Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Pebbles »

Hallo,

Mijn dochter gebruikt nu een week glycopyrronium en ik heb toch nog wat vragen. Ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden..

Na een enthousiaste start hebben we namelijk toch weer wat teleurstellingen gehad. Het lijkt wel of het de ene dag beter werkt als de andere, komt dit toevallig bekend voor bij gebruikers?
Wat ook nog lastig blijkt te zijn, is om in de avond droog te blijven. In de ochtenduren, na het innemen op een nuchtere maag, werken de pillen steeds prima. Echter de tweede dosis in de loop van de dag blijkt toch minder goed te werken, waardoor ze dus van de week op een feestje 's avonds toch weer een probleem had :(

Iemand tips om echt de hele dag droog te blijven? Of is het alleen een kwestie van de dosis verhogen? Tot nu toe is de hoogste dosering die ze genomen heeft 4x 1mg in de ochtend en 's middags nog 3x 1 mg. Hier zweette ze dwars doorheen, terwijl ze een dag eerder met 3 om 2 mg meer succes had, maar bijvoorbeeld vandaag weer niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Qua inspanning, omgevingstemperatuur of lastige (sociale) situaties was het allemaal een beetje om het even, dus ik heb niet het idee dat dat het verschil in werking kan verklaren.
lyda
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 23:49
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door lyda »

Hallo, Reactie op GLYCOPYRRONIUMBOMIDE . ik gebruik dit nu ongeveer 6 maanden, De eerste weken was het heerlijk ! kon weer gewone normale
truitjes aan !! Nu na ongeveer 6 maanden is het voor bij, het werkt bij mij niet meer , Ik ben nu even gestopt in de hoop dat het over een weekje
weer gaat werken, zo lang zit ik met 2 ventilatoren naast m,n stoel helaas,Maar ik raad het wel iedereen aan hoor ! want als het werkt is het super

oxbutine heb ik ook gebruikt, geeft ook wel resultaat > Maar toch niet voldoende, Dus ik zou zeggen Porobeer het !!
Waterkanon
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 jun 2017, 14:33
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Waterkanon »

Ook ik had veel last van overmatig zweten. Na het raadplegen van dit forum ben ik met een boekwerk aan informatie naar de huisarts gegaan.
Hij nam de tijd voor me en ging de informatie op zijn gemak doorlezen, hij begreep mijn probleem.

Drie dagen later mocht ik terugkomen bij hem om het één en ander door te nemen. Hij had besloten dat ik de Glycopyrronium tabletten kon gaan proberen mits ik hem wekelijks op de hoogte zou houden. Wat een WONDER TABLETTEN. Ik zet s ochtends om 06:00 de wekker om 2 tabletten van 1mg in te nemen. Dit is 1,5 uur voordat ik op sta. Het beste is om ze op een nuchtere maag te nemen. Bij grote maaltijden lijken de pillen inderdaad minder goed te werken.

Wat een wondertabletten. Sinds een jaar gebruik ik Glycopyrronium tabletten 2x1mg daags. Ik zweet bij inspanning nog wel onder mijn oksels maar zweten op mijn hoofd is verleden tijd! Dit wilde ik toch graag even delen aangezien het mijn leven heeft veranderd.

Zorgt zweten voor een probleem in je dagelijks functioneren ga naar de huisarts en bespreek je probleem!!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

Waterkanon schreef: wo 07 jun 2017, 14:58 Ook ik had veel last van overmatig zweten. Na het raadplegen van dit forum ben ik met een boekwerk aan informatie naar de huisarts gegaan.
Hij nam de tijd voor me en ging de informatie op zijn gemak doorlezen, hij begreep mijn probleem.

Drie dagen later mocht ik terugkomen bij hem om het één en ander door te nemen. Hij had besloten dat ik de Glycopyrronium tabletten kon gaan proberen mits ik hem wekelijks op de hoogte zou houden. Wat een WONDER TABLETTEN. Ik zet s ochtends om 06:00 de wekker om 2 tabletten van 1mg in te nemen. Dit is 1,5 uur voordat ik op sta. Het beste is om ze op een nuchtere maag te nemen. Bij grote maaltijden lijken de pillen inderdaad minder goed te werken.

Wat een wondertabletten. Sinds een jaar gebruik ik Glycopyrronium tabletten 2x1mg daags. Ik zweet bij inspanning nog wel onder mijn oksels maar zweten op mijn hoofd is verleden tijd! Dit wilde ik toch graag even delen aangezien het mijn leven heeft veranderd.

Zorgt zweten voor een probleem in je dagelijks functioneren ga naar de huisarts en bespreek je probleem!!
Hallo Waterkanon,

Welkom hier en bedankt dat je je ervaringen hier even wilde delen. Wat een toffe huisarts heb je zeg! Eigenlijk zou elke huisarts zo moeten reageren, maar in de praktijk is dat helaas niet zo.
Wat fijn dat de pillen voor jou de oplossing gebracht hebben en je leven op een positieve manier hebben veranderd. Super!

Groetjes van Erje
Henk911
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 08:36
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Henk911 »

Ook ik ben sinds kort begonnen met glycopyrronium.


Even wat achtergrond info. Rond mijn 17e heeft de hyperhydrose zich bij mij geopenbaard onder de oksels.
Een aantal jaar later, om aan te geven in welke mate, sta ik bij min 10 mijn autoruiten te krabben in mijn t-shirt en ben van mijn oksel tot broeksriem nat van het zweet. Ben momenteel 48 jaar.

In 2000 ETS (zonder clamping) ondergaan in C-W Nijmegen. Helaas is het zweten toen terug gekomen op met name rug buik en benen.

Heden, collega's gaan in de pauzes wandelen want het is lekker warm weer, ik niet want kan anders daarna mijn shirt uitwringen.
Bij warm weer, hele dag airco aan in huis. Bij inspanning, shirt uit of regelmatig "verversen". Bij heet weer kom ik niet buiten, anderen gaan naar strand, festivals uit eten etc. Is voor mij niet te doen. En met mij, zoals ik weet, vele andere lotgenoten.

Wat in het verleden perfect werkte was probanthine maar is later op de zwarte lijst gekomen van medicijnen.
Daarvoor in de plaats Atropine gekregen maar was echt een paardemiddel. Werkte kort en extreme bijwerkingen.

Ook oxybutine geprobeerd laatste jaren maar werkte niet goed genoeg, voor mij althans.

Nu aan de glycopyrronium sinds deze week. In pil vorm zonder bijbetaling.
Dermatoloog kende het niet maar was overtuigd door het glycopyrronium pdf van deze site.
Nu zoeken naar de juiste dosering :-)
NB Ik slik alleen indien nodig en zal er dus hopelijk geen gewenning optreden waardoor het middel minder effectief wordt.


Ik geef binnenkort een update.
tanger73
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 sep 2017, 17:28
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door tanger73 »

Goedendag, ik lees al een tijdje mee en nu is voor mij de tijd aangebroken om ook eens te reageren op dit forum. En uiteraard wat Glycopyrronium voor mij tot dusverre heeft gedaan, waar ik zo op terug kom.

Ik heet Mohcine, ben 44 jaar, getrouwd, 3 kinderen en woonachtig te Amsterdam. Ongeveer rond mijn 30ste ben ik gaan constateren dat ik nogal veel zweet produceer. Sindsdien is het alleen maar bergafwaards gegaan en staan mijn zweetklieren continu open. Mijn probleemgebieden concentreren zich voornamelijk op het voorhoofd en onderrug. Zelf ben ik tamelijk sportief ingesteld en ben ik regelmatig in de plaatselijke gym te vinden. Maar gaandeweg het sporten sta ik al binnen de kortste keren van top tot navel badend in het zweet. Ik lijk dan wel een snelkookpan die maar blijft doorkoken. Ook geruime tijd na het sporten staan mijn zweetklieren op voorhoofd en onderrug nog wagewijd open.

In het begin dacht ik dat dit allemaal heel normaal was en ik er verder niks aan kon doen, dan alleen maar proberen te onderdrukken met de gebruikelijke aluminiumchloride preparaten. Ik wist verder van niks, ook niet van hyperhidrosis. Affijn, ben toen hiermee door de jaren heen maar moedwillig gebukt gegaan onder het mom van "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg". Tijdens het bekleden van diverse functies, waarin ik persoonlijk met klanten in aanraking kwam en ik telkens te pas en te onpas exessief zweet moest afvegen, ben ik toen naderhand pas gaan beseffen dat mijn toestand weleens niet zo normaal als gedacht moest zijn. Door de jaren heen ben ik toen ernstig gaan twijfelen over het "normaal" zijn van al dat buitensporig gezweet.

Sindsdien heeft het me zo bezig gehouden, dat het ook mijn persoonlijke en sociale leven begon te beïnvloeden. Het heeft o.a. mijn keuzes op tal van persoonlijke en sociale gebieden sterk beïnvloed. Te weten: Kleding keuzes, sociale gelegenheden bezoeken, tijdstip van de dag, drukke gebieden vermijden, wachtrijen bij kassa's omzeilen enz. Zelfs op vakantie, lekker door de stad slenteren en een terrasje pakken werd voor mij een hele opgave. Als het kwik boven de 20 uitkwam, brak het zweet al uit angst door. In mijn directe vriendenkring werd smachtend naar zomers en warme dagen verlangd. Maar ik keek er altijd tegenop.Tot overmaat van ramp liep ik op een gegeven ogenblik op warme dagen met een mini handdoek over straat. Ook op een terras kon ik de verleiding niet meer weerstaan om daarmee het zweet op mijn hoofd en rug telkens af te strijken. Soms gebruikte ik daarvoor de voorhanden liggende servetten. Ik voelde mij steeds meer een "vreemde eend in de bijt". Vooral bij warm weer was ik al bij de geringste inspanning, zoals lopen over straat, op mijn hoofd en rug kletsnat.

Toen het op een gegeven ogenblik mijn vakantievreugde tijdens het hoogseizoen samen met mijn gezin ernstig ging beperken, ging ik toen serieus zoeken naar mogelijke oorzaken van mijn toestand. Ik ben toen in mijn zoektocht, notabene op mijn vakantiebestemming, op dit forum uitgekomen. Het was voor mij werkelijk een verademing om op dit forum zoveel informatie te ontdekken omtrent overmatig zweten. Ik heb hier erg veel aan gehad.

Op het medicijnen rubriek, ben ik toen het middel Glycopirronium en Oxybutynine tegengekomen. Buiten dit forum om, heb ik verder nog nooit van Glycopirronium gehoord. De omschrijvingen bij Glycopirronium spraken mij echter meteen aan. De bijwerkingen waren minder en het niet doordringen tot de bloed hersenbarrière waren voor mij doorslaggevend. Bovendien heb ik van nature al veel speekselaanmaak, waar dit medicijn op de eerste plaats eigenlijk voor is gemaakt. Ook de vele positieve reviews uit het buitenland in de patiënten beoordeling van de topicstarter, waren voor mij bepalend.

In de overtuiging dat dit middel weleens mijn trigger tot overmatig zweten kon onderbreken. Heb ik toen het pdf'je uitgeprint en een afspraak met mijn altijd goedgeluimde Amsterdamse huisarts gemaakt. Op de huisartsenpraktijk heb ik en mijn huisarts letterlijk op basis van het pdf'je in goed overleg met elkaar, over dit medicijn, van gedachte gewisseld. Buiten de gebruikelijke aluminiumchloride cremes, botox, lontoforese, curettage, sympathectomie, wist ook mijn huisarts weinig over het bestaan van dit middel bij hyperhidrosis.

Omdat ik ook een beetje astmatisch ben, wou mijn huisarts mij eerst Seebri Breezhaler voorschrijven, waar dit middel in geringe mate ook in zit. Maar daar kwam ik niet voor en heb dat voorstel vriendelijk afgewezen. Uiteindelijk heeft de arts zonder slag of stoot mij het recept voor inname van Glycopirronium 1mg voorgeschreven. Eerst 60 stuks, waarvan 30 als herhaalrecept. Bij alle tevredenheid kan ik daarna dit middel als chronisch blijven afnemen. Mijn huisarts eerst zoeken in zijn medicijnen bestand naar dit middel. Hij vond het eerst in drankvorm, daarna heb ik gewezen naar pilvorm via Phamaline. Heeft het toen onmiddelijk gevonden. Mijn apotheek had het natuurlijk niet op voorraad. Ik kon het echter de volgende dag na bestelling meteen bij mijn eigen apotheek (Boots) komen afhalen. Van ontdekking van dit middel hier op dit forum, tot de gang naar huisarts en apotheek is mij in tegenstelling tot sommige hier, geen enkele strobreed in de weg gelegd. Ik moest alleen nog wel bij mijn huisarts akkoord geven dat hij mij dit middel tegen iets anders dan waar het middel in eerste instantie voor bedoeld is zou uitschrijven.

Hij heeft mij 2 keer per dag 1 tablet voorgeschreven. Ik ben hiervan afgeweken en heb de raad uit dit forum opgevolgd, door meteen 2 tabletten van 1mg op een nuchtere maag in te nemen. Na het ontbijt 2 uur later, heb ik toen dit middel op de sportschool aan de lakmoesproef onderworpen. Ik heb een half uurtje zitten cardio'en en verbazingwekkend genoeg, heb ik bij inspanning met hoge hartslag maar 1/3 van mijn normale zweetproductie voortgebracht. Zweet wat ook gewoon na afvegen en tijdens ontspanning wegbleef. De snelkookpan dat ik de ganse dag eerst was, is met dit middel meteen onder de koude kraan gezet. Tijdens ontspanning en rustfase heb ik geen enkele zweetdruppel meer waargenomen. Voorheen was mijn handdoek tijdens sporten achteraf altijd zeiknat en rijp voor de wasmand. Na gebruik van maar 2mg Glycopirronium, kan ik die handdoek weer terug in de kast zetten. Ook geruime tijd na het sporten, waar voorheen mijn lichaam nog altijd in "sportmode" verkeerde, geen druppel zweet op hoofd en onderrug opgemerkt.

Tot zover ik kan overzien is voor mij tot dusverre 2mg op een nuchtere maag voor een hele dag voldoende. Verder geen enkele bijwerking geconstateerd. Van een droge mond is bij mij al helemaal geen sprake, omdat ik van nature al veel speeksel aanmaak. Eigenlijk is dit medicijn voor mij op het lijf geschreven. Ik ga het nog testen bij pittig eten, waar voorheen bij mij ook altijd het zweet uitbreekt. Omdat ik pas deze week met dit middel ben begonnen, moet ik het ook nog uitproberen bij temperaturen ver boven de 20 graden. Ik heb goede verwachtingen, eventueel kan ik het middel kalibreren, indien nodig.

Ik wil de topicstarter bedanken voor het onder de aandacht brengen van dit medicijn en zeker ook de forumbeheerder voor het kant en klare pdf'je.

Ik heb een bliksemstart gemaakt met dit middel, ik zal zeker regelmatig terugkomen en nieuwe ervaringen komen melden.

Met vriendelijke groet,
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Hoi Mohcine,

Bedankt voor je verhaal. Wat een succes story!! Top dat je huisarts zo mee heeft gewerkt!

gr Thijs
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Hyper Hydrosis »

Wie van jullie gebruiken er allemaal de drank?

Ik las een paar reacties dat de tabletten beter zouden werken, zou ik overigens vreemd vinden.
Heftig zwetertje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 14:09
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Heftig zwetertje »

Wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegen gekomen.
Zit al bijna 30 jaar met overmatig zweten,kreeg alsmaar te horen dat t tussen mijn oren zat en dat er niks aan te doen was..

Na dit forum doorgelezen te hebben heb ik maar weer eens naar de huisarts gebeld voor alweer een afspraak.maar nu met bewijs dat er wel degelijk een pilletje is die werkt.
En toevallig vandaag op vrijdag de dertiende zit er een vervangend huisarts omdat mijn eigen naar een spoedgeval was.. de arts begreep mij vrijwel meteen.
ze begon direct een recept uit te schrijven..

de apotheek gebeld of zij glycopyrronium in t assortiment hebben.. dat is dus niet t geval..en dus gehopt naar mediq.
Pillen helaas niet op voorraad maar zijn besteld en worden maandag bezorgd...

Zal zeker laten weten of ze werken. :D
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Erje »

Heftig zwetertje schreef: vr 13 apr 2018, 14:44 Wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegen gekomen.
Zit al bijna 30 jaar met overmatig zweten,kreeg alsmaar te horen dat t tussen mijn oren zat en dat er niks aan te doen was..

Na dit forum doorgelezen te hebben heb ik maar weer eens naar de huisarts gebeld voor alweer een afspraak.maar nu met bewijs dat er wel degelijk een pilletje is die werkt.
En toevallig vandaag op vrijdag de dertiende zit er een vervangend huisarts omdat mijn eigen naar een spoedgeval was.. de arts begreep mij vrijwel meteen.
ze begon direct een recept uit te schrijven..

de apotheek gebeld of zij glycopyrronium in t assortiment hebben.. dat is dus niet t geval..en dus gehopt naar mediq.
Pillen helaas niet op voorraad maar zijn besteld en worden maandag bezorgd...

Zal zeker laten weten of ze werken. :D
Welkom Heftig zwetertje,
Wat goed dat je net een vervangend huisarts trof die wél begrip had. Helaas zijn er, ook vandaag de dag, nog veel huisartsen die dat niet hebben.
Goed dat je de glyco kon bestellen en spannend ook. Ik hoop dat het een goed resultaat oplevert en dat je lekker onbezorgd de zomer tegemoet kan.
Hou ons op de hoogte hé!

Groetjes van rj
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Wim Venema »

Goed dat de lezers van het forum allert zijn op nieuwe ontwikkelingen. Ik schrijf glycopyrronium al meerdere jaren voor en inderdaad in tabletvorm. In Nederland zijn de meeste dermatologen door meer aandacht voor hyperhidrosis op de hoogte van dit middel. Mochten er vragen zijn van een zorgverlener en je woont niet in de buurt van Assen of Amersfoort, waar ik zelf werk, mogen ze mij natuurlijk ook bellen of mailen. Het is belangrijk dat deze kennis wordt gedeeld.
Sandra66
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 31 mei 2018, 21:08
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Sandra66 »

Aangezien dit topic al even geleden is, een vraagje.
Zijn de tabletten inmiddels gemakkelijker te verkrijgen?
Ik woon in België
Svenson
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 17:57
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Svenson »

Hallo,

Ik transpireer overmatig op mijn voorhoofd wat ervoor zorgt dat bij de minste warmte heel mijn aangezicht alsook hals, buik nat wordt.
Na het doorlezen van dit forum ben ik ermee naar mijn huisdokter gestapt (ik woon in België).
Zij heeft wat onderzoek gedaan en na contact met de apotheek blijkt dat er twee oplossingen zijn :
-Glycopyrronium, hetgeen mij 120€ kost voor 3 maanden
-Oxybutynine, hetgeen mij 5€ kost voor 3 maanden
Bij beide middelen is er geen tussenkomst van de mutualiteit.

Ik begrijp dat Glycopyrronium veel effeciënter met minder bijwerkingen is dan Oxybutynine, maar het prijsverschil is wel gigantisch.
Ik denk er nu aan om eerst Oxybutynine uit te testen, maar vrees de bijwerkingen.

Vragen :
-Wat raden jullie aan ?
-Wat kost Glycopyrronium in NL ? Is het de moeite om het daar te kopen ?

Thanks,
Sven
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Thijs »

Hoi Sven, welkom op dit forum.

Glycopyrronium is effectiever. In Nederland wordt het zover ik weet gewoon vergoed door de ziektekostenverzekeraar. (na recept huisarts)

Succes

gr Thijs
Svenson
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 17:57
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Svenson »

Dag Thijs,

Bedankt voor je reactie.
Kan je nog even op volgende antwoorden :
-is de naam van het product dat je koopt Glycopyrronium? Dan kan ik het in België navragen op productnaam.
-hoeveel kost het in NL?
-waar koop je het?
Ik heb een apotheek in Reusel gecontacteerd. Die vertelde me dat de eerste bestelling van 30 stuks me 29€ kost. Wanneer ik erna 3 doosjes van tekens 30 stuks zou bijkopen, dan zou het op 48€ komen. Gek.
Ik begrijp ook dat je meerdere pillen per dag inneemt. Dan is zo'n doosje van 30 er wel snel door natuurlijk...

Thanks,
Sven
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht