antidepressiva en overmatig zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
gurbe
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 19:39
Contacteer:

antidepressiva en overmatig zweten

Bericht door gurbe »

Hoi,

Door het gebruik van antidepressiva zweet ik vrij snel maar dit is wel een bekende bijwerking van sommige antidepressiva. Mijn vraag hier is of er mensen zijn die ook antidepressiva gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld oxybutynine en wat hun ervaringen zijn. Ik heb mij ondertussen al gewend tot de huisarts en de psychiater i.o. maar beide zijn niet bekend met oxybutynine in combinatie met antidepressiva. Bij mij zijn de volgende lichaamsdelen gevoelig voor transpireren bij al een kleine inspanning: voorhoofd, oksels, handpalmen, voetzolen, kruis en rug. Ik moet zeggen dat ik het ondertussen als echt hinderlijk ervaar in het dagelijkse leven.

Hartelijke groet,
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: antidepressiva en overmatig zweten

Bericht door Paul P. Kopinsky »

Hoi, I take Venlafaxin (Trevilor®). As far as I can say it is the best antidepressant I've ever taken. I hardly can't "feel" it's effect, I don't feel lazy at all, not dizzy, not tired. I also don't have the severe sweating (especially at nighttime). I only had increased sweating within the first 3 weeks when I got started with the Trevilor® medication.

In general: Yes, antidepressant drugs can seriously affect the bodily sweating. Most working ad-agents can interact with the cerebral part called Hypothalamus which controls the bodily temperatures and the Sympaticus nervous structure which is the connection between sensorous nerves on your skin and your brain.
gurbe
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 19:39
Contacteer:

Re: antidepressiva en overmatig zweten

Bericht door gurbe »

Ondertussen al weer zeven maanden verder en ik heb van mijn nieuwe psychiater de tip gekregen om salie te proberen. Ik gebruik nu Famosan Salvia van A. Vogel en na een dag of 8 begon ik het verschil te merken. Ik transpireer nu veel minder en dit maakt het allemaal wel wat draaglijker.
Paul P. Kopinsky
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 02 feb 2009, 11:43
Contacteer:

Re: antidepressiva en overmatig zweten

Bericht door Paul P. Kopinsky »

I'm a huge fan of salvia (Salvia officinalis) as well! I'm drinking a lot of salvia tea at home while studying. I also use an antiperspirant which contains salvia (AHC20 sensitive from zweten.info) ... success!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht