Artane pillen

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

JJ
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 okt 2006, 20:12
Locatie: NL
Contacteer:

Artane pillen

Bericht door JJ »

Yow,

Vandaag bij de neuroloog geweest. Ik wilde eigenlijk eens kijken of het mogelijk was bij een ziekenhuis binnen te komen voor een Botox behandeling van de handen omdat me dat de "ideale" oplossing lijkt, maar dat blijft denk ik toch lastig vooralsnog. In ieder geval stelde de neuroloog voor om het middel Artane eens te proberen, om maar weer eens een behandelingsmogelijkheid uit te sluiten (of niet, wie weet?)...

Omdat ik niet zo'n voorstander ben van het nemen van pillen en zeker niet 3 maal daags tot in de eeuwigheid echter toch maar zelf even de mogelijke bijwerkingen van het middel opgezocht. Daar wordt je niet bepaald vrolijk van. Alhoewel, bij vlagen erg vrolijk kennelijk :?

Nou zijn die bijsluiters natuurlijk vooral geschreven om de fabrikant te redden van claims en heb ik alle vertrouwen in de nederlandse medici, maar toch leek het me waardevol om op dit forum eens te vragen of iemand al enige ervaring heeft met dit middel. De werkzame stof is trihexyfenidyl en wordt oorspronkelijk gebruikt om parkinson patienten te behandelen. Het werkt net als Botox door de werking van acetylcholine te verzwakken, maar omdat het pillen zijn wel over het hele lichaam neem ik aan. En of dat zo gezond is...

Alvast Bedankt,

Jaap.
Plaats reactie