Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Erje, Thijs

Redhead
Druppel
Druppel
Contacteer:

Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??

Bericht door Redhead »

Ik heb over ong 10 weken de operatie voor bloosangst in het isala ziekenhuis
Pauuuul
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Pauuuul »

Vanochten het gesprek gehad! De operatie gaat idd in 2 x met zon 6 weken ertussen. Als het een geslaagde operatie is kan je dus in die 6 weken een half rood gezicht krijgen. De bijwerkingen zijn het horner syndroom en op andere plekken meer zweten. De kans op een geslaagde operatie is groot en de kans op het horner syndroom is klein, het zweten op andere plekken wel groter maar dan nemen de meesten wel voor lief volgens de dokter. Hij doet zon 20 operaties per jaar. Heb een goed gevoel bij hem. Ga er vanavond met mn ouders over praten en grote kans dat ik morgen een afspraak maak voor de operatie. Na de operatie verschilt het per persoon maar het zou dus kunnen dat je de volgende dag alweer aan het werk kan bijvoorbeeld.
voetbalrh
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door voetbalrh »

Hoi allemaal,

ik heb dit forum al een tijdje gevolgd en ben na uitvoerig onderzoek en gesprekken weloverwogen de ETS operatie aangegaan om het blozen voor altijd gedag te zeggen. Aangezien ik het destijds fijn vond om ervaringen te lezen, laat ik nu ook mijn ervaring hier achter.

Op een dag besloot ik er echt klaar mee te zijn, met al mijn moed belde ik de huisarts en in het proces in gang gezet. Toen ik bij de huisarts kwam wist zij niet wat ze hoorde, ze had van zo operatie nog nooit gehoord, maar ze wilde dit wel voor mij onderzoeken. Ik had uiteraard al informatie ingewonnen en ik had daarom aangegeven dat de operatie in het UMCG plaats vond. Na de afspraak heeft mijn huisarts navraag gedaan bij het UMCG en kreeg ik later de doorverwijzing.

Na het intake gesprek bij het UMCG werd mij verteld dat de operatie voor ongeveer 2/3 vd mensen effectief is tegen blozen, bij de overige groep zouden de bloosreacties in mindere maten zijn verholpen. Aangezien de operatie ook het fenomeen van Raynaud verhelpt (extreem koude handen) en ik hier ook last van had, heb ik besloten de operatie aan te gaan.
De operatie doen ze in 2e, dat betekend eerst de ene helft van het lichaam, daarna de andere. Dat betekend dat zodra de operatie het gewenste effect zou hebben, ik een periode voor de helft in het gezicht zou blozen en de andere helft bloosvrij zou zijn.
Nu zijn jullie vast benieuwd wat het resultaat is.... GEWELDIG! het was inderdaad dat mijn hoofd voor de helft rood werd, dit zag je vooral duidelijk na het sporten haha. Mijn eerste operatie vond plaats in maart en daarna kwam het Corona virus er ook nog is overheen, dat betekende dat ik totaal 3 maanden met zo half hoofd moest rondlopen, maar omdat ik zo blij was met het resultaat boeie het mij niet. In sommige gevallen moest ik gewoon een beetje mijn gezicht bijdraaien en zo zagen ze niet dat de ene helft verkleurde en de andere helft niet.
Normaal gesproken zit er overigens tussen de eerste en tweede operatie zo 6 weken.

Afgelopen week werd ik gebeld dat ze de tweede operatie bij mij wilde uitvoeren en dat zou dezelfde week nog plaatsvinden. Ik heb toen alles op alles gezet en de tweede operatie heeft nu dus ook plaats gevonden en wederom met een geweldig resultaat. Ik ben van het blozen af!!!

De operatie moet overigens niet worden onderschat. De 1e operatie ging goed en ik mocht zelfs dezelfde dag alweer vertrekken uit het ziekenhuis, na een aantal dagen zat ik in het weekend alweer een biertje te drinken met mijn maten. De 2e operatie ging op zich ook goed, maar nadat ik mijn avondeten in mijn ziekenhuis bed op had, werd ik duizelig en zakte mijn bloeddruk behoorlijk, vervolgens een enorme pijn in mijn borst en achteraf bleek ik een kleine klaplong te hebben gehad. Maar na een spuitje tegen de pijn en nachtje in het ziekenhuis mocht ik de volgende dag alsnog naar huis en had ik er eigenlijk weinig last van. Vandaag 3 dagen na de operatie ben ik op de fiets naar de stad geweest en heb ik al heerlijk op het terras gezeten en voelt het goed aan. Pijnstillers heb ik bij beide operaties na 2 dagen geskipt omdat ik bijna nergens last van had.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, ik ga genieten van mijn bloosvrije leven en als er vragen zijn hoop ik ze te kunnen beantwoorden.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wat fijn voor je :duim: Bedankt voor je uitgebreide verslag; ik weet zeker dat veel mensen hier wat aan hebben. Door welke arts ben je geopereerd? (Puur uit interesse)

Geniet van je bloosvrij leven :banaan
voetbalrh
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door voetbalrh »

Bij dr. Klinkenberg
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Dat is een zeer bekwame arts :duim:
voetbalrh
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door voetbalrh »

Dat was voor mij ook de reden om het in het UMCG uit te laten voeren. Zo als al eerder gezegd ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan en heb ik verschillende opties overwogen, maar dr Klinkernberg kwam er bij mij als beste uit.... en om aan te geven dat dit een weloverwogen beslissing was, ik moest 3u heen en 3u terug (laten) rijden na mijn intake gesprek en na de 2 operaties. Ik had de operatie ook dichter bij huis kunnen laten uitvoeren, maar dit was voor mij gevoel de beste optie :dag
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Hakunamatata »

Hoe gaat het nu 15 jaar later met jullie?

Ik heb deze operatie ondergaan. Vreselijk last van compensatoir zweten, AFSCHUWLIJK!

Is het 15 jaar later minder geworden?

Hoop dat jullie dit lezen

Liefs!
emma
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door emma »

Zou iemand weten of er een minimumleeftijd is voor deze ETS operatie ??
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Volgens mij 18 jaar. Maar je zou eens kunnen informeren.
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Hakunamatata »

Niet doen @emma !! Je verpest je leven met deze operatie, en het is niet terug te draaien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht