Online bestellen medicijnen?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Online bestellen medicijnen?

Bericht door Jongen2000 »

Hoi allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben een jongen van 20 jaar en heb eigenlijk al heel lang last van overmatig zweten. Sinds de puberteit is het versterkt. Het zweten heb ik eigenlijk overal, handen, voeten, oksels, benen, kont, rug. Ik merk dat ik in een vicieuze cirkel zit. Het zweten verstrekt als ik me zenuwachtig of angstig voel, dus in veel situaties ga ik al denken van ik zal zo wel weer zweten en dan gebeurt het extra erg. Als ik me heel comfortabel voel, is het al een stuk minder.

Ik heb van alles geprobeerd, okselpads, speciale kleding, de bekende Syneo 5 en Odaban en ga maar door. Sommige dingen helpen wel iets, maar vaak na een paar uur breekt het zweet alsnog door.

Mijn laatste hoop is nu eigenlijk het proberen van medicijnen. (Oxybutynine of Glycopyrronium)
Is er enige mogelijkheid om hier online aan te komen om te proberen of het werkt?
Toen ik wat jonger was ben ik al eens naar de huisarts geweest en toen zeiden ze dat het door de puberteit kwam en je het maar moest accepteren. Laatst probeerde ik weer een afspraak te maken, maar vertelden ze dat ze voor zo’n ‘probleempje’ in deze tijden voorlopig geen consult gaan houden. Ik heb ook gevraagd voor een doorverwijzing naar een dermatoloog, maar deden ze ook niet zomaar.

Ik begrijp dat dit een ingewikkelde periode is voor praktijken, maar voelde me niet bepaald serieus genomen. Mensen die dit niet hebben denken al gauw dat zweten inderdaad maar een ‘probleempje’ is, maar het beheerst mijn leven op dit moment behoorlijk. Ik spreek veel minder af met met mensen dan ik zou willen en ga veel dingen uit de weg. Dus ik zou eigenlijk zo snel mogelijk willen proberen of medicijnen werken. Ik ben trouwens voor de rest helemaal gezond en heb ook geen overgewicht.

Ik vind het fijn dat ik een plek heb gevonden waar mensen met hetzelfde zitten en begrijpen hoe je je voelt.

Alvast bedankt.

Groetjes :)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Thijs »

Hoi

Welkom hier. Medicijnen kan je online bestellen maar het moet altijd met een recept van een (huis) arts. Ga het ook aub niet zonder doen want dat is totaal niet verantwoord. Dan kom je op van die schimmige buitenlandse websites terecht en betaal je de volle pond. Ik zou toch maar weer eens terug gaan naar de huisarts als de tijd een beetje beter is. Of hij geeft een recept of een verwijzing naar een dermatoloog.

succes en hou ons op de hoogte.
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Jongen2000 »

Bedankt nog voor bericht. Ik heb even afgewacht en vanochtend de huisarts weer gebeld, kon nu meteen terecht. Probleem uitgelegd en vrij snel oxybutynine voorgeschreven gekregen, om een maand te proberen. Ik kan de medicijnen over een paar dagen ophalen. Ik ben heel erg benieuwd of dit gaat helpen.
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Jongen2000 »

Korte update: gebruik nu denk ik kleine twee weken Oxy. Het lijkt wel wat te helpen op bepaalde plekken, maar zeker niet op alle plekken. Ik ben begonnen met 3x 2.5 mg, maar dit leek weinig te doen. Slik nu 2x per dag 2x 2.5mg tegelijk. Droge mond ervaar ik wel, maar als je gewoon voldoende drinkt en eet niet zoveel last van.
Marianne van Huizen
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 04:59
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Marianne van Huizen »

Hoi hoi,

Ik gebruik sinds een maand Oxy, deze heb ik ook eerst online, maar kwam er al vrij snel achter dat ik langs de huisarts moest. Ik heb er een goed resultaat mee. Op aanraden van mijn huisarts neem ik ook extra vitamine D in. Deze kan je wel online bestellen.

Hoop dat het gaat helpen.
Jongen2000
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 14:04
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Jongen2000 »

Hoi, hoe bevalt Oxy nu bij jou? Hoe ervaar je de eerste maand? En in welke dosering neem je het? Ik ben er sinds september soort van weer mee gestopt, aangezien ik voor een stage een halfjaar naar een warm land ben vertrokken. Ik merk dat ik er nu wel meer last van heb, maar dit komt ook door het warme klimaat. Wanneer ik in Nederland ben, wil ik het slikken van Oxy weer gaan oppakken.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Online bestellen medicijnen?

Bericht door Hissederim »

jongen2000 ik weet niet hoe erg je zweten is ,compensatie zweten is de ergste,je kleding wordt klets nat,net alsof je onder de douche hebt gestaan,als dat bij jou zoiets is dan kun je een ets wagen want je hebt al ernstige zweet probleem,ik had zweet handen en gezicht en nu zweet ik overal net als jij,na 15 jaar nog steeds zelfde klachten.
Als jouw zweten komt door pyschologisch dan zou ik bij huisarts langs om kalmerende middelen opvragen,als jij snel opwind kan ook een zweet veroorzaken..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht