectomie te proberen, dit is dus een bloosoperatie waarbij ze 2x een operatie doen, 1 keer linker kant 1 keer rechterkant.
Morgen wordt ik geopereerd en ik zal op dit forum laten weten hoe dit is gegaan. Ik hoop dat het gaat werken want ik zou anders niet weten of ik zo wel verder zou kunnen. Ik wil gewoon graag mezelf weer kunnen zijn.

De dermatoloog die me heeft geholpen is
Wim Venema

De chirurg is Dr.Klinkenberg

Groetjes
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Wim Venema »

Heel goed dat je hier jouw ervaringen deelt Martijn. Heel veel succes. Ik zal voor je duimen. Bij dr Theo Klinkenberg ben je in goede handen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Thijs »

Hoi Martijn,

Blijf vooral je ervaringen delen hier. Veel mensen hebben er profijt van ondanks dat ze zelf niets schrijven. Heel veel sterkte en succes met de operatie. Hou je taai en tot horens hier. :duim:
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Goedemiddag,

Nou de operatie heb ik gehad, viel allemaal reuze mee het was echt zo gedaan. Ik heb wel redelijk veel pijn in m’n borstkas maar dat is te verwachten met zo’n operatie.
Ik merk nu al in ieder geval dat mijn linker hand nog super zweterig is, maar de rechterkant is echt kurkdroog (rechts ben ik geopereerd.) van het blozen kan ik nog niet veel zeggen maar het voelt inderdaad alsof de linkerkant wel bloost en de rechter niet. Ik geef wel een update of het voor het blozen echt gewerkt heeft.

Slagingspercentage bij De Hyperhidrosis kliniek in Groningen is 90/95 %.

De volgende operatie heb ik als het goed is 28 maart

Bij vragen probeer ik te reageren.

Groetjes
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Thijs schreef: za 12 feb 2022, 12:03 Hoi Martijn,

Blijf vooral je ervaringen delen hier. Veel mensen hebben er profijt van ondanks dat ze zelf niets schrijven. Heel veel sterkte en succes met de operatie. Hou je taai en tot horens hier. :duim:
Bedankt!
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Wim Venema schreef: za 12 feb 2022, 11:44 Heel goed dat je hier jouw ervaringen deelt Martijn. Heel veel succes. Ik zal voor je duimen. Bij dr Theo Klinkenberg ben je in goede handen!
Bedankt! En bedankt voor de hulp!
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Goedemiddag,

Even weer een update.
Ik heb wel erg veel last gehad van de operatie, echt wel de hele week zowat op bed gelegen en veel pijn gehad. Ik zweet echt wel minder aan de rechterkant, het voelt inderdaad nog alsof ik aan de linkerkant alleen bloos. Kan het nog niet echt goed beoordelen. Eind maart heb ik de 2e operatie.

Groetjes
Kim1800
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 13:25
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Kim1800 »

Hallo iedereen,

Ik ben een vrouw van 24 jaar en ik mag een bloos operatie ondergaan, de thoracale sympatecomie. Deze wordt uitgevoerd door chirurg Hans Coveliers van het asz in Aalst. helaas lees ik veel negatieve ervaringen op het internet die gaan over het compensatie zweten, hier ben ik namelijk erg bang voor. zijn er mensen die deze operatie hebben gehad en misschien hun ervaring met mij willen delen?
zijn er toevallig ook mensen dienst hebben gehad van het syndroom van Horner

Ik zit er erg mee en neig toch naar een operatie, maar wil de bijwerkingen goed overwegen
Met vriendelijke groeten,
Kimberley
Martijn..
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 mei 2021, 21:24
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Martijn.. »

Kim1800 schreef: ma 04 apr 2022, 14:16 Hallo iedereen,

Ik ben een vrouw van 24 jaar en ik mag een bloos operatie ondergaan, de thoracale sympatecomie. Deze wordt uitgevoerd door chirurg Hans Coveliers van het asz in Aalst. helaas lees ik veel negatieve ervaringen op het internet die gaan over het compensatie zweten, hier ben ik namelijk erg bang voor. zijn er mensen die deze operatie hebben gehad en misschien hun ervaring met mij willen delen?
zijn er toevallig ook mensen dienst hebben gehad van het syndroom van Horner

Ik zit er erg mee en neig toch naar een operatie, maar wil de bijwerkingen goed overwegen
Met vriendelijke groeten,
Kimberley

Hallo Kimberley,

De enige bijwerkingen die ik heb is dat als ik aan het eten ben wat “klammer” wordt aan de rechterkant van m’n gezicht (rechts heb ik me laten opereren). Maar dit is echt te overzien als het blozen maar weg is. Ik heb me laten opereren in het Martini ziekenhuis en ik heb heel veel goeie ervaringen gelezen en gehoord van Dr.Klinkenberg, hier zou ik me dus eerder laten opereren. Ook omdat het slagingspercentage hier heel hoog is. Binnenkort laat ik de linkerkant opereren, en het heeft ook geholpen ik bloos echt alleen maar aan 1 kant.
Het is een ingrijpende operatie, maar het is echt te overzien als je naar het resultaat kijkt.
Kim1800
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 13:25
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Kim1800 »

Martijn.. schreef: di 12 apr 2022, 19:57
Kim1800 schreef: ma 04 apr 2022, 14:16 Hallo iedereen,

Ik ben een vrouw van 24 jaar en ik mag een bloos operatie ondergaan, de thoracale sympatecomie. Deze wordt uitgevoerd door chirurg Hans Coveliers van het asz in Aalst. helaas lees ik veel negatieve ervaringen op het internet die gaan over het compensatie zweten, hier ben ik namelijk erg bang voor. zijn er mensen die deze operatie hebben gehad en misschien hun ervaring met mij willen delen?
zijn er toevallig ook mensen dienst hebben gehad van het syndroom van Horner

Ik zit er erg mee en neig toch naar een operatie, maar wil de bijwerkingen goed overwegen
Met vriendelijke groeten,
Kimberley

Hallo Kimberley,

De enige bijwerkingen die ik heb is dat als ik aan het eten ben wat “klammer” wordt aan de rechterkant van m’n gezicht (rechts heb ik me laten opereren). Maar dit is echt te overzien als het blozen maar weg is. Ik heb me laten opereren in het Martini ziekenhuis en ik heb heel veel goeie ervaringen gelezen en gehoord van Dr.Klinkenberg, hier zou ik me dus eerder laten opereren. Ook omdat het slagingspercentage hier heel hoog is. Binnenkort laat ik de linkerkant opereren, en het heeft ook geholpen ik bloos echt alleen maar aan 1 kant.
Het is een ingrijpende operatie, maar het is echt te overzien als je naar het resultaat kijkt.
Hallo Martijn,

Super bedankt voor je reactie!
Ik heb inderdaad veel goede verhalen gehoord over Dr. Klinkenberg. En nu ik jou reactie zo lees denk ik dat ik ook voor deze arts ga kiezen!

Groetjes,
Kimberley
tessajacobs
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 01 jul 2022, 17:10
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door tessajacobs »

Ik heb iets langer dan een jaar geleden de operatie gehad! Zodra ik wakker werd uit de narcose was mijn rechterhand al helemaal droog, zelfs wat warmer dan mijn linkerhand. Ze zijn met één kant begonnen, omdat het volgens de chirurg te pijnlijk is om beide kanten in een keer te doen. Ik ben echt fucking blij dat ik met een kant ben begonnen, want ik was totaal niet voorbereid op de pijn daarna. Ik heb de operatie middenin de pandemie gehad, waardoor ik dezelfde dag naar huis ben gestuurd, terwijl het eigenlijk protocol is om een nachtje te blijven. Zodra de pijnstillers waren uitgewerkt was het best heftig: ik kon niet ademen en niet praten zonder intense pijn. Ik had oxycodon gekregen, maar de voorgeschreven 5 mg deed helemaal niks. 'S nachts 2x naar de eerste hulp gebeld en op aanraden van hen 10 mg oxycodon gepakt en gecombineerd ibuprofen. Dat hielp gelukkig. Na een paar dagen paniek: mijn hand zweette weer. Gelukkig was dit na 24 uur weer weg en sindsdien is mijn hand niet een keer vochtig geweest. Het heeft helaas wel 4 weken geduurd voordat ik weer op mijn zij kon slapen en de zenuwpijn bij de wond heeft dik een halfjaar geduurd! Ik ben super blij dat ik mensen zonder eerst m'n hand af te vegen een hand kan geven. Ik merkte wel al na de operatie aan één kant dat ik op andere plekken meer zweet (buik en gezicht), maar dat is het enerzijds waard en anderzijds zal ik daardoor niet meer voor de tweede operatie gaan. Ik heb dus een droge hand en een zweethand. Ik heb er helaas wel oneven boobs aan overgehouden, ookal zegt de chirurg dat dat onmogelijk is. Ik geloof er niks van, anders zou ik na de operatie niet opeens een rechterborst hebben die meer hangt en iets kleiner is dan de linkerborst. Hiervoor ga ik nog voor een second opinion naar een andere arts.

Al met al kan ik deze operatie aanraden, ook al vind ik het ontzettend jammer hoe slecht ik was voorbereid op de pijn en hoe lang deze pijn aanhoudt. Dat ik op andere plekken meer zweet neem ik voor lief, maar de chirurg zei wel dat het kan zijn dat het zenuwstelsel tijd nodig heeft om volledig te herstellen en het zweten op andere plekken dus minder kan worden of zelfs weggaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht