Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door TomH »

Ferry24 schreef: Is het ook mogelijk om bij een andere huisarts langs te gaan in een andere huisartsenpraktijk?
Misschien wel. Mijn eigenlijke huisarts wilde mij de tabletten ook niet voorschrijven. Toen hij twee weken op vakantie was heb ik een afspraak gemaakt en kwam bij een waarnemende huisarts terecht. Die vond het geen enkel probleem om ze te proberen (na wat zoekwerk in boeken). Dus andere arts, ander inzicht. :)
john123
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 14:45
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door john123 »

Ik vraag me nu toch echt af of de tabletten een half uur na inname direct werken tegen het zweten of dat het pas werkt na 1,5 week en dat je die tabletten dus de hele zomer zou moeten innemen? Ik lees veel verschillende verhalen.

Ik wil ze zelf namelijk alleen gebruiken als ik ergens heen moet en ik weet dat ik ga zweten, of als het erg warm is buiten...
Dus wil ik graag weten of ze direct werken of pas na een paar dagen beginnen te werken. wie o wie heeft er een antwoord?
Kim19
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 08:23
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Kim19 »

Hey John,

Ik slik nu bijna een week oxybutynine, en bij mij was het zweten na 2 tabletten al helemaal opgehouden. Ik denk dat het per persoon wel anders ligt. De bijwerkingen (als je die hebt) zouden er volgens mijn huisarts al binnen 1,5 uur moeten zijn, dus het lijkt me dat het medicijn ook wel begint te werken? Als ik jou was zou ik het een dag van tevoren beginnen te nemen, maar waarschijnlijk is het het handigst het gewoon uit te testen! BIj mij is het na 8 uur ook echt weer nodig een tablet te nemen, dan is het zeg maar aan het uitwerken!

Succes ermee!
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

Net de huisarts gesproken en die wil mij geen oxy tabletten voorschrijven. :( Hij had met de dermatoloog overlegd en zei dat het niet verstandig is om deze tabletten te gebruiken omdat het voor wat anders bestemd is. Heb ook duidelijk naar dit forum gewezen, maar heeft niets geholpen. Hij zei dat ik het beste een afspraak kan maken met de dermatoloog om een oplossing te vinden. Alleen heb ik daar weinig vertrouwen in, ik had alle hoop gevestigd op die tabletten. Flink balen dus.. Is het mogelijk om naar een andere huisartsenpraktijk te gaan?
john123
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 jan 2009, 14:45
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door john123 »

Bedankt voor je reactie kim!
Ik heb ze zelf nu ook maar ik word er erg duizelig van, net of ik dronken ben :S.
ik heb nog even onderzoek gedaan maar er schijnen meer medicijnen te zijn;
Ditropan (Oxybutynin Hydrochloride)
Ditropan XL (Oxybutynin Hydrochloride)
Pro Banthine (propantheline bromide)
http://www.subscriberx.com/.SRX?Serv...ialect=English
Robinul (Glycopyrrolate) - 1 mg Glycopyrrolate
http://www.askapatient.com/viewratin...7&name=ROBINUL
Glycopyrrolate side effects: http://www.gicare.com/pated/glycopyrrolate.htm
Robinul Forte - 2 mg Glycopyrrolate
Avert (Glycopyrrolate) - ranging from 0.5mg - 2.0mg
Order online - http://www.pharmacy.ca/

Iemand ervaring met de andere medicijnen?
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door wendybakker »

Volgens deze link (http://www.sudor.nl/downloads.php?cfid=8) is Clonidine (Catapressan, Dixarit) ook een goed werkend medicijn. Ik heb hier geen ervaring mee. (het is een zeer interessant artikel trouwens, met veel informatie)

Ik heb sinds mijn geboorte al last van hyperhidrosis, dus niet sinds de puberteit, zoals bij vele anderen wel het geval is. Ik zweet vooral op mijn handen en voeten. Nou vind ik mijn voeten nog zo erg niet, maar mijn handen natuurlijk wel. Ik heb eerst een aluminiumoplossing geprobeerd, alleen na een tijd begon dat erg te irriteren. Ik ben daar toen mee gestopt. Sinds een tijdje gebruik ik iontoforese, alleen vind ik dat maar een vervelende methode. Ik zou graag tabletten willen proberen. Nu vraag ik me af of je die tabletten, die Oxybutinine, echt drie keer per dag moet nemen of dat een keer per dag ook genoeg is voor een voldoende resultaat? Ik hoop dat mijn huisarts er voor openstaat om het te proberen. En heeft iemand van jullie de spray (Finitrans) wel eens geprobeerd?

Groetjes, Wendy
Kim19
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 08:23
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Kim19 »

Bij mij werkt het goed met 2 keer per dag. :) Denk dat dit per persoon anders ligt, gewoon uitproberen dus!
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

Ik kom net van een andere huisarts en andere huisartsenpraktijk af. Net als mijn vorige huisarts (zie vorige bericht) wil ook hij mij deze tabletten niet voorschrijven. Hij heeft nog met een andere huisarts overlegd maar ook hij vond het niet verstandig. Het verhaal van de huisarts is wel begrijpelijk. Er zitten namelijk veel bijwerkingen bij en deze tabletten zijn niet bedoeld voor het tegen gaan van zweten. Erg vreemd dus dat velen hier wel zomaar de tabletten krijgen.
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door wendybakker »

Als je het aandurft en echt die tabletten wilt kun je ze ook via internet bestellen..
alleen worden ze dan niet vergoed natuurlijk.
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Deo gratias »

Dag allemaal,

Sinds een paar dagen gebruik ook ik Oxybutynine 2,5 mg! Eigenlijk wil ik het al een paar jaar, maar ik zag er zelf tegenop.....
Ik ben heel voorzichtig begonnen met 1 tablet per dag, en ik merk al wat verbetering! Heb (nog.....) geen last van bijwerkingen. Mijn huisarts heeft veel begrip voor de ellende van overmatige zweters en vond het geen enkel probleem om het voor te schrijven (prima kerel, ben hem dankbaar!). Hij kende de toepassing van dit middel bij zweten niet echt, maar na enig nadenken begreep hij wel hoe het bij zweten kan helpen. Hij zei dat hij eens op deze website zou gaan kijken. Ik moet wel met een lage dosering beginnen en hem laten weten hoe het gaat. Hij zei: "Als dit middel niet mocht werken, gaan we weer op zoek naar iets anders". Kijk, hieraan herken je een goede huisarts!

Heel jammer om te horen dat sommigen van jullie het middel niet voorgeschreven krijgen!

Groeten! :cheer
wendybakker
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 24 apr 2009, 17:26
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door wendybakker »

Wat fijn dat je het middel van je huisarts gekregen hebt en dat je al wat verbetering merkt!
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

wendybakker schreef:Als je het aandurft en echt die tabletten wilt kun je ze ook via internet bestellen..
alleen worden ze dan niet vergoed natuurlijk.
Ik ben sterk aan het twijfelen of ik die tabletten via internet bestel. Als 2 huisartsen het afraden, dan lijkt het me onverstandig om ze toch te bestellen en te gebruiken. Hebben meerdere mensen hier de tabletten besteld via internet, ondanks dat de huisarts het recept niet wil voorschrijven?
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Deo gratias »

Dag Ferry en andere lezers,

Jammer dat de huisartsen het niet aan jou willen voorschrijven! Dat Oxybutynine, een middel tegen blaasklachten, niet voor de behandeling van overmatig zweten is bedoeld, is gek genoeg namelijk niet echt van belang. Het is (voor een deel) namelijk een kwestie van 'registratie' en dat is erg duur. Als het middel was geregistreerd voor overmatig zweten, zou bij de bijwerkingen 'moeilijk plassen' hebben gestaan. Maar nu is het andersom!

Kopen via internet is altijd een beetje riskant, zit er namelijk echt in de pillen wat ze zeggen? Slikken van deze pillen zonder tussenkomst van een arts is ook niet echt aan te bevelen. Is er geen interactie met andere medicijnen die je (misschien) gebruikt? En naar wie ga je als je rare bijwerkingen krijgt, de huisarts die ze niet wilde voorschrijven?
Gebruik van dit medicijn kan echt het beste via een arts, ook voor de vergoeding door de verzekering.

Het beste is een huisarts te zoeken die ze wel wil voorschrijven, er zijn er gelukkig toch een hoop! Je zou op deze website jouw woonplaats kunnen noemen en vragen of andere lezers een huisarts in jouw woonplaats weten die de pillen wil voorschrijven. En verander dan van huisarts!
Ferry24
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 19 dec 2008, 17:15
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door Ferry24 »

Hoi Deo Gratias, bedankt voor je reactie en voor de goede tip! Ik zal hem meteen gebruiken;

Ik zou een huisarts in de omgeving Eindhoven die de oxybutine tabletten voorschrijft. Wie weet er één?
hugow
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 16:58
Contacteer:

Re: Medicijn werkt! (bij mij)

Bericht door hugow »

idd gaat het warm gevoel van binnen ook weg ? en hoe zit het met langdurig gebruik, is dit maar een tijdelijke oplossing of zijn er mensen die na het gebruik van het overmatig zweten af zijn ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht