Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Oxybutynine wordt gebruikt bij veel aandrang om te plassen en bij moeite om het plassen op te houden. , maar eigenlijk alleen voor mensen met een zogenaamde 'onstabiele blaas' Het is verkrijgbaar onder de soortnaam en onder de merknaam Dridase.

Het heeft nogal wat bijwerkingen, en 1 van die bijwerkingen is dat het zweten beperkt.

Bijwerkingen: droge mond, problemen met zien, verhoogde oogboldruk, opvliegers en huiduitslag. De ernstigere bijwerkingen zijn niet mis en vooral kinderen kunnen er hevig last van hebben: hallucinaties, opwinding, verwarring en aanvallen van vallende ziekte. Het is daarom niet verstandig om bedplassen van kinderen met dit middel aan te pakken. Ook slokdarmklachten kunnen met het gebruik van oxybutynine samenhangen. Een pijnlijk en branderig gevoel in de slokdarm bij het gebruik van dit medicijn is reden om met de arts te gaan praten. Van de gebruikers blijkt uit onderzoek 3 tot 27 procent vanwege de bijwerkingen met oxybutynine te stoppen. In een ander onderzoek rapporteerde 76 procent van de gebruikers bijwerkingen. Mensen die last van glaucoom hebben en degenen met een vergrote prostaat, mogen dit middel niet gebruiken. Het is de vraag bij een dergelijk middel of de voordelen wel tegen de nadelen opwegen. Nogmaals: in de eerste plaats dient men de zaak aan te pakken zonder medicijnen.

Dit middel niet gebruiken bij plasproblemen door passagebelemmering van de urinewegen. Ook niet bij frequente urinelozing of overmatige productie van urine gedurende de nacht door nier- of hartproblematiek. Passagebelemmering van het maagdarmkanaal, megacolon (darmverwijding), ernstige darmontsteking, myasthenia gravis . Voorzichtigheid is geboden bij lever- en nierfunctiestoornisse, hartaandoeningen, overmatige werking van de schildklier, prostaatvergroting, koorts of hoge omgevingstemperatuur, buikwandbreuk en een bepaalde vorm van glaucoom .

Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap en borstvoeding.


Deze informatie komt uit de medicijnwijzer van Ivan Wolffers.
Ik heb de medicijnen gebruikt waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn en ben er na 2 weken ook mee gestopt, ik had een verschrikkelijke droge mond en droge ogen zodat ik m'n lenzen niet eens meer in kon houden. Ik ben zoals ik al eerder geschreven heb niet 'stuk' van die pillen

Voor wie het wel wil gebruiken, heel veel succes ermee

Groetjes, Carina
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Voor mensen met incontinentie problemen. Mensen, die heel vaak moeten plassen of te vaak aandrang krijgen. Een bijwerking ervan is minder zweten, vandaar.Groetjes Ina
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo allemaal,
Ik begin heel voorzichtig blij te worden, want het werkt. De oxybutinine werkt! Ooh, als dit toch eens zo mocht blijven en zijn, het is gewoon geweldig.
Vandaag was het best drukkend en vochtig weer en ik heb geen last gehad. Ja, jullie lezen het goed, ik heb geen last gehad. En dit al na drie dagen, ik kan het gewoon nog niet geloven.
Morgen de vuurdoop, dan wordt het 27 graden. Ik ben benieuwd. Durf nog niet echt blij te zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes Ina :)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik was nog vergeten tye vertellen, dat ik geen last heb van de bijwerkingen verder, maar slik ook een heel lage dosering, 3 x daags 2,5 mg. Ik denk toch dat de uroloog gelijk heeft, toen hij zei dat de bijwerkingen bihil waren en je er zo weer mee kon stoppen.
Gr. Ina
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Aan iedereen die zo twijfelt: PROBEER HET!!

Ik heb t medicijn dus ook (nu 3 maanden ofzo) en heb echt geen enge ziektes ofzo gekregen. Het enige is dat ik af en toe een droge mond heb (gebeurd t meest als ik ineens moet rennen ofzo, of hard fietsen), maar dus echt niet altijd. En verder werkt t heel goed, al 3 maanden dus. Ben dr heel blij mee!

Ik zou me dus niet te veel aantrekken van de bijwerkingen. Ik begrijp wel dat je erg twijfelt als je huisarts het afraadt, maar ik heb die pillen gekregen van een dermatoloog die veel van overmatig zweten weet en die geeft mij die pillen ook niet zomaar denk ik dan. Als het echt kwaad kan doet ie dat niet.

Je moet t gewoon proberen en als de bijwerkingen bij jou wel heel erg zijn, stop je er gewoon weer mee. Zo simpel kan het zijn.. Want als het gaat zoals bij mij zul je er heel blij mee zijn!

Allemaal succes drmee,
liefs Pauline
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Pauline,
Ik gebruik de oxybutinine nu 5 dagen en ben heel tevreden. Ik heb het zweten weer in de hand. Natuurlijk zweet ik nog wel, maar nu op een normale manier. Zelfs vandaag was ik niet zeiknat, en het was toch warm genoeg zou ik zo zeggen.
En dat door maar 3 x 2,5 mg per dag. Het is gewoon geweldig. Heb er steeds meer vertrouwen in.
Pauline, hoeveel mg gebruik jij per keer per dag? Ben ik best wel benieuwd naar.
Dus jongens en meisjes, ik sluit me bij Pauline aan, probeer het gewoon, gaat het niet, dan stop je gewoon weer.
Groetjes Ina ;)
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey Ina,

Ik gebruik 5mg (3 maal daags ook). Eerst had ik ook 2,5mg, maar dat hielp niet voldoende. Het was wel minder, maar nog niet over. Had er nog steeds last van, dus toen mocht ik de dosis verdubbelen zeg maar.

xx Pauline
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Hallo Ina,


Wat goed voor jou dat het middel helpt. Ik hoop dat het zo blijft. Nog even een vraagje. Ik heb begrepen dat jij ook nogal veel last hebt van opvliegers. Ik heb gelezen dat een van de bijwerkingen van de tabletjes zijn dat je last kunt krijgen van flushes. Dus ik vroeg me af of je dan van de opvliegers niet meer last krijgt. Als dat niet zo is ga ik ze ook bestellen. Ik wens je nog veel succes ermee en nog veel droge dagen ondanks de hitte.


Druppie
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Pauline en Druppie,
Pauline, het werkt bij mij echt perfect, ondanks het warme weer, dus ik houd het voorlopig op 2,5 mg. Wel is het prettig te weten, dat de dosis nog verhoogd kan worden.
Druppie, geen enkel probleem met de opvliegers is niks erger geworden. Ik geloof dat ik elke dag een grote opvlieger had van 24 uur.
Ik zou ze maar gauw gaan proberen, heb je er niks aan, dan kan je altijd nog stoppen.
Heel veel succes.
Ina :) :) :)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Vakantie

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo allemaal,
Ik ben even afwezig. Ik ga nl as woensdag op vakantie naar Zweden.
Het kan daar ook flink heet zijn dus ik ben blij dat de oxybutinine aanslaat.
Na afloop horen julliw hoe het geweest is.
Tot over twee weken.
Ina 8)
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

hallo Ina,

Ik wens je een hele fijne vakantie en hou het droog.



Druppie
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Ina

Ik ben blij dat het zo goed werkt voor je , en wens je een hele fijne vakantie. Heb je wel verdient
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

Nou dames,
vandaag heb ik jullie advies ter harte genomen en ben naar de huisarts geweest voor de pilletjes. Ik heb een zeeer nuchtere huisarts die er verder helemaal niet moeilijk over deed. Toen ik hem mijn probleem voorlegde vertelde hij dat hij er niks aan kon doen. Toen ik hem vertelde over oxybutinine attendeerde hij mij op alle bijwerkingen, vooral het wazige zien, maar toen ik hem antwoordde dat ik de bijwerkingen best wilde riskeren om de zomer enigszins het hoofd te kunnen bieden, vond hij t prima. Hij heeft mij idd een dosering van 3 x 2,5 mg per dag aangeraden. Vandaag ga ik beginnen en ben zeer benieuwd.
Ik hou jullie op de hoogte.
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

maar dat middel is toch eigenlijk bedoeld voor de blaas of niet :shock:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ja dat klopt. Maar een van de bijwerkingen zijn dat je overmatig zweten (over je hele lichaam) verminderd. Het wordt in Nederland al een tijdje gebruikt tegen zweten en de reacties zijn merendeel positief. Mischien iets voor jou?

groetjes Thijs

ps. tis een beetje rustig op het forum, ik denk door de zomervakantie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht