Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Anka
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 nov 2019, 15:34
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Anka »

Hoi

Even een vraagje...
Heb eindelijk glycopyrronium tabletten voorgeschreven gekregen.
Gelijk vanmiddag 1 tablet van 1mg ingenomen......wanneer merk je of het middel werkt ?

Groetjes Anka
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Het werkt vrij snel volgens dermatoloog Wim Venema, meestal binnen een half uur tot een uur. Maar let op, je kan het ook eventueel iets verhogen volgens schema van de uitschrijvende arts.
Dajobaca
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 14:42
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Dajobaca »

Yes, eindelijk weer de pilletjes! Merk dat ze toch beter helpen dan het drankje bij mij. Maar ik heb een vraagje. Ik ga morgen, lekker net in de warme week die eraan komt, beginnen bij een nieuwe baan. Als ik de pillen op mijn nuchtere maag neem, werken ze prima voor ongeveer 6 uur. Dat is dus niet lang genoeg. Om daar niet meteem de eerste dag met zeiknat haar te lopen, wie heeft ervaring met later op de dag nog een dosis nemen? Of is het beter om dan smorgens wat meer te nemen?
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door fiona4 »

Hallo allemaal,

ik heb al mijn hele leven erg zweethanden en -voeten. Ik heb al super veel geprobeerd aan middeltjes, ionthoforese en botox; na een aantal jaar oxybutinine te hebben gebruikt, besloot ik Glycopyrronium te proberen na het lezen van jullie verhalen.
Oxybutinine werkte redelijk voor mijn zweet handen (niet voor de voeten), maar het resultaat woog niet op tegen de bijwerkingen (droge mond, duizelig, misselijk).

Ik slik nu ongeveer twee maanden glyco tabletten. Twee keer per dag 3 mg maar het doet eigenlijk bijna niks :( opnieuw een grote teleurstelling dus.
Heeft iemand nog meer tips voor de dosering?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Hoi Fiona,

Je zou nog kunnen ophogen met de glyco tabletten. Doe dit wel altijd in overleg met een (huis)arts. Let wel, bij sommige mensen werkt glyco simpelweg niet. Het is en blijft maatwerk. Kies de minst hoge effectieve dosering.

Lees ook: viewtopic.php?f=11&t=3222

Succes
Bruce16
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 14:08
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Bruce16 »

ik slik sinds kort glyco en het heeft effect, ik zweet nog wel maar veel minder dan voorheen. Omdat ik niet graag medicijnen wil slikken vanwege evt lange termijn problemen en omdat je ogen (lenzen) en mond zo gort droog worden. Dacht ik om alleen op belangrijke momenten te slikken.

Mijn vraag is kan je gewoon stoppen en als je begint kan je dan gelijk met een hoge dosering starten? Of moet je weer per week met 1mg opbouwen? Wat is het (nadelig) effect op je lichaam en werking (minder effect) van glyco?
miviut
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 10:35
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door miviut »

Ik ben 42 jaar en heb sinds meer dan een jaar hyperhidrose over mijn hele lichaam. Ben sinds een maand of 2 begonnen met glycopyrronium, maar het wil niet echt werken. Mijn inname tot nu toe ziet er zo uit:

Week 1 t/m 3: 1mg op nuchtere maag in de ochtend en 1mg in de middag. Geen effect.
Week 4 en 5: 2mg op nuchtere maag in de ochtend. Geen effect.
Week 6: 3mg op nuchtere maag in de ochtend. Geen effect.
Week 7: 4mg op nuchtere maag in de ochtend. Geen effect.

Als ik het inneem in de ochtend, dan eet ik 2 uur lang niets. Het enige wat ik merk van de glycopyrronium, is dat ik een gigantisch droge mond krijg. Qua zweetreductie merk ik helaas niets...

Mijn vraag is: moet ik nog verder gaan met verhogen van de dosis, en zo ja tot hoeveel? Of moet ik overstappen maar oxybutinine??

Ik heb beide middelen via de huisarts in huis. Maar ben begonnen met glycopyrronium omdat dit middel zogezegd bij iedereen zou werken. Niet dus..

Graag advies wat te doen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Hoi

Je zou oxybutinine kunnen proberen. Medicijnen werken niet altijd bij iedereen. Glycopyrronium werkt bij de meeste mensen wel goed maar er zijn altijd uitzonderingen helaas.
miviut
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 11 mar 2021, 10:35
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door miviut »

Dank voor de snelle reactie!

Wat is wijsheid met betrekking tot de dosering van de oxybutynine?

Mijn huisarts heeft voorgeschreven 2 x daags 5mg. Maar op het forum lees ik dat mensen eerst beginnen met 1 x 2,5mg per dag, dit dan eventueel ophogen naar 3 x 2,5mg per dag, en als dat niet helpt dan 2 tot 3 x 5mg per dag.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Ik zou het langzaam opbouwen. Je kunt dit toch ook overleggen met je huisarts? Succes. Hou ons op de hoogte aub.
Karol.Pl
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 10:01
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Karol.Pl »

Hoi,
Om te beginnen waarschuw ik u dat ik google vertaler gebruik. Als iets onbegrijpelijk is, geef dan commentaar. Ik zal proberen in het Engels te schrijven.

Mijn naam is Karol en ik woon in Polen. Ik ben 26 jaar. Ik heb altijd last gehad van hyperhidrose. Vooral het gezicht. Sinds twee jaar bestel ik glycopirronium bij een Canadese apotheek. Helaas zijn de verzendkosten de laatste tijd aanzienlijk gestegen. Daarnaast is er altijd een risico dat de douane het pakket vasthoudt. U kunt het geneesmiddel niet legaal van buiten de Europese Unie bestellen.

Glycopirronium werkt erg goed voor mij. Daarom dacht ik of ik ze in Nederland kon kopen. Als het mogelijk was, zou ik naar Nederland komen voor een dokter en een apotheek. Kan ik een privéafspraak maken met een arts in Nederland en dit medicijn in een apotheek kopen zonder Nederlandse ziektekostenverzekering? Weet iemand wat de 100% prijs van het medicijn zou zijn?

Ik vraag hierbij om hulp. Misschien kent iemand een dokter met wie ik een afspraak zou kunnen maken. Om een ​​recept te krijgen.

Groeten.
MiMa1992
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 02 jun 2021, 09:50
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door MiMa1992 »

Hi allemaal, sinds iets meer dan een jaar gebruik ik nu de Glycopyrronium tabletten en ik deel graag mijn ervaring.

Ik heb last van hyperhidrose over mijn gehele lichaam, waardoor werken met sprays/pads en dat soort oplossingen niet genoeg helpt. Ik heb toen dankzij dit forum gelezen over glycopyrronium en mijn huisarts gevraagd of ik hiermee mocht beginnen. Ik had foto’s meegenomen van mezelf in een bezweet T-shirt om te kunnen laten zien hoe heftig het is ;)
De huisarts ging ermee akkoord om me dit voor te schrijven en sindsdien gebruik ik het dagelijks. Ik gebruik tussen de 6-8mg per dag, minder is voor mij niet voldoende. Afhankelijk van wat mijn planning voor de dag is, neem ik ‘s avonds voor ik ga slapen 2 of 3mg (3 als ik bijvoorbeeld de volgende ochtend ga sporten of naar mijn werk moet fietsen). Dan neem ik de volgende ochtend zodra ik wakker word ook weer 2 of 3mg, wederom afhankelijk van hoe actief ik ga zijn.
Als ik 3mg heb genomen ‘s ochtends neem ik meestal over de rest van de dag geen pillen meer. Als ik 2mg heb genomen, neem ik rond 13u nog 2mg om de laatste uren door te komen.
Dit werkt voor mij goed, ik zweet nog steeds wel maar het zijn veel normalere hoeveelheden. Ik ben er dus echt super blij mee! Ik heb wel het idee dat de werking iets af begint te nemen vergeleken met toen ik net begon, maar het werkt nog voldoende.

De enige nadelen voor mij zijn dat ik een erg droge keel krijg, toen ik net begon met het gebruik was ik zelfs regelmatig schor omdat mijn keel zo droog was. Ook heb ik een hele droge neus en soms last van jeukende ogen. Maar dit vind ik niet zwaarder wegen dan de voordelen.
Ook wordt het medicijn (in ieder geval voor mij) niet vergoed, het gaat uit mijn eigen risico. Dus ik betaal jaarlijks mijn volledige eigen risico hiervoor.
Het laatste wat ik merk is dat ik af en toe vocht vasthoud in mijn handen, mijn vingers worden dan erg dik. En tegelijkertijd plas ik ook vaker en meer, ik denk zelf dat dit misschien ook vocht is wat ik anders zou uitzweten maar ik heb geen idee of dat echt waar is ;)

Mocht je je herkennen in het overmatig zweten op het gehele lichaam zou ik zeker aanraden om dit medicijn, na overleg met je huisarts, uit te proberen!
Sophie-26
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 17:08
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Sophie-26 »

@MiMa1992
Wat fijn om te lezen dat glyco zo goed voor je werkt, ik vroeg mij af of je in Nederland woont en hoe je aan het medicijn bent gekomen. Ik heb het vorig jaar via een website kunnen krijgen, maar hier was het een hele tijd uitverkocht. Nu gebruik ik in de tussentijd oxy, maar daar zijn toch wat verhalen over dat dit niet goed voor je is. De verschijnselen van opgezwollen handen et cetera herken ik, maar weegt ook voor mij absoluut niet op tegen het kunnen doen en dragen wat ik wil zonder de hele tijd onzeker te zijn! Ik ben een ander mens geworden sinds ik medicijnen gebruik. Echt fijn. Maar ik merk ook dat ik benauwd wordt van het idee er op een dag niet meer aan te kunnen komen :wat
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Recept voor glyco van de arts mailen naar infinitypharma.com en zij sturen de pillen op. Is een Nederlandse apotheek.
Sweatfeet
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 aug 2021, 19:15
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Sweatfeet »

Enorm bedankt!
Ik heb het afgelopen uur dit forum eens doorgespit en er gaat een wereld voor me open.
Ik heb al sinds pubertijd last van enorme zweetvoeten en handen. Vooral de voeten zijn de afgelopen jaren vreselijk erg geworden. Klamme handen bij nerveuze momenten zijn bekend, maar wel mee te leven. Ik was mijn handen vaak net voordat ik een sollicitatiegesprek heb ofzo. Ik moet ook zeggen dat ik niet rouwig ben om het 'geen-handen-schudden-corona-tijdperk'. De voeten zijn lastiger te behandelen. Ik loop al jaren 50% van de tijd rond op slippers. Nu heb ik ook best wel platvoeten en moet ik aangepaste schoenen dragen met steunzolen. Die schoenen zijn best duur. De laatste jaren zijn er fortuinen uitgegeven aan nieuwe schoenen die ik na een half jaar al niet meer aan kan eigenlijk. Ik heb ook Pedifris geprobeerd, Aluinpoeder, Aluminiumhydrochloride en een ander spul wat lijkt op vlokken van glas die je in de schoenen strooit. Werkt allemaal amper. Speciale Deo in de schoenen werkt ook maar marginaal.
Sinds een maand heb ik er genoeg van. Als ik aan het werk ben dan druipt het vocht in mijn schoenen. Lopen op slippers of open schoenen lost dit probleem wel op, maar dit is in mijn werk niet mogelijk. Mijn schoenen zijn na 3 uur wel verzadigd. De rest van de dag is een martelgang van schaamte omdat de schoenen na verloop van tijd allemaal zn eigen geur krijgen.
Nu ben ik naar de dermatoloog doorverwezen die me dus liet beginnen met glycopyrronium 2x2mg zonder op te bouwen. Ik schrok nogal van de waarschuwingen als parasympalithicum, maar toch gedaan. Mijn grootste angst is overigens dat het ook prestatieverlagend werkt qua sporten. Je zou zeggen dat je dus minder adrenaline en sympathische activiteiten kan volbrengen.
Na 1 week de duizeligheid, misselijkheid en droge mond wel overwonnen, maar ik krijg ook enorme hartkloppingen. Overslagen als extra slagen PVC's. Na 7 dagen toch maar terug gegaan naar 2x 1mg. Ik moet zeggen, het werkt wat mij betreft voor de voeten maar 30%. Vandaag telefonisch contact gehad en per order dermatoloog verhoogd naar 3x 2mg. Dit vind ik helemaal eng, want ik zou toch niet de eerste zijn die in een ventrikeltachycardie gereanimeerd wordt door tabletten tegen zweetvoeten"?!
Al met al heb ik dus wel mijn bedenkingen bij dit middel. Ik heb ook helaas last van continu het gevoel van een blaasontsteking/branderig gevoel, zonder urineretentie. Ik lees veel terug komen dat je het nuchter moet innemen, ik lees ook dat het zeer goed zou moeten werken.
Wat ik graag wil weten is:
- Zijn er meer mensen met hartkloppingen?
- Is het niet beter om eerst naar 3 mg per dag te gaan? Moet ik hoger of lager? Is het wel slim om meteen naar 3x 2mg te gaan? (ik heb 7 dagen 4mg per dag gepakt, toen 4 dagen 2mg per dag, toen 4 mg per dag en sinds vandaag dus 6mg per dag)
- Hoe lang zou ik het moeten proberen voordat ik stop door bijwerkingen? Ik kan inmiddels prima leven met de droge mond, dat is wel minder geworden nu.
- Kan iemand iets delen over sportieve prestaties?
- Gebruikt iemand het met fexofenadine / hooikoorts?

Ik heb alle pagina's doorgespit, maar ben alsnog geholpen met antwoorden van de ervaringsdeskundigen. Ik ben geholpen met iemand die me zegt dat ik acuut moet stoppen, of juist door moet zetten. Een tip die ik wel opgenomen heb is dat ik sowieso een keer probeer 3mg te pakken en twee uur laten een flink stuk met dichte schoenen te gaan lopen, dan weet ik wel voldoende of het werkt tegen de zweetvoeten. Als het niet optimaal werkt, dan zijn de bijwerkingen sowieso niet verantwoord.
Overigens, ik heb geen leveringsproblemen gehad, mijn apotheek had een potje staan met 90 tabletten die bijna over de datum was zelfs.
Alvast dank. Groet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht