Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Beste allemaal,

Ik ben een 31 jarige man en heb vanaf mijn kinderjaren al last van blozen. Ik weet al langer dat een bloosoperatie bestaat, maar door alle bijwerkingen heb ik het telkens uitgesteld. En vooral gehoopt dat met de jaren het blozen af zou nemen. Maar dat is helaas totaal niet het geval.

Daarom wil ik de operatie toch gaan doen. Maar kan nergens ervaringen vinden van mensen die de operatie hebben laten doen in het UMCG in Groningen bij dokter Klinkenberg. Zijn er hier mensen die de operatie door dokter Klinkenberg hebben laten doen? Wat zijn jullie ervaringen? Is de uitkomst wat jullie gehoopt hadden? En hoe zit het met compensatoir zweten? Is dat draaglijk of te storend?

Of zijn er mensen die in de afgelopen 2 jaar bij een andere arts/instelling deze operatie hebben laten doen? Wat zijn jullie ervaringen?
Diffuse roodheid
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 mar 2019, 15:07
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Diffuse roodheid »

Ik heb toevallig komende woensdag daar een operatie, ik ben best nerveus en ben benieuwd naar het resultaat, ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook mijn twijfels heb om het uit te laten voeren ivm complicaties. Ik kan inderdaad ook nergens ervaringen terug vinden ook niet via dhr klinkenberg, ik weet wel dat er 1 is geopereerd en dat dit heeft geleid tot horner syndroom die kans is voor 1 procent aanwezig is mij verteld Mvg J
Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Ik kreeg juist te horen dat dat horner nog nooit was voorgekomen bij hun.

Hoe kijk je aan tegen de mogelijke harlekijn werking. Omdat de operatie niet in 1 maar in 2 keer wordt gedaan kan het zo zijn dat je tot de tweede operatie wel gaat blozen aan 1 kant..

Ik heb binnenkort ook mijn operatie. Ben erg benieuwd..

Ik neem aan dat jouw behandeling ook in tweeen wordt gedaan?

Veel succes woensdag!!
Redhead
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 13 dec 2019, 11:20
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Redhead »

Hoe hebben jullie de operatie ervaren? Heeft het gewerkt?
Ik ga een doorverwijzing vragen om dezelfde reden
Pauuuul
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 13:47
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Pauuuul »

Vanochten het gesprek gehad! De operatie gaat idd in 2 x met zon 6 weken ertussen. Als het een geslaagde operatie is kan je dus in die 6 weken een half rood gezicht krijgen. De bijwerkingen zijn het horner syndroom en op andere plekken meer zweten. De kans op een geslaagde operatie is groot en de kans op het horner syndroom is klein, het zweten op andere plekken wel groter maar dan nemen de meesten wel voor lief volgens de dokter. Hij doet zon 20 operaties per jaar. Heb een goed gevoel bij hem. Ga er vanavond met mn ouders over praten en grote kans dat ik morgen een afspraak maak voor de operatie. Na de operatie verschilt het per persoon maar het zou dus kunnen dat je de volgende dag alweer aan het werk kan bijvoorbeeld.

Heb dit ook in een andere groep gezet denk mischien heeft iemand er hier ook nog wat aan
Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Ik heb deze operatie een half jaar geleden gedaan en ben zeer tevreden.
Operatie ging in 2x. Alles erg mee gevallen. In begin wel duidelijk verschil in zweten. Maar nu eigenlijk niet. Misschien iets meer zweet bij mijn voeten en scheenbenen al is dat verwaarloosbaar. Dat neem ik zeker voor lief.

Ik vond het verschrikkelijk al dat blozen. Jarenlang heeft het mijn leven erg negatief beïnvloed. Studie, werk, sociale aangelegenheden.. komt jullie allemaal wel bekend voor.

Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen hoe het was om telkens te blozen. Ik bloos nu nooit meer en ook de schrikmomenten voordat je gaat blozen heb ik niet. Ben veel zelfverzekerder nu.

Enige spijt is dat ik de operatie niet veel en veel eerder heb gedaan.

Iedereen moet zelf de keuze maken wel of geen operatie maar ik kan het alleen maar aanraden.
Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Ik lees dat Pauuuul zegt dat je misschien dag erna weer aan het werk kan maar zet dat maar uit je hoofd. Eerste paar dagen voel je het zeker wel. Al heb ik zeker geen pijn gehad.
Pauuuul
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 13:47
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Pauuuul »

Goed om te horen dat de operatie is bevallen! 4 maart heb ik de eerste operatie. Ok volgende dag aan het werk is dus niet te doen omdat je er nog te veel last van hebt?
Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Beetje laat maar bij mij ging dat dus niet. Hoe ging jouw operatie?
emma
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 23:12
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door emma »

hallo
Ik bloos ook al van zo lang ik mij kan herinneren en wil hier graag van af geraken.
Ik ben al naar de dokter gegaan voor medicatie maar dit helpt bij mij niet. Ik zou ook graag een bloosoperatie ondergaan maar ik ben nog maar 17... volgens mij is dit nog veel te jong. Kan iemand mij zeggen waar ik meer informatie kan vinden over deze operatie (website,...) ?
Groetjes Emma
DIDI
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 14 jun 2020, 23:39
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door DIDI »

Werner schreef: zo 16 feb 2020, 20:44 Ik heb deze operatie een half jaar geleden gedaan en ben zeer tevreden.
Operatie ging in 2x. Alles erg mee gevallen. In begin wel duidelijk verschil in zweten. Maar nu eigenlijk niet. Misschien iets meer zweet bij mijn voeten en scheenbenen al is dat verwaarloosbaar. Dat neem ik zeker voor lief.

Ik vond het verschrikkelijk al dat blozen. Jarenlang heeft het mijn leven erg negatief beïnvloed. Studie, werk, sociale aangelegenheden.. komt jullie allemaal wel bekend voor.

Ik kan me inmiddels niet meer voorstellen hoe het was om telkens te blozen. Ik bloos nu nooit meer en ook de schrikmomenten voordat je gaat blozen heb ik niet. Ben veel zelfverzekerder nu.

Enige spijt is dat ik de operatie niet veel en veel eerder heb gedaan.

Iedereen moet zelf de keuze maken wel of geen operatie maar ik kan het alleen maar aanraden.
Hoi Werner,
Ik heb je een prive bericht gestuurd ;)
Dimitri
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 jun 2020, 13:46
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Dimitri »

Hallo,

Gisteren heb ik mijn 1ste operatie gehad. De operatie noemt sympathectomie en moet dus Inderdaad in 2* gebeuren. Normaal binnen 3 à 4 weken is de 2de gepland. Operatie heel vlot verlopen geen pijn geen hangend ooglid. Ik kijk ernaar uit wat de resultaten op lange termijn zullen zijn?? Kan iemand me hierop antwoorden?? Heeft iemand last van compensator zweten op andere plekken dus?? Had last van zweet in het aangezicht gepaard met blozen en nadien gaat dit over op de rest van mijn lichaam rug benen gewoon uit schaamte.
Maar ik raad het nu al iedereen aan ik voel dat dit de oplossing zal zijn voor mijn jaren lange zweet probleem
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 18:52
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Hakunamatata »

NIET LATEN OPEREREN!

Ben een jonge sportieve vrouw van 27.

Operatie ondergaan voor bloosfobie.
IK BLOOS NOGSTEEDS! En het ergste van alles dat ik zo verschrikkelijk last heb van compensatoir zweten. Rug, buik, billen borsten en me benen zijn kletsnat. Ik heb nooit gezweet voor de operatie. Ik heb nu 2 problemen..

DOE HET NIET!!!

Gebruik groene make up als dekker, daarover foundation. Dat is nu mijn masker wat mijn fobie draaglijker maakt.

Zweten kom ik nooit meer vanaf! Ondraaglijk.

Lees mijn verhaal bij: operaties.
Werner
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 07 feb 2019, 08:38
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Werner »

Hakunamatata schreef: wo 08 jul 2020, 20:46 NIET LATEN OPEREREN!

Ben een jonge sportieve vrouw van 27.

Operatie ondergaan voor bloosfobie.
IK BLOOS NOGSTEEDS! En het ergste van alles dat ik zo verschrikkelijk last heb van compensatoir zweten. Rug, buik, billen borsten en me benen zijn kletsnat. Ik heb nooit gezweet voor de operatie. Ik heb nu 2 problemen..

DOE HET NIET!!!

Gebruik groene make up als dekker, daarover foundation. Dat is nu mijn masker wat mijn fobie draaglijker maakt.

Zweten kom ik nooit meer vanaf! Ondraaglijk.

Lees mijn verhaal bij: operaties.

Wat vervelend om te horen!
Waar heb jij je laten opereren en hoeveel jaar geleden is dat? Edit: ik lees het net, dit jaar dus, bij het Isala in Zwolle.

Heel naar. Is er geen kans dat het wat minder gaat worden? Ik schrok in het begin best van het compensatoir zweten maar dat is flink verminderd en heb er nu eigenlijk geen last meer van. In ieder geval niet dat het me stoort.
Hakunamatata
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 jun 2020, 18:52
Contacteer:

Re: Ervaring met bloosoperatie UMCG Klinkenberg?

Bericht door Hakunamatata »

Hey Werner,

Deze operatie is in Januari 2020 gebeurd in ISALA Zwolle.

Ik ben vandaag begonnen met Oxybutinine..

Het geeft mij weer een beetje hoop dat het compensatoir zweten bij jou sterk is verminderd. Ik hoop zo erg dat dat bij mij ook gebeurd.. Hoelang duurde het bij jou voordat het begon af te nemen?

Het compensatoir zweten bij mij is niet normaal, niet mensenlijk en daardoor ondraaglijk..

Liefs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht