Oxybutynine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Marusha
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 jun 2006, 17:53
Contacteer:

Bericht door Marusha »

Pffff.... ben nu wel een beetje zenuwachtig geworden van al die verhalen.
Ik heb voor vrijdag een afspraak bij de dokter gemaakt om hem dus te vragen of ik ook aan oxy... mag.

Ik wilde dus wat meer info op internet zoeken maar kom alleen maar overal tegen dat het voor je blaas is en niet voor het overmatig zweten... heeft iemand een link voor mij?

Mijn dokter is namelijk niet zo makkelijk! Ik moet zelf altijd met ideeen/oplossingen komen, uhhhh wie is hier nou de dokter?? :?
Heb tot nu toe 1 vloeistofje voorgeschreven gekregen maar daar kreeg ik super uitslag/brandwondjes van! + je kan het niet op je gezicht smeren :(

-x-
pierre
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 10 jun 2006, 09:47
Contacteer:

Bericht door pierre »

Ik heb ook zo'n huisarts dus ik hoop dat het je lukt, succes!
Na hier over oxybutynine gelezen te hebben zit ik er ook aan te denken om eens met mijn huisarts te gaan praten, heb dat al eens eerder gedaan, totaal onvoorbereid natuurlijk, en kreeg te horen dat er geen medicijnen voor waren, zal deze keer eens meer mijn best doen en me wat beter voorbereiden.
Pro Deo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pro Deo »

Hee Marusha! Oxybutynine is dus niet geregistreerd voor iets anders dan een spastische blaas. Officieel mag een dokter het dan ook niet voor iets anders voorschrijven. Natuurlijk gebeurt dit vaak wel.

Je zult je huisarts er in de eerste plaats van moeten overtuigen hoe erg je er wel niet onder lijdt. Vervolgens zeg je dat je een medicijn weet dat door mensen met jouw probleem met succes wordt gebruikt. Een huisarts kent dit middel gewoon (urine-incontinentie komt veel voor). De bijwerkingen zijn vrij onschuldig, en zolang je geen contra-indicaties hebt, zou ik gewoon vragen of je het mag proberen. Dit werkte althans bij mij... Succes!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb gisteren de 5mg gekregen maar ik merk nog weinig verschil. Sterker nog, ik heb het idee dat die 2,5 mg nog beter werkte... :? Misschien dat m'n lichaam er even aan moet wennen?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Kennis is macht Marusha... dat denk ik altijd.. informeer jezelf goed.. vertel duidelijk en krachtig wat je weet over oxy pillen en dat er veel meer mensen het gebruiken. noem het forum desnoods...

succes!
Pro Deo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pro Deo »

Na nu een tijdje 2.5 mg per dag te hebben geslikt, sloeg ik het gisteren bij wijze van experiment een keertje over. Helemaal geen verschil! :shock: De eerste dagen dat ik oxybutynine slikte leek er wel sprake van verbetering, maar dit was misschien placebo effect... Bij mij gaat het zowiezo in golven van soms dagen en soms maanden, waarin ik nog nooit een patroon of verband heb kunnen ontdekken. Het was dan ook in een tamelijk plotselinge verslechtering dat ik naar mijn huisarts ging en dezelfde dag begon met slikken. Maar nu zit ik weer op mijn 'gemiddelde'... Een hogere dosis zou misschien helpen, maar als het nu niet werkt lijkt me dat niet erg waarschijnlijk, naast het feit dat ik dit medicijn niet lange tijd wil slikken. Een Botox-behandeling begint toch steeds aanlokkelijker te klinken...

Touwens, had gisteren niet ontbeten, heeft iemand daar nog positieve invloed van gemerkt??
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he pro deo,

ik neem aan dat je met de vraag of iemand een postive invloed heeft gemerkt van het niet ontbijten je afvraagd of dit invloed heeft op het zweten.
maar.... ik ontbijt nooit (heel slecht weet ik) ik heb dit nooit echt meegekregen van thuis (ook heel slecht weet ik) maar ik zweet gewoon gigantisch of ik nou ontbijt of niet
ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.

groetjes tally
inimini
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 18:31
Contacteer:

Bericht door inimini »

Bij mij heeft oxy welliswaar 1,5 week gewerkt en toen in ene niet meer....maar wees niet getreurt (wat ik wel ben :( ) het schijnt bij ieder anders te werken...

Dus wie weet! Oh ja, en een tip voor bij de dokter...gewoon vertellen dat je er onder lijdt en ten einde raad bent! Hielp bij mij ook!

SUCCES!
justadancer

Bericht door justadancer »

het antwoord van mijn huisarts was in eerste instantie je moet er mee leren leven, ik nog er achteraan ja maar op INTERNET staat dit en dat (ik had het toevallig uitgeprint en meegenomen), toen was het probeer maar alu chlo en een soort talkpoeder. oxibutinine was geen optie volgens hem. okeej t was een begin en mochten de klachten aanhouden en niets helpen (kreeg ook eht advies bij drogisterijen te gaan kijken voor middeltjes) dan zou ik doorgestuurd worden naar een dermatoloog, voorlopig ben ik sinds begin april zweetvrij door oderex extra dry.
Marusha
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 jun 2006, 17:53
Contacteer:

Pleisters...

Bericht door Marusha »

Hoi,

Vrijdag ben ik bij de dokter geweest. Ik had super veel informatie geprint en meegenomen.
Ik heb eerst nog maar eens benadrukt dat het gewoon ECHT een probleem is en daarna alle informatie op zijn bureau gegooid.
Gelukkig deed hij helemaal niet moeilijk. Maar hij heeft mij de pleisters ipv de pillen voorgeschreven... Ik lees daar hier niks over.
Heeft iemand hier ervaring mee???? + wat ik vergeten ben te vragen aan de dokter: waar moet je dat ding plakken????

Alvast bedankt weer voor de reactiesssss!!!!
Youniecorn
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:41
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Youniecorn »

Goh ik hoor hier allemaal nieuwe termen..
mijn huisarts wist niet eens dat botox een manier is om het overmatig zweten onder de oksel te stoppen..
waar vind je zo'n huisarts die wel begrip toont ;)
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Re: Pleisters...

Bericht door Zwetertje1977 »

Marusha schreef:Hoi,

Vrijdag ben ik bij de dokter geweest. Ik had super veel informatie geprint en meegenomen.
Ik heb eerst nog maar eens benadrukt dat het gewoon ECHT een probleem is en daarna alle informatie op zijn bureau gegooid.
Gelukkig deed hij helemaal niet moeilijk. Maar hij heeft mij de pleisters ipv de pillen voorgeschreven... Ik lees daar hier niks over.
Heeft iemand hier ervaring mee???? + wat ik vergeten ben te vragen aan de dokter: waar moet je dat ding plakken????

Alvast bedankt weer voor de reactiesssss!!!!
Hoi Marusha. Dragen de pleisters ook de naam oxybutynine? Ben benieuwd naar je ervaringen met de pleisters. Succes.
Pro Deo
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 15:51
Locatie: Amsterdam

Bericht door Pro Deo »

Hee Marusha, misschien heb je hier wat aan:

Pleisters:
- Haal de pleister voorzichtig uit de verpakking, zodat u de pleister niet beschadigt.
- Breng de pleister aan op een niet-geïrriteerde, schone, droge en koele huid van de buik, heupen of zitvlak, elke keer op een andere plaats.
- Gebruik geen lotion of crème op de plaats waar u de pleister gaat plakken. Vet laat de pleister eraf vallen.
- Draag de pleister de hele tijd, ook tijdens het baden, douchen, zwemmen en sporten. Verwijder de pleister alleen als u een nieuwe gaat aanbrengen.
- Wanneer een aangebrachte pleister loslaat, breng dan een nieuwe aan op een andere plaats. Ga daarna gewoon door met uw normale schema.

Zie ook http://epharma.nl/pages/winap.asp?ID=89 ... =infotekst
Marusha
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 jun 2006, 17:53
Contacteer:

Pleisters vervolg

Bericht door Marusha »

Hey,

Dank je voor de reacties!
Ik had inderdaad op de bijsluiter gelezen dat ze op je buik/zitvlak/dij moeten... Omdat de pleisters eigenlijk voor incontinentie zijn dacht ik dat ik ze misschien ergens anders zou moeten plakken (?)
Ik ga ze nu maar gewoon op mijn dij plakken denk ik.

De pleisters dragen de naam Kentera (= oxybutynine)

Maar goed, vanavond is het dan zover. Ik ga er eentje opplakken.
Ik houd jullie op de hoogte :D
daisytje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 21:36
Locatie: zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door daisytje »

ik heb naar Kentera gebelt en die zeiden dat pilletjes beter werken tegen zweten dan die pleisters maar Kentera verkoopt geen pillen dus dat vink toch wel eerlijk van ze!!! :D
het merk dridase verkoopt wel oxybutynine pillen!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht