Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

jah zal wel door de vakantie komen :)
ik werk als apothekersassistente, daardoor wist ik dat het voor de blaas was, en heb het inderdaad wel eens in mijn handen gehad maar niet geweten dat het ook voor overmatig zweten gebruikt wordt ;)
je kunt het niet zonder recept krijgen toch?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

anoniempjeee schreef:jah zal wel door de vakantie komen :)
ik werk als apothekersassistente, daardoor wist ik dat het voor de blaas was, en heb het inderdaad wel eens in mijn handen gehad maar niet geweten dat het ook voor overmatig zweten gebruikt wordt ;)
je kunt het niet zonder recept krijgen toch?
Nee het moet via een receptje van een (huis) arts. Net als dat het bij jou niet bekend was dat je die medicijnen tegen overmatig zweten kunt gebruiken zijn er helaas ook een hoop artsen die dat nog niet weten. In Amerika wordt oxybutinine al langer gebruikt. Officieel is het in Nederland volgens mij nog niet als medicijn tegen overmatig zweten geregistreerd. Weet jij er meer over ? Handig een apothekersassistente op het forum. Jij weet ongetwijfeld ook het e.e.a. over botox neem ik aan ? Zoals de inkoop prijs? :lol:

Groetjes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

jah wel handig he. dat zalfje waar jullie het in een ander forum over hadden heb ik idd ook wel eens gemaakt voor iemand :D maar het klopt dat het meestal eerst besteld word in een oplossing, omdat er iig precies hetzelfde stofje inzit... maar jah en over de botox weet ik helaas niks.
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

Dit is voor mij nu de vijfde dag dat ik bezig ben met oxybutinine, en gelukkig kan ik geen extreme bijwerkingen melden, af en toe een droge mond idd maar dat is snel verholpen met een glaasje water. Ik bemerk wel een vermindering in zweetgedrag, maar nog niet overduidelijk, dus vanaf vandaag ga ik 3 x 5mg innemen. Ik hou jullie op de hoogte

groet
harry
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey,

Dat had ik ook. En nu heb ik ook 3x per dag 5mg. Vind t wel leuk om te lezen dat het bij jou precies zo gaat.
Nu werkt t bij mij strouwens echt goed, hoop bij jou ook!

Liefs Pauline
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

ok ik heb nu het een en ander gelezen over deze medicijn maar nu is mijn vraag weet iemand wat de bijwerkingen zijn op lange termijn ?
want ik geloof gewoon niet dat je deze medicijn constant kunt blijven gebruiken aangezien die in principe voor blaasonstekingen zijn en deze laatste dus ook " tijdelijk" zijn... elke medicijn is eigenlijk gerciht op het in een bepaalde termijn behandelen van een zikete/aandoening, dus als je constant deze pillen blijft innemen moet er wel een bijwerking zijn (misschien op lange termijn zoals lever aantasting enzow dat je dus niet in een paar jaar kunt waarnemen). Of is het nu zo dat je die pillen een periode gebruikt waarna je een maand kunt stoppen ?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Is het niet zoals met een hoop medicijnen? Neem nu botox injecties tegen overmatig zweten. Het zweten verminderd door de bijwerking van het medicijn botoxuline toxine type A. Toen het getest werd wist niemand of er verder nog schadelijke effecten zouden kunnen optreden. Tot nu toe is dat niet het geval en botox is nu officieel als medicijn tegen overmatig zweten geregistreerd. Botox wordt nu zelfs tegen overmatig speeksel produktie gebruikt en tegen migraine en psoriasis. Ik bedoel er mee te zeggen... als een medicijn op de markt komt voor een specifiek probleem en later blijkt dat het ook tegen een ander kwaal helpt dan hoeft dat toch niet problematisch te zijn ?

Ik weet niet hoe het er nu voor staat, of oxybutinine officieel al geregistreerd staat als medicijn tegen overmatig zweten, ik denk nog niet, maar das een kwestie van tijd.

Groetjes Thijs
Pauline
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 18:36
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Heey,

Ff voor de duidelijkheid: dit medicijn is niet tegen blaasontsteking. Maar voor mensen met blaasproblemen. Moeite met plassen, of heel vaak moete plassen en dergelijke. Dat zijn ook dingen waar je (volgens mij) je hele leven die medicijnen voor moet slikken. Het is niet een medicijn die het probleem na een aantal maanden opgelost heeft, het is gewoon een medicijn die je altijd moet nemen.

Verder weet ik niet zo veel over de lange termijn, maar ik ben er blij mee.. :-)

xx Pauline
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo allemaal,

Ik ben vijf dagen geleden begonnen met Oxybutynine en JA ...... het werkt!!! :D

Op het moment ben ik nog een beetje aan't uitzoeken welke dosis ik nodig heb. Ik heb tot nu toe maximum 0,75 mg per dag genomen. Waarvan 0,50 mg 's morgens.
Het resultaat is tot nu toe al ongelooflijk. Op momenten dat anders de druppels in het rond vlogen, ben ik nu gewoon nat. Het drupt (meestal) niet meer van me af.
Waar ik wel nog last van heb, is van natte plekken op de stoelen... juist het meest gênante van mijn zweetprobleem. De plekken zijn wel kleiner, maar daar ben ik niet zoveel mee.
Dus... misschien moet de dosis nog wat verhoogd worden. Maar dat kan ik zelf niet beslissen, doordat er wisselwerking is met andere medicijnen.

Van bijwerkingen heb ik nauwelijks last: af en toe een droge keel, maar daarvoor is er een heel gamma van produkten van "Biotène": mondwater, tandpasta, kauwgum... Hier in België te verkrijgen bij de apotheker.

Ik hoop dus nog van het laatste "overmatige" zweet af te geraken.
Maar ik zou willen zeggen (vooral tegen mensen die overal zweten):PROBEER het! Ik vind het resultaat tot nu toe al spectaculair! Nooit gedacht dat er ooit een oplossing zou komen maar het begint er nu wel erg op te lijken.
Ik zweet nu (ruw geschat) zo'n 70 % minder. Toch wel de moeite eh!!
Voor mijzelf is dit wereldnieuws. ;)
Ik houd jullie verder op de hoogte.

Ik ben benieuwd hoe het met Ina gaat als ze terug komt van Zweden.

Groetjes,
Hanneleen
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Hanneleen

Wat fijn voor je dat het goed werkt, ik hoop dat het nu een beetje dragelijker voor je wordt.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

TiGeR79 schreef:ok ik heb nu het een en ander gelezen over deze medicijn maar nu is mijn vraag weet iemand wat de bijwerkingen zijn op lange termijn ?
want ik geloof gewoon niet dat je deze medicijn constant kunt blijven gebruiken aangezien die in principe voor blaasonstekingen zijn en deze laatste dus ook " tijdelijk" zijn... elke medicijn is eigenlijk gerciht op het in een bepaalde termijn behandelen van een zikete/aandoening, dus als je constant deze pillen blijft innemen moet er wel een bijwerking zijn (misschien op lange termijn zoals lever aantasting enzow dat je dus niet in een paar jaar kunt waarnemen). Of is het nu zo dat je die pillen een periode gebruikt waarna je een maand kunt stoppen ?
Waar heb je dat gelezen dat het voor blaasontsteking is? Ik kan dat nergens vinden. Wat ik wel overal lees (internet) is dat het voor een overactieve blaas is, en dat gaat nooit over, dus moet je die medicijnen daarvoor constant gebruiken. Ik heb ze daarvoor gebruikt, maar had te veel last van de bijwerkingen, dus ben er jammer genoeg mee moeten stoppen. Het heeft niets met een blaasontsteking te maken.
Idia13
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:56
Contacteer:

Niet te bestellen.. oxybutynine

Bericht door Idia13 »

Klopt het dat het hier niet te bestellen is.. omdat zij niet naar Nederland versturen..? .. Weet iemand waar je het nog meer online kan bestellen..


http://www.inhousedrugstore-europe.com/ ... tynin.html

greetz I
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

het lijkt mij verstandiger om het via een arts te gebruiken. Die kan je daar beter in begeleiden, ook gezien het aantal bijwerkingen.
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

TiGeR79 schreef: elke medicijn is eigenlijk gerciht op het in een bepaalde termijn behandelen van een zikete/aandoening,
Dat is niet waar, als je reuma hebt, slik je ook je verdere leven daar medicijnen voor om het dragelijker te maken, ze kunnen je niet genezen.
en zo zijn er nog genoeg aandoeningen waar je je hele leven medicijnen voor moet gebruiken, dus niet elk medicijn geneest je volkomen. WAS DAT MAAR WAAR.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Inderdaad... en geneest oxybutinine overmatig zweten voor eens en voor altijd of moet je het langdurig slikken ?!?!?! Volgens mij is het nog niet bekend... Het is net als de gevolgen van botox injecties op (zeer) lange termijn. het is simpelweg te nieuw nog, de toekomst zal het leren. Maar of het slecht is ?!??! tja.. zolang je het effect bestrijd en niet de oorzaak is het nooit goed.. maarja wisten de geleerden de oorzaak maar van HH.

Groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht