Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

@Pebbles Weet je zeker dat het overmatig zweten niet een bijwerking is van een van de andere medicijnen die ze slikt?
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

Hoi Erje,

Bedankt voor het meedenken! Dit is echter niet het geval. Het zweten speelt al een jaar of twee, en de methylfenidaat (Ritalin) is ze pas mee begonnen. Verder slikt ze niks, behalve een natuuurlijk supplement om haar acnehuid wat rustiger te krijgen (fijn hoor, die puberteit) Ik weet natuurlijk niet of het zweten ook met de puberteit te maken heeft, of dat zij aan de aandoening lijdt, dat zal nog moeten blijken.
Als ik hier een beetje teruglees, dan blijkt toch bij veel mensen de hyperhidrosis in de puberteit begonnen te zijn, dus dat geeft weinig hoop dat het nog spontaan over zal gaan.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

@pebbles

ik heb jouw casus in het kort met dermatoloog Wim Venema besproken en hij adviseert om via een kinderarts e.e.a. qua glyco te laten lopen. Huisarts is vaak niet op de hoogte van dit middel en kinderarts wel. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

gr Thijs
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

Wat bijzonder aardig van je Thijs, dank je wel! In dat geval ga ik om een verwijzing naar de kinderarts vragen. De dermatoloog stond dus in ieder geval niet afwijzend tegenover het gebruik van dit middel op deze jonge leeftijd?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Nee, er schijnt zelfs wat literatuur te zijn over gebruik van glyco op jonge leeftijd. Maar een kinderarts kent het middel beter en zal het hoogstwaarschijnlijk daarom ook sneller voorschrijven dan een huisarts. Veel huisartsen kennen glyco amper of niet. Hou ons op de hoogte en succes.
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

Dat zal ik zeker doen Thijs, en nogmaals bedankt!
jason2306
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 02:37
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door jason2306 »

Heb ff een account aangemaakt om jullie te bedanken, een pil die helpt met alleen een droge mond als bijwerking gewoon geweldig :) dus bedankt ik hoef me niet meer in mn slaapkamer met ventilator op te sluiten hehe
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

jason2306 schreef:Heb ff een account aangemaakt om jullie te bedanken, een pil die helpt met alleen een droge mond als bijwerking gewoon geweldig :) dus bedankt ik hoef me niet meer in mn slaapkamer met ventilator op te sluiten hehe
Geweldig!! :cheer :cheer
tomanyquestions
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jun 2016, 19:17
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door tomanyquestions »

Heey iedereen
Ik heb nu al meerdere soorten medicijn geprobeert en ik zou graag weer een keertje kleren aan willen trekken zonder helemaal nat te worden. De huisarts wil mij geen glycopyrronium voorschrijven. Is er een manier dat ik dit kan kopen ergens of heeft iemand nog wat liggen? Ik heb aardig wat over om van deze ellende af te komen!
Alvast bedankt
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

Hallo tomanyquestions,

Welkom!
Wat jammer dat je door je huisarts niet serieus genomen wordt. Misschien kan je een verwijskaart voor een dermatoloog krijgen voor het zweten, hopelijk gaat hij daar wel in mee.
De andere medicijnen die je gebruikt hebt, waren die ook via de huisarts?
tomanyquestions
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jun 2016, 19:17
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door tomanyquestions »

Hallo Erje,
Ja deze waren ook via de huisarts, ik heb nu een afspraak met de dermatoloog gekregen maar dat duurt nog 6 weken. Op het moment zit ik de hele dag in een zwembadje omdat ik buiten gewoon niet uithoud (en het is nog maar 20 graden) dus ik weet niet hoelang ik dit nog vol ga houden. Is er niet een internet site of iets dergelijks? een andere oplossing misschien? ik ben bereid mijn leven te geven hiervoor.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

tomanyquestions schreef:Hallo Erje,
Ja deze waren ook via de huisarts, ik heb nu een afspraak met de dermatoloog gekregen maar dat duurt nog 6 weken. Op het moment zit ik de hele dag in een zwembadje omdat ik buiten gewoon niet uithoud (en het is nog maar 20 graden) dus ik weet niet hoelang ik dit nog vol ga houden. Is er niet een internet site of iets dergelijks? een andere oplossing misschien? ik ben bereid mijn leven te geven hiervoor.
Niet alle dermatologen schrijven Glycopyrronium voor, dus misschien is het handig als je probeert om uit te vissen of de dermatoloog waarmee jij nu de afspraak hebt, het eventueel voor wil schrijven, anders wacht je misschien 6 weken voor niks. Via de assistente kun je daar misschien al achter komen en eventueel nog een andere zoeken die het wel wil geven.
Succes en heel veel sterkte in ieder geval.
En hou ons op de hoogte hé.
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

Nou, via wat omwegen en helaas verspilde tijd, is mijn dochter gisteren met glycopyrronium begonnen. Tot nu toe goed resultaat en weinig last van bijwerkingen! Bijna te mooi om waar te zijn :))

Ideaal is het natuurlijk niet, want ze moet nog veertien worden en mag pas vanaf haar achttiende jaar aan de botox of Miradry-behandeling. Ik vraag me nu toch af; kan het geen kwaad als ze dag in dag uit deze medicatie slikt en dus nauwelijks zweet? Moet ze misschien af en toe een dagje overslaan?

Mag ik ook vragen hoeveel tijd de gebruikers tussen hun doseringen hebben? Dus hoeveel uur na de eerste inname neem je de volgende? Wachten tot je weer gaat zweten is niet handig, je moet denk ik toch de spiegel soort van constant houden? De tweede dosering is dan natuurlijk niet meer op je nuchtere maag, heeft het dan toch het optimale effect?

Ondanks mijn twijfels en vragen, enorm blij met de gouden tip voor dit middel (s28!) en alle gebruikerservaringen en tips die ik hier heb kunnen lezen. Heel erg bedankt!
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

@tomanyquestions:
Wat jammer dat je niet aan het middel kan komen, en dat je zo lang op je afspraak met de dermatoloog moet wachten :( Wat Erje al zegt; probeer er inderdaad achter te komen of deze arts het wel voorschrijft, of dat je wellicht elders eerder terecht kan?
Wat ik me wel afvraag, ik las je lijstje met klachten bij je post 'ten einde raad'. Heb je al deze klachten gemeld bij de arts? Het lijkt mij toch dat er verder gezocht moet worden naar mogelijke oorzaken, ik vind het best heftig klinken.
tomanyquestions
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 jun 2016, 19:17
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door tomanyquestions »

@Pebbles
Ja ik heb dit ook tegen de huisarts gezegd en hij heeft ook wel gezien hoe ik steeds volledig doorweekt aankom op de praktijk, hij heeft Colondine als medicijn voorgeschreven wat niet werkte, daarna heeft hij me dus doorverbonden naar de dermatoloog. Ik heb even gebeld en ik krijg morgen een antwoord. Ik heb wel duidelijk aangegeven dat ik nu met deze (voor mij dan) gigantisch hete temperaturen niets anders te doen meer is dan liggen in een zwembadje dus ik denk zelf niet dat er een eerdere afspraak mogelijk is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht