Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Linda0001
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 22:20
Contacteer:

Bericht door Linda0001 »

Ik heb op zich met het zweten niet een heel groot probleem, maar wel dat ik daardoor zo afhankelijk ben van wat voor kleding ik aan moet. Want zoals ieder ander hier, vind ik het niet fijn als anderen het zien. Ik ben er wel vrij open over, mijn familie heeft er ook last van, dus dat is wel handig.
Ik ben ook wel blij dat odorex extra dry bij mij helpt, zodat ik me over kringen onder mn armen niet druk hoeft te maken. Bij mij is het vooral mn rug heel erg en als het echt warm is of als ik aan het sporten ben dan komt het er overal uit (armen, benen etc).
En dat van die bijwerkingen is zeker waar, die zijn bij elk medicijn aanwezig. Ik ga er nog eens goed over nadenken....
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

het zweten met sporten heb ik geen moeite!
Ik rij paard en zit dus met een natte kont op het zadel!!!
Is voor het zadel meer een prbleem dan voor mij!
Daarna heerlijk onder de douche!
Maar inderdaad als iedereen het kan zien als je eigenlijk de gewone dagelijkse dingen doet vind ik wel erg vervelend!!!
Maar ja wat doe eraan als je over je hele lichaam zweet, het loopt mij met het weer van de afgelopen dagen langs mijn benen rug en hoofd naar beneden.
As donderdag moet ik naar de neuroloog en vraag ik hem ook wat ik eraan kan doen, voor de oksels heb ik botox !!!!
nu de rest van mijn lichaam nog!!!!

Gr Kim
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

1 van de bijwerkingen is dat het zweten verminderd, dus waarom zou je van de andere bijwerkingen dan geen last hebben? En wat brengt het voor schade als je het lang gebruikt.
Je maakt gebruik van een bijwerking.
Ik weet het niet, ben er niet erg 'happig' op
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Carina schreef:1 van de bijwerkingen is dat het zweten verminderd, dus waarom zou je van de andere bijwerkingen dan geen last hebben? En wat brengt het voor schade als je het lang gebruikt.
Je maakt gebruik van een bijwerking.
Ik weet het niet, ben er niet erg 'happig' op
Hmmm het blijven medicijnen... het is maar net waar ze het voor gemaakt en getest hebben en dat schrijven ze op. Later bleek dat het dus ook tegen overmatig zweten gebruikt kan worden... ik zie het probleem niet zo. Met botox tegen overmatig zweten maken we ook gebruik van de bijwerking van botox dat het de zenuwuiteinden blokkeert.... dus.... tja... als je alles zou moeten krijgen wat ze bij de bijwerkingen zetten dan durf je zelfs geen paracetamol meer te gebruiken. Ik ga die medicijnen zelf ook proberen op het moment dat ik mijn botox strijd met de verzekeringen verlies. Maargoed, het blijft natuurlijk altijd een keus van de persoon in kwestie zelf......

Groetjes Thijs
JuSt me
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: di 28 jun 2005, 12:16
Locatie: Bij Rotterdam
Contacteer:

Bericht door JuSt me »

Hoi mensen nou ik ben dus nieuw hier,
ben een meisje van 18 jaar en heb ook last van overmatig zweten.
Gebruik nu een paar maanden syneo 5, werkt super goed,
alleen die 5 dagen niet haha als ik er geen last van wil hebben
moet ik het toch wel elke dag, om de dag soms gebruiken!
Kost indd aardig wat!
Maar ik ben wel benieuwd naar die pillen, zou ze ook wel willen proberen
ik ga van de week wel langs mijn huisarts!
Hoop dat het werkt!
wat ik wel merk met syneo is dat ik als het heel warm is op andere
plekken snel zweet, zoals mijn hoofd en mijn rug..
maarja dat moet ik dan maar voor lief nemen!
en je oksels worden er ook niet echt mooier op, heb soms rooie plekken zitten van dat spul, en als ik het te vaak gebruik doet het ook heel erg pijn als het intrekt.
Maarja ik ga die pillen maar eens proberen ben alleen een beetje bang voor de bijwerkingen maar dat merk ik vanzelf wel!
kus
Linda0001
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 22:20
Contacteer:

Bericht door Linda0001 »

Dat vraag ik me inderdaad ook af; wat is de 'schade' op lange termijn.
Thijs, mag ik vragen waarom jij ze nu nog niet gebruikt, aangezien ze vergoed worden voor 100%?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Linda0001 schreef:Dat vraag ik me inderdaad ook af; wat is de 'schade' op lange termijn.
Thijs, mag ik vragen waarom jij ze nu nog niet gebruikt, aangezien ze vergoed worden voor 100%?
Uiteraard mag je dat vragen... ik gebruik ze (nog) niet omdat ik hoofdzakelijk overmatig zweet onder mijn oksels en ik voor 300% tevreden ben met botox injecties. Verder heb ik totaal geen bijwerkingen van botox en ik hoef maar 2 keer in het jaar geinjecteerd te worden en ik heb het hele jaar zweetvrij onder mijn oksels. Die pillen moet je elke dag innemen, meerdere op 1 dag en ze werken tegen overmatig zweten over je hele lichaam dus niet in bijzonder de oksels. Tot nu toe wordt botox bij mij nog steeds 100% vergoed dus why change a good thing ? Zo denk ik er over. Ik vergeet pillen in te nemen, mezelf kennende en ik ben er ook niet happig op om iedere dag 1 2 of 3 pillen te moeten slikken. Nog los van de bijwerking die vaak genoemd wordt, een droge mond of vaker moeten plassen.

Als ik op een gegeven moment geen botox meer geinjecteerd krijg omdat het niet vergoed wordt dan denk ik dat ik het wel zal proberen. Al vind ik de optie Carpe dan ook erg verleidelijk. Ik heb liever 1 x injecties en er vanaf zijn en bijna een jaar geen last meer zweten, dan elke dag pillen slikken.

Groetjes Thijs
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Hallo allemaal,

Ik kom net terug van vakantie uit Tsjechie, waar het heerlijk weer was en daardoor heb ik gelukkig die hittegolf van hier niet meegemaakt. Voor de vakantie ben ik bij de huisarts geweest voor die pilletjes maar ze wilde ze me toch liever niet voorschrijven. Ze heeft nog overlegd met de apotheker maar uiteindelijk kreeg ik ze toch niet. Ik twijfel nu of ik ze toch niet ga bestellen via internet. Ik kan ze dan toch uitproberen en als ik teveel nare bijwerkingen krijg ermee stoppen? Of dat ik ze alleen de maanden gebruik dat het hier zo warm is, toch? Van de andere kant vindt ik het best wel griezelig om iets te slikken dat de huisarts afraadt. Wie kan mij hierop antwoord geven? En zijn er ook mensen die de pilletjes al langer gebruiken en mij kunnen vertellen of ze nog goed werken?


Groetjes druppie
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

p.s.

Wat is optie Carpe?


Druppie
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Vincent, hier zat ik ook aan re denken. Je kan namelijk wat moeilijker plassen, zei onze uroloog, dus ik durf het nog steeds niet goed aan.
gr. Ina
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Druppie,

Welke reden gaf je huisarts om die pillen niet voor te schrijven?

Groetjes,
Hanneleen
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

druppie schreef:p.s.

Wat is optie Carpe?


Druppie
Carpe is een kliniek in Belgie waar je je voor 160 euro met botox kunt laten injecteren onder je oksels. Erg goedkoop dus vergeleken met de belachelijk kunstmatig hoog gehouden prijzen in Nederland.
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

De huisarts vond het gewoon niet verstandig, gezien alle bijwerkingen om het middel voor te schrijven terwijl het middel eigenlijk voor iets heel anders bedoeld is. Maar ik denk dat ik hem misschien niet genoeg de ernst van de situatie heb uitgelegd. Ook twijfel ik zelf nog altijd of ik het middel wel zal gaan innemen.


Druppie
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Druppie,
Ik heb er met de uroloog in ons ziekenhuis over gehad en die zei dat het middel oxybutinine weinig kwaad kon. Je kan er toch mee stoppen als je er niet tegen kan?
Groetjes Ina
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

Na het forum te hebben doorploegd ga ik morgen ook maar eens naar de huisarts om te vragen over oxybutinine. Ik maak me voornamelijk zorgen over effecten op de langere termijn. Ik vind het niet erg om 3 pilletjes per dag te slikken en vervolgens zorgeloos me dag te kunnen indelen en overal van te kunnen genieten. ik bid serieus tot god dat die pilletjes bij mij effect zullen hebben en echt religieus ben ik dan niet eens. maar waar is het medicijn eigenlijk voor bedoeld?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht