Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Rens »

Ik neem inmiddels 2x 3 pillen per daag en soms zelf 3 x 3.

Droge mond is wel vervelend, heb mondgel gehad, maar dat vind ik niet echt werken
kauwgom of pepermuntje vind ik dan prettiger. Redelijk verschil in zweten dus voordelen winnen het net van de nadelen
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Hyper Hydrosis »

Op jullie handen ook een stuk minder of weg?
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

Het werkt overal.
fientje75
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:55
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door fientje75 »

Hallo iedereen,

Weet iemand of dit in België te verkrijgen is? Ik las jullie berichten en ben er wel benieuwd naar...
rose
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 12 aug 2014, 13:14
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door rose »

Ik heb glycoperronium nu bijna een maand gebruikt maar ik heb een hoge dosering nodig (3 tot 4 tabletten van 2 mg per dag) en dan werkt het eigenlijk nog steeds niet afdoende maar ik durf de dosering niet zo goed te verhogen. Heeft iemand dezelfde ervaring? Vol vertrouwen ben ik na het lezen van dit forum aan de tabletten begonnen (besteld via internet want mijn huisarts wil mij zowel geen oxybutinine als glyco geven) maar bij mij lijkt de oxibutinine beter te werken. Meer bijwerkingen inderdaad dat wel. Het lijkt of de glyco. wel mijn hoofd en handen "bereikt" maar mijn voeten totaal niet! (dit zijn mijn 3 probleemgebieden) heeft iemand ook deze ervaring? Is het zo dat bepaalde medicijnen op bepaalde gebieden werken? glyco is oorspronkelijk bedoelt als medicijn om de ademhaling te verbeteren volgens mijn huisarts zou het daarom vooral op het "hoofd" werken?? Want het zweten op gezicht en in het haar is wel een stuk minder bij mij. Nu overweeg ik botox voor de voeten. Iemand hier ervaring mee? Want botox voor de handen vond ik niet prettig ivm spierkrachtvermindering. ..... Tis na 10 jaar zoeken naar een oplossing nog steeds een zoektocht... Op deze wikipedia pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperhidrosis" onclick="window.open(this.href);return false; las ik ook dat glyco "bijna zo effectief is als" oxibutinine. Wat mijn idee bevestigd dat oxibutinine iets beter werkt in tegenstelling tot de stemmen in dit forum ? Verder vond ik nog dit http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23004926" onclick="window.open(this.href);return false; over wederom een ander medicijn.. jullie input zeer welkom.
fientje75
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:55
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door fientje75 »

Nog eens: weet iemand of dit in België te verkrijgen is? Je zou mij er een groot plezier mee doen moest ik dit te weten komen..
rens pieters
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 20:47
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door rens pieters »

Hallo,

Sinds 4 dagen gebruik ik ook glycopyrronium en ik moet zeggen dat het echt heel goed werkt!
Alleen ik vroeg me wel wat dingen af:

Op dit moment gebruik ik 3x 2mg. Zou dit teveel zijn? Het enige waar ik af en toe last van heb is een droge mond en neus.
Maak me een beetje zorgen dat het niet gezond is voor de rest van het lichaam of kan het geen kwaad? En vandaag voor het eerst sinds ik dit gebruik gesport, en daar zweet ik ook bijna niet meer. Wat zijn jullie ervaringen of meningen hierover?

Kan het geen kwaad deze hoeveelheid of kan ik beter smorgens 3 Mg gebruiken en dan smiddags bijvoorbeeld 1 of 2 Mg? Zou dat beter zijn?

Groetjes Rens
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

Mijn advies is om 's ochtends meteen op een lege maag (en hoe langer met het ontbijt gewacht wordt (- tot 2 uur natuurlijk) hoe effectiever) het leeuwendeel van de glyco in te nemen. Ik denk dat 4mg meteen in de ochtend en later op de dag nog een keer 2mg, veel effectiever is dan 3x 2mg. Dit moet je natuurlijk zelf uitproberen en ervaren.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

rose schreef:Ik heb glycoperronium nu bijna een maand gebruikt maar ik heb een hoge dosering nodig (3 tot 4 tabletten van 2 mg per dag) en dan werkt het eigenlijk nog steeds niet afdoende maar ik durf de dosering niet zo goed te verhogen. Heeft iemand dezelfde ervaring? Vol vertrouwen ben ik na het lezen van dit forum aan de tabletten begonnen (besteld via internet want mijn huisarts wil mij zowel geen oxybutinine als glyco geven) maar bij mij lijkt de oxibutinine beter te werken. Meer bijwerkingen inderdaad dat wel. Het lijkt of de glyco. wel mijn hoofd en handen "bereikt" maar mijn voeten totaal niet! (dit zijn mijn 3 probleemgebieden) heeft iemand ook deze ervaring? Is het zo dat bepaalde medicijnen op bepaalde gebieden werken? glyco is oorspronkelijk bedoelt als medicijn om de ademhaling te verbeteren volgens mijn huisarts zou het daarom vooral op het "hoofd" werken?? Want het zweten op gezicht en in het haar is wel een stuk minder bij mij. Nu overweeg ik botox voor de voeten. Iemand hier ervaring mee? Want botox voor de handen vond ik niet prettig ivm spierkrachtvermindering. ..... Tis na 10 jaar zoeken naar een oplossing nog steeds een zoektocht... Op deze wikipedia pagina http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperhidrosis" onclick="window.open(this.href);return false; las ik ook dat glyco "bijna zo effectief is als" oxibutinine. Wat mijn idee bevestigd dat oxibutinine iets beter werkt in tegenstelling tot de stemmen in dit forum ? Verder vond ik nog dit http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23004926" onclick="window.open(this.href);return false; over wederom een ander medicijn.. jullie input zeer welkom.
Ja, dat geldt misschien als je glyco niet op een lege maag inneemt. Dan werkt het namelijk 80% (of iets in die richting) minder effectief en dus soortvan even effectief als oxy.

"glyco is oorspronkelijk bedoelt als medicijn om de ademhaling te verbeteren volgens mijn huisarts zou het daarom vooral op het "hoofd" werken??"

Medische professionals in Nederland weten helemaal niets van glyco met betrekking tot hyperhydrosis. Behalve door patiënten die zelf met het voorstel komen.
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door s28 »

rens pieters schreef:Hallo,

Maak me een beetje zorgen dat het niet gezond is voor de rest van het lichaam of kan het geen kwaad? En vandaag voor het eerst sinds ik dit gebruik gesport, en daar zweet ik ook bijna niet meer. Wat zijn jullie ervaringen of meningen hierover?

Kan het geen kwaad deze hoeveelheid of kan ik beter smorgens 3 Mg gebruiken en dan smiddags bijvoorbeeld 1 of 2 Mg? Zou dat beter zijn?

Groetjes Rens
En hoe minder hoe beter natuurlijk. Als je sport en nauwelijks zweet is dat een slecht teken en gebruik je een te hoge dosering. Dit is even uittesten natuurlijk.
Brainstorm
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 20:28
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Brainstorm »

Sinds een week ook begonnen met Glycopyrronium, 2mg in de ochtend is voor mij voldoende. Het werkt echt super, kon het eigenlijk niet geloven na wat ik allemaal al geprobeerd heb. Heb een Hidrex PS500 maar deze haalt bij lange na niet het resultaat wat de pilletjes halen, en dit is zoveel makkelijker.

Ik heb wel erg veel last van de droge mond/neus, ik kan rond het middaguur mijn brood bijna niet wegkrijgen. Hoe hebben jullie dit ervaren? Op wat voor termijn wordt dit hopelijk minder? En blijven de pillen ook op de lange termijn werken, of hebben jullie de dosis moeten verhogen?

Tot nu toe ben ik zeer positief, maar ik wil nog niet te vroeg juichen.
Barrie
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 23:20
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Barrie »

Ik ga vandaag aan mijn huisarts vragen, of ik dit medicijn mag gaan gebruiken.
Ik werk in de service en storingsdienst en krijg minimaal 4x per dag de vraag of dat het zweet is, ofdat ik onder de douche heb gestaan.
Jaren heb ik te horen gekregen, dat er niets aan te doen was en heb ik dit ook min of meer, geaccepteerd.
Laatst was ik bij een klant en daar was ik bezig met wat lichte werkzaamheden, maar het was wat benauwd weer.
Na een uur zag ik de druppels zweet van de onderkant (zoom) van mijn blouse vallen (had ik al uit mijn broek getrokken).
Als ik ga zwemmen (baantjestrekken, borstcrawl), dan kon ik er na een kwartier zwetend uit het zwembad.
Het is echt verschrikkelijk.

Ik hoop dat mijn huisarts mee wil gaan in dit artikel en toch mij dit medicijn wil laten proberen.
Met de helft zweten van nu zou ik al tevreden zijn.
Barrie
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 23:20
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Barrie »

Vandaag de eerste keer Glycopyrronium genomen, 2mg om te proberen.
Ik heb van de huisarts (na enige twijfel en overreding) 2 x 10 dagen gekregen á 3 mg.
Zelf moest ik even proberen, wat de beste dosis zou zijn.
Vanochtend voor het ontbijt ingenomen en vandaag eigenlijk de hele dag droog geweest, tot vanavond laat, toen begon het weer door te breken.
Morgen ga ik nogmaals 2mg proberen en ik weet dat ik dan meer inspanning heb dan vandaag, even kijken wat gebeurt.
De bijwerking van droge mond was wel erg aanwezig, maar dat was een goed excuus om meer te drinken.
Verder had ik vrij veel last van mijn darmen, maar weet niet zeker of dit een bijwerking is, we zullen zien.
Als dit alles is, dan zit ik voor mijn leven vast aan Glycopyrronium, maar dat is beter dan al dat gezweet.
xMoniquee
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 16 aug 2015, 18:33
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door xMoniquee »

Ik ben 16 en ik denk dat ik al vanaf mijn 10e last heb van overmatig zweten. Toen was het alleen in de zomer, waardoor je er niet teveel over nadenkt. Hoe ouder ik werd, hoe vaker/meer ik ging zweten en ik ging ook op steeds meer plekken zweten.
5 dagen geleden ben ik met glycopyrronium begonnen. Ik heb de pil van 1mg gekregen van mijn dermatoloog en in tegenstelling tot de meesten kon ik de volgende dag 30 pillen ophalen bij mijn apotheek.
De eerste dag heb ik 1mg genomen, maar ik kon niet duidelijk verschil merken. De tweede dag heb ik 's ochtends 1mg en 's avonds 1mg genomen, maar helaas weer niet echt verschil. De derde dag heb ik, toen ik wakker werd, 2mg genomen en na de twee uur die het nodig had om in te werken bij mij, heb ik weinig last gehad van zweten. De vierde en vijfde dag heb ik mijn wekker twee uur voordat ik normaal gesproken wakker word gezet en toen ben ik weer gaan slapen. Ik werd daarna helemaal droog wakker en ik heb vanaf dat ik wakker werd tot ik ging slapen weinig last van zweten gehad.
De vijfde dag ben ik ook nog gaan sporten en daar op de fiets heen gegaan. Normaal gesproken stapte ik helemaal bezweet van de fiets af, maar deze keer was ik helemaal droog. Tijdens het sporten heb ik alleen op mijn hoofd en onder mijn oksels gezweten.
Ik raad deze pil zeker weten aan bij iedereen die last heeft van overmatig zweten. De enige bijwerking waar ik tot nu toe last van heb is een droge mond, maar dat is een goede reden om meer te gaan drinken. Ik ben nog niet zo lang aan glycopyrronium, dus ik weet ook niet of de bijwerkingen minder worden als je er langer aan zit.
Ik ben nog wel van plan om te kijken hoe ik reageer op 's ochtends 3mg innemen, omdat ik met 2mg soms toch wel wat klamme handen heb, maar voor nu houd ik het bij 2mg.
Ik heb nog wel een vraag en ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft namelijk:
Maakt het uit of je het elke dag op een andere tijd inneemt ? (Als ik het 2 uur voordat ik anders wakker word in zou nemen, kan dat de ene dag om 4:45 zijn en de andere dag om 6 uur.)
JdM
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 21 aug 2015, 16:18
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door JdM »

Ik zal ook maar eens een verslagje plaatsen aan de hand van een aantal persoonlijke situaties.. vergelijking voor en ná.
Hierbij slik ik 1,5 - 2 mg Glyco op een lege maag in de ochtend, ik wacht met ontbijten tot 1-1.5 uur (ik zet 2 wekkers). Ik zweet veel/snel op mijn rug, de liezen, oksels en het voorhoofd.

Werk (supermarkt) zowel winter als zomer in (slechts) een polo:
Zonder Glyco: Constant een laag vocht over de gehele rug. Kon letterlijk áltijd een velletje papier eroverheen halen wat vervolgens nat was. Werkpolo's zijn wel "redelijk" stevige stof; geluk bij een ongeluk is dat je het door de dikkere polo's sneller warm hebt.. maar vocht komt er niet doorheen zolang het nog niet van de rug druppelt. Bij meer inspanning of in de warme lente en zomerdagen echter ook laag vocht op het voorhoofd en wel druppels op de rug (bijvoorbeeld het verplaatsen van een groot aantal winkelkarren). Gevolg; ontwijken van klanten/collega's, verkoeling opzoeken (zelfs in koelcel) en opdrogen.
Met Glyco: klein beetje vocht in het midden van de rug, niet vergelijkbaar dus. Moest wel wennen aan de warme rug, immers wordt deze minder afgekoeld. Geen zweet op voorhoofd ook niet bij zwaardere inspanning. Wel droge mond.

Sollicitatie in pak bij huiskamertemperatuur:
Zonder Glyco: Rug wordt erg nat... en ergste.. het voorhoofd begint vochtig te worden. Enorm ongemakkelijk om op deze manier een sollicitatiegesprek aan te gaan aangezien je makkelijk afgeleid en gestrest bent. Heb éénmaal moeten excuseren om naar de toilet te gaan om me op te frissen, de druppels liepen nog niet van m'n gezicht, maar mijn hoofd was nat en ik kon de druppels al aan voelen komen. Gelukkig had de interviewer begrip voor de situatie (dacht geloof ik dat een even een virusje had of iets dergelijks), maar het maakte de boel er niet gemakkelijker op.
Met Glyco: Lichaam kan warm krijgen maar in ieder geval geen vocht op het voorhoofd! Wel een droge mond waardoor ik vaak slokjes water moest nemen als ik wide praten.. niet ideaal maar wel een héél stuk beter in ieder geval. Niet bang hoeven te zijn dat je (voor)hoofd vochtig wordt is wel zo fijn tijdens een dergelijk gesprek. Ik neem liever een extra slokje water dan dat ik constant met mijn hand/doek vocht van mijn voorhoofd moet halen. Misschien rug een klein beetje vochtig, maar iig groot verschil met voorheen.

Fitness:
Zonder Glyco: Na 5 minuten op de crosstrainer rug geheel nat en al druppels op het voorhoofd. Bij een zware training het gehele lichaam nat en overal druppels, zelfs op scheenbeen en onderarm. Hoe dan ook, altijd de gehele rug en het hoofd nat.
Met Glyco: Klein beetje vocht op de rug om het een beetje koel te houden; bij héle zware training misschien een beetje vocht op het voorhoofd.. maar bij een normale training beperkt het zich tot de rug. Ook hier een droge mond. Wel (en dat is logisch) sneller warm bij onder meer het hoofd. Ik blijf veel water drinken.

Ik heb het nog niet genomen bij een écht cardio intensieve sport (zoals bijv. lang hardlopen of voetballen). Fitness is toch op een andere manier zwaar. Wees dus vooral voorzichtig met het nemen van Glyco bij een dergelijke sport; je wilt niet dat het lichaam over-verhit raakt.

Conclusie:
Zeer goed merkbaar verschil qua hoeveelheid zweet. Vooral mijn grootste zorg, de onverbergbare voorhoofd-transpiratie lijkt volledig weg te zijn bij het gebruik van Glyco. Het nadeel, de droge mond, vind ik persoonlijk wel wat vervelend. Dit komt o.a. omdat ik nogal veel maaltijden benut i.v.m. het sporten. Droge rijst was al niet heel makkelijk weg te krijgen, met een droge mond kan je het bijna helemaal vergeten. Als je af wilt vallen misschien wel ideaal haha ;)... Daarnaast heb je minder speeksel en speeksel is gewoonweg belangrijk om het gebit gezond te houden.

Van droge ogen geen last gehad, een droge neus ook niet direct, al merk ik wel dat, als ik stop met Glyco, de boel in de neus los komt (niet direct dus wees niet al te bang, maar bij het snuiten van de neus bijv. of bijv. tijdens het douchen).

Ik ga dit zeker blijven gebruiken, echter niet áltijd. Overmatig zweten tijdens sporten is vervelend maar niet de grootste ramp; als het even kan neem ik het niet als ik weet dat ik die dag sport. Mijn lichaam heeft de afkoeling tijdens het sporten blijkbaar wel nodig, ik warm behoorlijk op . Sowieso ga ik dit alléén gebruiken als ik weet dat een dag 1. relatief gezien warm is en 2. ik in een sociale situatie kan komen.

Het laatste wat ik toch even wil benoemen is het hart. Soms lijkt het wel even alsof ik een soort éénmalige klopping of overslag heb, maar dit kan ook tussen de oren zitten (dit gebeurt namelijk nooit als ik ergens mee bezig ben, maar alléén als ik geheel stil zit en er aan denk). Houd het iig even in de gaten, mocht je een zwak hart of iets dergelijks hebben.

Hoe dan ook kan ik door dit middel in ieder geval weer terrasjes pakken, werkzaamheden verrichten en sociale activiteiten bezoeken zónder bang te zijn dat de druppels van mijn hoofd en rug af lopen. Dat is al heel wat.

PS: Als je iets wilt weten van mijn ervaringen twijfel niet en vraag het! Ik weet hoe vervelend overmatig zweten kan zijn en als ik ook maar een beetje kan helpen.. graag :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht