Andere methoden/medicijnen tegen zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Gaby,

Voorop gesteld dat iedere mens anders is en bij de een iets wel werkt en bij de ander niet. Ik heb er minder goede verhalen over gelezen o.a. op dit forum. Het is wellicht de moeite waard om zelf te experimenteren of het werkt bij jou of niet. Nadeel van dit systeem is dat als het al werkt het meestal maar voor kortere tijd werkt en je dus vaak moet herhalen.

Groetjes Thijs
natasja
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 09:25
Locatie: Bergen op zoom
Contacteer:

Bericht door natasja »

Hallo allemaal had me eigen nog niet voorgesteld,nou ik ben dus Natasja :P en net als jullie iemand met een zweetprobleem...ik had mijn verhaal al verteld ergens anders hier op het forum...(huisarts die niet wil helpen)dus vandaag maar eens odorex extra dry gehaald.Het probleem ligt bij mij vooral onder mijn oksels..en mijn vraag is,er zit nou niet bepaald een duidelijke gebruiksaanwijzing bij er staat 3 keer per week behandeling herhalen maar bedoelen ze nou 3 dagen achter elkaar en dan 4 stoppen of om de dag?..laat het even weten aub dan ga ik er zo snel mogelijk mee beginnen. :)
En maar hopen dat het helpt...
Hebben jullie trouwens goede ervaringen met odorex extra dry bij de oksels?

Groetjes
Natasja :)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik ben met de oxybutinine gestopt. Mijn hele water huishouding was in de war. Ik kon haast niet meer plassen kreeg een hele droge neus en mond en dat was niet echt prettig. Ik vertrouwde het niet meer, dus ben ik gestopt.
Gevolg: zweten zweten en nog eens zweten.
Gr. Ina
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Thijs schreef:Ehh sorry dat het weer een Engels bericht is, maar ik ga het toch plaatsen:

The active ingredient in the Secure wipes is glycopyrrolate. Glycopyrrolate belongs to a class of medications called anticholinergics.

Anticholinergics are a class of medications that act by preventing acetylcholine from stimulating receptors on the sweat glands. In this way, anticholinergics shield the sweat gland from the action of acetylcholine. One anticholinergic, glycopyrrolate, is unlike the most others in that it does not cross the blood brain barrier and is therefore less likely to produce certain side effects. In Canada, glycopyrrolate is not a prescription product.

Glycopyrrolate is available in two formats:

Topical Glycopyrrolate

Topical Glycopyrrolate provides local control of sweating in areas such as face and neck, scalp, armpits, and groin. Direct application to the skin allows for a high concentration in the areas of the sweat glands but lower concentrations in the general circulation. Thus, undesirable effects such as dry mouth are not as common with topical application. Secure brand topical glycopyrrolate is available in jars of 30 wipes, which allow patients to apply the medication directly to the most affected sweating areas. If a patient has localized excessive sweating, then the Secure wipes may be helpful.

Oral Glycopyrrolate

Oral Glycopyrrolate may be effective in reducing generalized excessive sweating. Because this medication is taken orally it can act all over the body. The most common side effects of the oral medication are dryness of mouth or blurred vision. If a patient has generalized excessive sweating (excessive sweating over large areas of your body) then an oral glycopyrrolate might be a good therapeutic choice.

Kortom, dit zijn medicijnen (ze noemen ze Avert) die je oraal kunt innemen maar ook plaatselijk kunt opspuiten ?!?! (topical)

Deze medicijnen bevatten het ingredient Glycopyrrolate wat zweten dus tegen blijkt te gaan.
Veel meer info heb ik (nog) niet. Het komt van een amerikaans bedrijf af
en ik weet niet in hoeverre dit in Nederland verkrijgbaar is en of er goede resultaten mee zijn. meer info op:
http://www.pharmacy.ca/home.shtml

Ook hoor ik (internationaal) veel over secure wipes. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat dat een soort deoderant moet zijn waar ook het ingredient Glycopyrrolate in zit. Hier lees ik wel over dat mensen er bij gebaat zijn.. maar of het wezenlijk een verschil is met syneo5 of odaban ? Ik durf het niet te zeggen.

Nogmaals... bestel niet zomaar medicijnen via internet. Ik deel het alleen mee omdat ik vind dat jullie moeten weten dat deze medicijnen er zijn en kennelijk te gebruiken zijn tegen overmatig zweten.

Als ik meer info heb post ik dit uiteraard. Enne overleg altijd met een arts of dit wellicht voor jou te proberen valt of niet......


Groetjes Thijs

Hoi Thijs,

Ben redelijk nieuw op dit forum, heb hiervoor wel een tijdje op een amerikaanse site gezeten (www.esfbchannel.com) en daar heb ik goede verhalen gehoord van mensen die 'Glycopyrrolate ' gebruiken om hh op het gezicht en nek tegen te gaan.

Dit middel ('Glycopyrrolate ) zit verwerkt in de 'secure wipes', een soort doekje wat je op je even op je hoofd moet leggen denk ik.. bij sommige mensen werkt dit dan twee dagen.

Dit spul is te bestellen via de site www.pharmacy.ca en kost ongeveer 30 canedian $
Had een mailtje gestuurd naar die gasten met de vraag of ze bestellingen ook naar nederland verschepen. Dat kan, kost je alleen 30 canedian $ ! WEL ERG DUUR.

Maar er stond ook een verhaal over iemand die zelf bij de apotheek (in canada welliswaar) een oplossing had laten samenstellen waarin de stof 'Glycopyrrolate' verwerkt zat. En dat was een stuk goedkoper.
Wellicht kan je hier is bij de apotheek vragen of ze iets dergelijks kunnen maken.

Ik ga het snel proberen uit te zoeken.
mip423
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 18:14
Contacteer:

scheren?

Bericht door mip423 »

Hallo,

ik heb net vandaag Syneo 5 gehaald en ben erg benieuwd naar de werking. De enige vraag die k nog heb is of je je moet scheren bij voor het gebruik. Op dit moment scheer ik mijn oksels namelijk niet...
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

2 constateringen

1. Als ik de dag voordien zwaar gedronken heb, heb ik de dag nadien amper of geen last van overmatig zweten, ook heb ik het minder warm.
Er was zelf een situatie waarin anderen begonnen te zweten en ik zelf niet, nochthans ben ik altijd de eerste zweter.

2. Cannabis roken, ik voel het zweten letterlijk stoppen. Lichaamstemperatuur daalt en ik had het zelf koud als anderen het warm hadden.

Weet niet wat precies te denken nu, heb ik gewoon HH of is er een andere aanleiding voor mijn zweten. Ben van plan om deze situatie's eens voor te leggen bij de derma.
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo Kinep,
Voor mij heb jij geen hyperhydrosis, maar een probleem met drank en cannabis.
Enorme klojo, voel jij je soms een grote kerel als je veel drinkt en daarnaast ook nog eens cannabis gebruikt?
Super stom van je.
Punt 1, met roken help je je longen naar zijn grootje (longkanker of emfiseem)
Punt 2, van teveel drinken gaat eerst je lever naar iets, waar je hem helemaal niet hebben wilt, en vervolgens je hele lichaam. (kosokof)
Als ik jou was, zou ik eerst maar eens stoppen met beide :evil: :evil: onverkwikkelijer zaken, dan ervaren of je HH hebt, waarna je clean en wel weer eens hier langs komt waaien. :evil:
Kinep, ik heb een brutale vraag, wat is je leeftijd?
Sorry allemaal, maar als je op een interne/longafdeling hebt gewerkt, weet en zie je de gevolgen en het overlijden van jonge patienten, die ook zo graag roken en alcohol drinken.
Het is heavy wat ik hier neer zet, maar ik kon het niet laten.
Groetjes Ina.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Ina van Ringen schreef:Hallo Kinep,
Voor mij heb jij geen hyperhydrosis, maar een probleem met drank en cannabis.
Enorme klojo, voel jij je soms een grote kerel als je veel drinkt en daarnaast ook nog eens cannabis gebruikt?
Super stom van je.
Punt 1, met roken help je je longen naar zijn grootje (longkanker of emfiseem)
Punt 2, van teveel drinken gaat eerst je lever naar iets, waar je hem helemaal niet hebben wilt, en vervolgens je hele lichaam. (kosokof)
Als ik jou was, zou ik eerst maar eens stoppen met beide :evil: :evil: onverkwikkelijer zaken, dan ervaren of je HH hebt, waarna je clean en wel weer eens hier langs komt waaien. :evil:
Kinep, ik heb een brutale vraag, wat is je leeftijd?
Sorry allemaal, maar als je op een interne/longafdeling hebt gewerkt, weet en zie je de gevolgen en het overlijden van jonge patienten, die ook zo graag roken en alcohol drinken.
Het is heavy wat ik hier neer zet, maar ik kon het niet laten.
Groetjes Ina.
Blijkbaar is er een groot misverstand. Die dingen doe ik niet elke dag hé ! Enkel kwam ik tot de constatering, na een nogal heftig feestje dat ik de dag erna amper zweette, net alsof ik iedere dag drink :?
En die joints zijn ook maar af en toe dus wat zit jij je zorgen te maken zeg, ik zeg hier enkel mijn bevindingen niets mis mee toch.

21j en student hoger onderwijs mocht je het echt willen weten.
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Okee Kinep, dan valt het allemaal gelukkig nogal mee. Ik kreeg inderdaad de indruk, dat je regelmatig aan de alcohol (het meest slechte)en de joints zat en schrok daar wel een beetje van. :?
En zoiets raakt je dan, omdat ik de hele zieke mensen die te ver gegaan zijn, regelmatig zie en moet helpen.
Groetjes Ina :)
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Ina van Ringen schreef:Okee Kinep, dan valt het allemaal gelukkig nogal mee. Ik kreeg inderdaad de indruk, dat je regelmatig aan de alcohol (het meest slechte)en de joints zat en schrok daar wel een beetje van. :?
En zoiets raakt je dan, omdat ik de hele zieke mensen die te ver gegaan zijn, regelmatig zie en moet helpen.
Groetjes Ina :)
Ja maar geloof me, ben geen junk hoor :)

Toch helpt het, dus moet er toch ook iets zijn van medicatie die hetzelfde doet als cannabis... na een jointje heb ik soms koud als anderen het warm hebben en normaal heb ik megarap te warm.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, inderdaad. Ik drink niet vreselijk vaak maar als ik af en toe teveel heb gedronken zweet ik ook veel minder bij het uitgaan dan anders! De dag erna is het zweten inderdaad ook een stuk erger.
kim20
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 08 nov 2005, 18:15
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door kim20 »

vandaag een artikel gelezen in de krant..
over een nieuwe methode..een operatie..
klinkt allemaal wel veel belovend
dus ben nu even aan t lezen op hun website..
www.sudor.nl
en nja wie weet wordt dat mn volgende poging aangezien botox toch niet 100% geholpen heeft
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

van botox blijft het zweten niet voor altijd weg hebben ze je dat niet verteld????
Die operatie heb ik gehad en heeft mij niks maar dan ook niks geholpen dus kijk uit want er zitten nogal wat haken en ogen aan aan die operatie, ik heb een klaplong ervan opgelopen en dat is geen pretje!!!
Bij Sudor betaal je ook voor het eerste consult al 198 euro!!!!!
Laat je goed voorlichten en spreek voor de tijd een prijs af als je beluit om wat te doen!!!!!!!!!!

Maar aub denk er goed over na ga niet over een nacht ijs!!!!!!!!!

De operatie is niet terug te draaien als het niet helpt!!!!
Ze hebben bij mij ook een huiszenuw geraakt in mij zij is het nu een verdoofd gevoel!!!
Ik wil je niet bang maken maar kijk uit aub!!!!
Je mag me alles vragen over de operatie als je je maar niet erin stort!!!!!
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Angela schreef:Ja, inderdaad. Ik drink niet vreselijk vaak maar als ik af en toe teveel heb gedronken zweet ik ook veel minder bij het uitgaan dan anders! De dag erna is het zweten inderdaad ook een stuk erger.
bij mij net omgekeerd.

Mijn hypothese's

1.Er scheelt iets met ons suikerverbranding, waardoor ons lichaam warmer aanvoelt dan bij normale mensen dus zitten we ook rapper op de zweetgrens.

Dag na veel alcohol is er veel suiker uit je lichaam dus minder verbranding dus minder rap warm. Zelfde scenario met cannabis daar daalt de suikerspiegel ook van.

2. Zowel alcohol als cannabis leggen de zenuwen lam, dus ook de zweetzenuwen, dus minder zweet. Dus misschien kan een lichte ontspanningspil wel helpen.
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Als je alcohol drinkt, krijg je veel vocht binnen, zo lijkt het. Maar de alcohol zelf zorgt er voor dat je lichaam gedehydrateerd wordt.
Met andere woorden, na een nachtje stappen heb je veel te weinig vocht in je lichaam.
Vandaar dat je een kater het best kan bestrijden door veel water te drinken.

En natuurlijk zweten we op zo'n moment minder, er is gewoon minder vocht in ons lichaam.

Hanneleen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht