Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

fortuna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2005, 07:38
Contacteer:

Bericht door fortuna »

sorry dat ik zo kom binnen vallen, ik kom me later in het weekend wel even voorstellen. Ik heb sinds een paar dagen ook oxibutinine en heb nu 1 tabletje van 2,5 mg genomen, maar het werkte helemaal niet. Verder merkte ik ook niks van bijverschijnselen. Hoe werkt het nu precies, moet ik meer mg innemen?
begint het pas te werken na een aantal weken? of werkt het per keer ( dus na inname van de pillen?
Hoop vragen, hoop spoedig op een antwoord ( gezien het weer de komende dagen......)
groetjes fortuna
Wouter
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 11:43
Contacteer:

Bericht door Wouter »

Ik heb de 5mg variant en ik neem er ongeveer 3 tot 4 op een dag. Mijn schema:
Bij het opstaan 1 tablet.
Rond 10 uur 1 tablet
Rond 12 uur 1 tablet.
Zo nodig smiddags nog 1.
Als je van plan bent 's avonds te gaan stappen neem je 2 uur van te voren 1 tablet en een uur van te voren nog 1.
Dit lijkt misschien wat veel maar dit doe ik dus alleen op dagen dat het erg warm is of wanneer ik erg actief bezig ben en absoluut niet wil zweten.
Jij hebt de 2,5mg variant en dus zul je er iets meer van in moeten nemen.
fortuna
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 jun 2005, 07:38
Contacteer:

Bericht door fortuna »

hai wouter, dank voor je antwoord. Is het zo met die pillen dat ze pas na een tijdje gaan werken of kan je het per dag bekijken of je ze inneemt? Ik wil ze namelijk niet altijd innemen maar meer met noodgevallen, feestje, bruiloft of als ik ergens naartoe ga ( winkelen ofzo)
Wouter
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 03 jun 2005, 11:43
Contacteer:

Bericht door Wouter »

fortuna schreef:hai wouter, dank voor je antwoord. Is het zo met die pillen dat ze pas na een tijdje gaan werken of kan je het per dag bekijken of je ze inneemt? Ik wil ze namelijk niet altijd innemen maar meer met noodgevallen, feestje, bruiloft of als ik ergens naartoe ga ( winkelen ofzo)
Wanneer je snel "droog" wilt worden slik je er gewoon 2 a 3 in 1 keer. Duurt 't een klein half uurtje en dan begint het te werken. Je kunt het bijna voelen :)
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Eey,

daar heb ik ook even aan gedacht ja. Maar ik gebruikte die medicijnen al wel wat langer dan dat ik die blaasontsteking had. En die medicijnen kunnen idd invloed hebben op je urinewegen ofzo, bijv vaker plassen. Maar ik heb steeds eigenlijk nergens last van gehad. En ik denk niet dat die medicijnen zo'n ontsteking kunnen veroorzaken (staat ook niets over in de bijstuiter ofzo).
Dus ik denk niet dat het een iets met het ander te maken heeft. In oktober ofzo moet ik nog een keer naar m'n dermatoloog, gewoon om ff te kijken hoe het gaat, ter controle zeg maar. En dan zal ik het ook wel zeggen zodat ie t weet, maar ik maak me er nu geen zorgen over.

xx Pauline
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Nog even iets van mij voor fortuna:

Ik zou als ik jou was de medicijnen over de dag verdelen. Ik neem 1 als ik wakker wordt 's ochtends, 1 rond 15/16 uur 's middags en 1 rond 23 uur.
Ik neem ze gewoon altijd, niet alleen als ik er echt behoefte aan heb. ZO ben ik namelijk de hele dag/nacht voorzien.
En ik had eerst ook 2,5 mg, maar als dat niet voldoende hielp mocht ik 5 mg per keer nemen. Overleg het met je arts zou ik zo zeggen.

Succes dr mee!

Kus Pauline
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mischien ben ik een zeurpiet.. maar ik vind het niet slim als je zelf besluit
of je meer of vaker medicijnen in neemt.... het is mijn persoonlijke mening, maar ik zou het toch echt eerst voorleggen en overleggen met je huisarts.... wellicht overbodig om te melden.. maar toch.....

groetjes Thijs
evian
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 20 jun 2005, 13:47
Contacteer:

zoals bij iedereen op dit forum: zweten

Bericht door evian »

beste allemaal,

ik ben een meisje van 22 jaar en heb het probleem wat jullie allemaal ook hebben. Ik zweet veel, te veel! Ik heb met name last van zweten onder mijn oksels en zweten in mijn gezicht. Wat betreft mijn oksels kan ik het probleem aardig oplossen door odorex extra dry te gebruiken, maar waar ik meer mee zit is het zweten in mijn gezicht. Ik word hier dus helemaal gek van. Ik heb het idee dat iedereen het ziet en het vies vindt, wat mij vervolgens zenuwachtig maakt en waardoor ik dus nog meer ga zweten. Hierbij draag ik vaak make-up wat het probleem natuurlijk ook niet echt ten goede komt... Het zweten in mijn gezicht is vooral met dit soort warme dagen echt ontzettend vervelend, ik wil de deur bijna niet meer uit...

Nu heb ik op dit forum al over verschillende oplossingen gelezen. Ik lees over verschillende soorten medicijnen en ik heb gelezen over antitrax (dit zijn een soort doekjes?). Is er iemand die voor mij een aanrader heeft? Ik ben een studente dus echt gezond eten en drinken zit er voor mij momenteel niet echt in. Kan er met een bepaald dieet misschien een deel van het probleem opgelost worden?

Ik heb dus iets nodig tegen het overmatig zweten in mijn gezicht! Wie wilt mij helpen?

Liefs Evian
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Evian,

Welkom op dit forum.... er zijn verschillende dingen die je nog kunt proberen. Als het zweten echt vanaf je voorhoofd komt dan kun je proberen om je daar te laten injecteren met botox. Schijnt wel pijnlijk te zijn, kan je je wel iets bij voorstellen denk ik. Ook kun je in overleg met je huisarts eventueel om medicijnen vragen. (oxybutine) Dit kan je overmatig zweten in zijn totaal doen verminderen, dus je hele lichaam.

Lees het forum goed door, je zult er even de tijd voor moeten nemen maar ik weet zeker dat je ideeen opdoet die je wellicht kunt gaan proberen of om vragen via je huisarts!

succes

Thijs
rico
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 mei 2005, 14:31
Contacteer:

Re: zoals bij iedereen op dit forum: zweten

Bericht door rico »

evian schreef:beste allemaal,

ik ben een meisje van 22 jaar en heb het probleem wat jullie allemaal ook hebben. Ik zweet veel, te veel! Ik heb met name last van zweten onder mijn oksels en zweten in mijn gezicht. Wat betreft mijn oksels kan ik het probleem aardig oplossen door odorex extra dry te gebruiken, maar waar ik meer mee zit is het zweten in mijn gezicht. Ik word hier dus helemaal gek van. Ik heb het idee dat iedereen het ziet en het vies vindt, wat mij vervolgens zenuwachtig maakt en waardoor ik dus nog meer ga zweten. Hierbij draag ik vaak make-up wat het probleem natuurlijk ook niet echt ten goede komt... Het zweten in mijn gezicht is vooral met dit soort warme dagen echt ontzettend vervelend, ik wil de deur bijna niet meer uit...

Nu heb ik op dit forum al over verschillende oplossingen gelezen. Ik lees over verschillende soorten medicijnen en ik heb gelezen over antitrax (dit zijn een soort doekjes?). Is er iemand die voor mij een aanrader heeft? Ik ben een studente dus echt gezond eten en drinken zit er voor mij momenteel niet echt in. Kan er met een bepaald dieet misschien een deel van het probleem opgelost worden?

Ik heb dus iets nodig tegen het overmatig zweten in mijn gezicht! Wie wilt mij helpen?

Liefs Evian



ik had een vraagje is het medicijn odorex extra dry in de winkels vekrijgbaar,of of moet het de huisarts als recept voorschrijven..


groetjes rico
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Odorex extra dry is geen medicijn. het is een watertje... kun je overal kopen bij iedere drogist.... er zit alu-chloride in, net als in de meeste goede deoderants (deoleen, syneo 5, odaban)

Groetjes Thijs
Linda0001
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 22:20
Contacteer:

Bericht door Linda0001 »

Ik geloof mij ogen niet, zie ik nu dat er mensen zijn die iets gevonden hebben wat echt helpt???
Ik ben ook een ernstige zweter. Over mn hele lichaam gutst 't naar beneden. Inderdaad eens leuke gekleurde kleren aan zou leuk zijn, maar als je hele rug dan kletsnat is, dan blijft er niks over van dat leuke shirtje. Ik ben dan ook stinkend jaloers op de mensen die (zeker tijdens deze warme dagen) het helemaal droog houden, kan me daar ook niks bij voorstellen... Het is gewoon genant. Maar goed, daar kan iedereen hier over meepraten, moest gewoon mn frustraties er even over kwijt!
Ik heb nog wel een vraagje over die pilletjes: schrijft de huisarts dat zomaar voor als je geen last hebt van hetgeen waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn? Ik heb ook eens die bijwerkingen bekeken, en dat is zeker niet mis.

Linda.

ps: fijn dat er een forum bestaat voor dit probleem, goed initiatief!!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Linda,

De ene huisarts zal het ongetwijfeld sneller voorschrijven dan de ander. De ene huisarts is meer betrokken en heeft meer kennis van zweet problematiek dan de ander. Ik ben zelf het type die er gewoon om vraagt en constant door blijft zeuren dat ik een oplossing wil voor mijn zweetprobleem.

Ik weet nog heel goed ergens in 1998. Ik las toevallig de telegraaf op een zaterdag. Er stond een piepklein stukje in over dat ze in Amerika een nieuw medicijn tegen overmatig zweten hadden gevonden. Botox injecties. Ik heb het stuk uit de krant geknipt en ben de maandag erop naar de huisarts gegaan en liet hem het lezen. Uiteraard zei ik gelijk, "Ik wil ook botox injecties". Je begrijpt dat dat heel wat voeten in de aarde had, laat staan dat mijn huisarts er iets over wist. Botox was gevaarlijk spul wat alleen ziekenhuizen mochten hebben en er was niet veel over bekend... enz. enz.. Nog geen jaar later werd ik met botox geinjecteerd!


Ik bedoel maar... de aanhouder wint!

Groetjes Thijs
Linda0001
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 22:20
Contacteer:

Bericht door Linda0001 »

Daar heb je wel gelijk in Thijs, maar ben ook altijd erg huiverig voor medicijnen (en de bijwerkingen). Ik slik dan ook bijna nooit medicijnen, alleen als het echt nodig is. Nu vraag ik me ook af of het in dit geval wel echt nodig is, aangezien ik al zo lang met dit probleem loop, maar er altijd wel ben uitgekomen. Toch zou ik het onwijs fijn vinden om er vanaf te zijn..... Het is allemaal een beetje dubbel dus.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Tja, hoeveel last je zelf ervaart, bepaald alleen jij. Ik heb zo veel last van mijn zweet probleem dat ik zelfs een operatie zou overwegen of als het zou moeten een rit naar het buitenland (Belgie of verder.....)

Kijk dat is het "grappige" van HH.... je bepaald zelf hoeveel last je er van hebt..... er zijn namelijk ook mensen die extreem zweten maar er totaal geen problemen mee zeggen te hebben.... tja dan hoef je er ook niets aan te doen! hi

De bijwerkingen van die medicijnen zijn zo goed als nihil. Moet je van iedere medicijn eens alle bijwerkingen lezen... dan durf je helemaal niets meer te slikken.... Dus.... ??? Volg je hart... doe wat jou het beste lijkt!

Heb je al alu-chloride geprobeerd en syneo 5 ? Bespreek e.e.a. met je huisarts...

Groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht