Medicijn werkt! (bij mij)

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Zou ik maar doen Tom. Je kan het toch proberen? Baat het niet het schaadt ook niet, zeker als je het in lage dosering gebruikt.
Succes
Ina
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

nou het medicijn dat ik had gekregen werkt dus niet, helaas :( binnekort weer een afspraak, dus dan ga ik dat andere (oxybutinine? vergeef typefouten) proberen.
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik gebruik de oxybutinine zo weinig mogelijk, want ik heb toch wel aardig last van sommige bijwerkingen, zoals een erg droge mond en daarbij taai slijm, waardoor ik ga hoesten en het slijm moeilijk op kan hoesten.
Ik heb een groot vermoeden, dat het ook wat doet met mijn gewrichtsvocht, waardoor ik meer last heb van mijn gewrichten. En hier moet ik mee uikijken, want ik heb er al kalkafzetting in, alsook slijtage. Beetje link dus.
Verder werkt het middel wel en transpireer ik minder, dus ........is het wikken en wegen.
Groetjes Ina.

PS: ik mis de Botox dus nog steeds, dat ging zonder bijwerkingen.
Ina
harry
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door harry »

hallo allemaal,
ik ben er nu zo'n 1 1/2 maand ofzo mee bezig en heb er gemengde gevoelens bij. Als ik echt 3 pilletjes van mg per dag slik loop ik er na een paar dagen bij als een gedroogde bloem, huid uitgedroogd, neus uitgedroogd en consequent met een hele droge mond en als ik dan door de zon moet fietsen of ik bevind mij in een benauwde ruimte ben ik nog steeds kleddernat op mn rug voornamelijk. bovendien moet ik door het vele drinken dat ik doe door die droge mond absurd vaak naar de wc. hierdoor heb ik het nooit volgehouden om een gehele week door te blijven slikken, maar misschien dat het dan pas echt werkt, dus ik heb me nu voorgenomen om dat te proberen.

Even over alcohol: ik las ook iemand op dit forum die voor het stappen drie pilletjes inslikte met een uur tussentijd, maar ik heb ervaren dat dat toch wel indringend werkt op je gemoedstoestand. ik nam er 2 met een uur dr tussen voor het werken achter de bar, maar als ik er dan een borrel bij dronk stond ik toch niet heel standvastig meer op mijn voeten.
met gewoon 1 pilletje kan je best een paar borrels drinken.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

nou ben weer naar de dermatoloog geweest, heb nog eens om die oxybutinine gevraagt. Hij wil het liever niet geven omdat hij zegt dat t niet zo'n lekker middel is. Ik wil het toch echt hebben en hij gaat nu met de apotheker overleggen of ze me het wel of niet geven.
weer wachten maar weer..

rianne
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Als die artsen nu ook eens wilden zeggen WAAROM het geen lekker middel is.
Zweten vind ik namelijk ook niet lekker.

Hanneleen
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Ik lees hier dat verschillende mensen toch veel last hebben van de bijwerkingen. Het tast de hele vochthuishouding in je lichaam aan. Ik denk dat artsen er daarom niet zo stuk van zijn.
Vorige week was er een stukje op TV over dit medicijn en de bijwerkingen: Veel mensen met klachten aan de blaas, net als ik,gebruiken de medicijnen niet, omdat er zoveel nadelen aan zitten. Er is nu een pleister ontwikkeld die je op de hoogte van je blaas moet plakken met hetzelfde medicijn erin, maar die werkt rechtstreek en alleen op de blaas zodat je niet veel last van bijwerkingen hebt.Ga morgen naar de huisarts om het te proberen, want ik heb buiten het zweten , veel last van m'n blaas.

Groetjes, Carina
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik ben nu ook gestopt met oxybutinine. Het brengt inderdaad de vochthuishouding van je lichaam in de war. Ik voelde mij daar niet prettig bij, dus dan kom je van de regen in de drup. Ik heb voor het zweten gekozen al is het hardstikke K.U.T. Ben een beetje angstig voor al die bijwerkingen. Mijn knieen waren net schuurpapier en die zijn al niet te best meer.
:oops: Groetjes Ina
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hele topic door zitten lezen van begin tot eind. Naarmate ik steeds meer reacties las werd ik steeds enthousiaster, helaas eindigt het op pagina 8 met een koude douche. :cry:

Zijn er nog gebruikers van oxybutinine op dit forum, of zijn de bijwerkingen zodanig vervelend dat iedereen is afgehaakt?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Zwetertje,
Ik gebruik oxybutinine!
IK HEB ABSOLUUT GEEN LAST VAN BIJWERKINGEN EN HET HELPT MIJ WEL!!!!!!!
Ik gebruik het alleen als ik moet werken of een feestje of iets dergelijks heb.
En dan 2 tegelijk!
Ik ben wel tevreden!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Gr Kim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Bedankt voor je reactie Kimmy, dat geeft weer goede moed. Ik heb over anderhalf uur een afspraak met mijn huisarts en dan ga ik hem het voorstellen.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

succes straks bij de huisarts en laat ff weten wat hij zei!!


Gr Kim
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Zal ik doen, ben best zenuwachtig. Hoop dat hij niet moeilijk doet, ben blij dat ik dit forum heb gevonden dan heb ik alvast wat baggage om hem voor te schotelen. Dan ziet hij ieder geval dat ik mij er in heb verdiept.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

zo is het en laat je niet afschepen!!!
Zo nodig vraag je of hij je door wil sturen naar een dermatoloog!!!!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

kimmy schreef:Hoi Zwetertje,
Ik gebruik oxybutinine!
IK HEB ABSOLUUT GEEN LAST VAN BIJWERKINGEN EN HET HELPT MIJ WEL!!!!!!!
Ik gebruik het alleen als ik moet werken of een feestje of iets dergelijks heb.
En dan 2 tegelijk!
Ik ben wel tevreden!!
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Gr Kim
Gebruik je dan 2x 2,5 mg? En werkt het dan ook direct? Ik meende ergens op het forum gelezen te hebben dat het 2 weken kan duren voordat je effect merkt?


Ik ben net terug van de apotheek, mijn huisarts had mij een recept gegeven voor Oxybutynine. Na mijn betoog over dit geweldige (onder voorbehoud) medicijn heb ik hem kunnen overtuigen. Ik heb hem verteld dat de reacties op Oxybutynine wisselend zijn en dat ik mij zeer bewust ben van de mogelijke bijwerkingen. Hij ging meteen met zijn neus in een van zijn boeken aandachtig bladeren en besloot tenslotte om het rustig op te bouwen. Ik moet beginnen met 2x per dag een halve tablet en mocht ik weinig effect merken rustig opbouwen. Eind volgende week heb ik een evaluatiegesprek met hem. Hij heeft me voorgesteld om een afspraak met een internist te maken omdat hij nog niet overtuigd is na verschillende bloedonderzoeken dat er wellicht meer in mijn lichaam aan de hand is die deze overmatige transpiratie veroorzaakt. Ik heb mij er bij neergelegd dat het misschien wel in mijn genen of iets dergelijks licht maar extra controle kan natuurlijk nooit kwaad. Voor hetzelfde geldt is het toch mijn schildklier of iets dergelijks, voorlopig hoop ik op een goede werking van Oxybutynine.

Gisteren zat ik weer op mijn werk, ben 28 jaar en werk in de televisiewereld. Het zweet droop van mijn handen af en de hele dag door voelde ik het zweet langs mijn lichaam naar beneden glijden, eens kijken hoe het morgen zal gaan met Oxybutynine, ik hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht