Andere methoden/medicijnen tegen zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nee Hanneleen, van een hersen operatie tegen overmatig zweten had ik nog nooit gehoord. Lijkt me ook zeer gevaarlijk!! Gelukkig werkt voor mij botox dus voor mij geen operatie in mijn hersen. Ik denk ook niet dat ik het zou doen. Van het blozen kan ik het me eerder voorstellen omdat daar helemaal weinig tegen te doen is. In het buitenland zijn forums over hyperhidorosis heel vaak gemengd met facial blushing oftewel blozen.

Wat goed dat je nog droog bent Miranda. Hou ons op de hoogte of het echt aanslaat. Heb je die alu-chloride via de huisarts geregeld? Ik zweet trouwens niet na het douchen...ben wel wat klammerig en warm maar echt transpireren doe ik niet.
marinda
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 22:53
Contacteer:

Bericht door marinda »

hoi thijs, ene oksel nog steeds droog,andere heel iets klam. dus joepie het werkt :D nu maar hopen dat het blijft werken....

greetz,marinda
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik zweet ook altijd behoorlijk na een douche en zet hem nu maar op lauwwarm. Dat hielp wel wat.
Verder zweet ik overdag ook altijd en nu laat op de avond en 's nachts niet. Ik ben een hele lichaam oksel en hoofd zweter, maar heb altijd droge voeten en droge handen. Hoe is het mogelijk.
Als ik aan het werk ben en weer eens abnormaal veel zweet, dan daalt mijn lichaamstemperatuur naar de 34.5 tot 35 graden. Hebben jullie dat ook???
Groetjes Ina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik zweet alleen onder mijn oksels en denk niet dat mijn lichaamstemperatuur daardoor aanzienlijk afneemt. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik nooit mijn temperatuur gemeten heb :idea:
marinda
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 22:53
Contacteer:

Bericht door marinda »

ik zweet ook alleen maar onder mijn oksels,zelfs al heb ik het op dat moment koud! dus mischien daalt mijn lichaamstemp. ook wel.zal is gaan meten...
sweety
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 21:30
Contacteer:

Bericht door sweety »

Gekruid eten, uien, knoflook, medicijnen, koffie, thee, cola en alcoholhoudende dranken kunnen transpiratielucht veroorzaken. Probeer deze producten dus te mijden of het gebruik ervan zoveel mogelijk te minderen.
Dit las ik net op gezondheidsnet. misschien wisten jullie het al maar ik nog niet.....
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Ina,

Ik zweet net op dezelfde manier als jij: heel mijn lichaam nat, en handen en voeten droog. Mijn armen zijn wel nat, als ik mijn arm op tafel gelegd heb (of op een papier), is er een natte plek.
Mijn temperatuur heb ik nog nooit genomen tijdens het zweten. Dat zal ik eens doen als het uitkomt.
En ja, na de douche zweet ik veel erger. Ik wil na het sporten douchen om het zweet van me af te wassen, maar het is een vicieuze cirkel.

Sterkte, ik begrijp je helemaal! :wink:

Hanneleen
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Carina schreef:Hallo

Ik ben ook gaan kijken bij de drogist en kon het ook niet vinden hoeveel alu-chloride er in odorex extra dry zit.
Heb gemaild naar de nederlandse distributeur en kreeg als antwoord dat het een beschermt recept was en niet vrijgegeven werd :? . Een mailtje teruggestuurd met wat uitleg over hyperhidrosis en ze zal mij begin volgende week terug mailen met wat ze losgepeuterd kan krijgen. :lol:
Syneo5 ( ongeveer 7% alu-chl.) en odorex extra dry hebben als werkend medicijn allebij aluminium-chloride, en zijn dus hetzelfde (alleen een stuk lichter)als de lotion die je bij de huisarts krijgt (15 of 20%). Ze worden beide ook met alcohol gemaakt. Misschien zit er iets van huidvriendelijke middelen in, wat je bij de huisarts niet hebt (het irriteert namelijk nogal, maar is met een goede creme te verhelpen). Het is in ieder geval wel goedkoper en heeft een sterkere werking.
Ik hoop volgende week meer te weten over de odorex.

Groetjes, Carina :D :D :D :D
Odorex extra dry heeft meer dan 10% alu-chloride. meer willen ze niet kwijt.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Het medicijn AETONAL ?!?!?! ik kan er niet veel over vinden op internet... schijnt ook zweten tegen te gaan.... vreemd dat er zo weinig over bekend is.... wou het toch ff delen....

Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik heb van mijn dermatoloog een strooipoeder gehad
Bij mij hielp dit niet maar misschien bij een van jullie wel!
Het is aluin strooipoeder.
de werkzame stoffen zijn aluin(aluminiumkaliumsulfaat) en salycylzuur.
Het is bij de apotheek verkrijgbaar via recept!

Gr Kim
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Ik ben nieuw op dit forum. Ben net als jullie een enorme zweter maar dan ook over het hele lichaam. Het valt me op dat er nog niet zoveel bekend is over middelen voor het hele lichaam, wel voor de oksels en voeten.Ik heb zelf ook al heel veel middelen geprobeerd die ik dan plaatselijk opbreng, ik heb zelfs al lotion voor de zweetvoeten in mijn gezicht aangebracht maar dat was toch niet echt een succes. Ik zou graag willen weten welke middelen in de vorm van pillen of kruiden goed helpen tegen het zweten. Ik heb wel salvia geprobeerd maar vond niet dat het goed hielp terwijl daar wel van gezegd wordt dat het onmiddelijk goed zou helpen. Heeft iemand daar soms ervaring mee? Ik ben nu ook nog in de overgang dus met die opvliegers erbij is het dubbelop. Ik zie dan ook enorm op tegen de zomer. Heeft iemand een antwoord voor mij?

Druppie
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door maria »

Hallo Druppie,
Zweten over je hele lichaam is al vervelend maar als je daar nog ns opvliegers bij krijgt lijkt het me helemaal moeilijk vol te houden zeg!

Ik neem aan dat je al bij de huisarts/dermatholoog bent langsgeweest? En zo ja, met welke mogelijkheden kwamen zij dan? Het probleem bij de medicijnen is vaak dat ze wel voor het ene gebied van je lichaam kunnen helpen, zoals bv. botox voor oksels, maar dan is het vaak voor andere gebieden weer niet geschikt. Het blijft een probleem dus op die manier.

Ik zou in ieder geval zeggen kijk goed rond op dit forum. In de paar weken dat ik hier rondkijk ben ik heel veel te weten gekomen. Er zijn hier enkele mensen (ik niet) die net als jij over het hele lichaam zweten. Die hebben vast wel goede ideeen. Veel sterkte in ieder geval!

Groetjes Maria
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

:welkom druppie,

Ik heb een speciale kruiden mix via de accupuncturist (mooi scrabble woord :) ) gehad. Werkte niet. Salvia is eigenlijk salie en daar heb je ook thee van, en je kunt het door eten doen. Is erg lekker en zou zweet afdrijvend zijn. Ik heb wat salie thee gedronken. Zonder effect.

Over je hele lichaam zweten is inderdaad erg lastig, je zult verschillende dingen moeten proberen. Botox voor oksels, wellicht aluminium chloride voor andere plekken op je lichaam, iontopheresis voor je handen en voeten. En dan maar hopen dat het allemaal werkt. Het verschilt ook nog eens van mens tot mens... dus het is een kwestie van proberen.

Groetjes Thijs
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo Druppie,
Eindelijk iemand die de ongeneugten van de overgang ook kent. En inderdaad, de hyperhidrosis verergerd dan nog eens extra.
Ook ik heb de al. chl. 20% op mijn gezicht gesmeerd maar helaas, dat hielp niet. Wel helpt het onder mijn oksels en in mijn liezen, das in ieder geval alvast wat.
Ook ik zweet overmijn hele lichaam en daar is gewoon niks voor. Voor een jaar terug werd ik in de botox gezet. Mijn hoofd en mijn rug.
Ik ben nu bezig om de brieven van mijn huisarts(heb ik al) en van mijn dermatoloog (heb ik nog niet)tezamen met mijn eigen brief, naar mijn zorgverzekeraar te sturen. En dan maar hopen, dat ze ja zeggen, wat ik niet verwacht. Ik zal dus in beroep moeten en daarna naar de rechter, :duel ben ik bang voor.
Ik moet wel. want vanmorgen was het ook weer raak op mijn werk en weer had ik ondertemperatuur 35,3. Ik word hier dan ook doodmoe en ziek van, pijnlijke spieren, ik begin alweer te hoesten en heb dus na 1 dag werken, denk ik, weer kou gevat. :huh
Dat wordt nog wat in de komende zomer.
Het is niet een erg opbeurend stukje voor je, druppie, maar lees dit forum eens helemaal door, wellicht, zit er voor jou toch nog een goede tip bij. :!:
Groetjes INa
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Kim, zijn die pads niet gewoon voor mensen met een beetje overmatig zweten? De hoeveelheid die ik dagelijks 'loos' kan door geen pad worden tegengehouden. Ik heb ooit zelfs wel eens (klinkt belachelijk, maar een aanrader als je vanwege werk of iets dergelijks een dag ECHT niet met plekken kan lopen) Always gebruikt. Ja echt, die met die velugels! Dan uiteraard wel de plakstrip in mijn kleren, en niet op mijn oksels. En zelfs die moest ik na een paar uur vervangen, maar mijn kleding bleef droog! Hell goed gevoel Dit kan je alleen neit te vaak doen, want het is vrij ruw materiaal. En daarbij kan het alleen onder een jasje oid, want je ziet wel de contouren. Tja, wanhoop doet rare dingen met je. Je wordt er wel crea van in ieder geval.

Ik geloof ook dat een groot deel van mijn HH psychisch is, en heb er ook nog voor bij een psycholoog gelopen. Maar die kon er geen lijn in ontdekken. Nou was ze ook niet echt goed (niet alleen mijn ervaring, maar ook die van een 'medepatiënt'), maar toch. Reden dat ik denk dat het psychisch is, is dat ik het vooral heb als ik onder de mensen ben. Maar waarom kan ik niet ontdekken, want ik voel me niet onzeker ofzo bij mensen, en heb het ook bij vrienden en familie. Maar weer niet als ik op mijn werk heel geconcentreerd bezig ben. Maar wel als ik in mijn eentje aan het shoppen ben. Kortom, ik weet het niet.

Ik ben ooit eens begonnen met vragen te stellen via een forum en die in een soort database te zetten, heb toen 2 reacties gehad, dus was niet echt representatief, maar aangezien de artsen het ook niet weten en wij het met zijn allen wel willen weten, zou het leuk zijn van elkaar te weten wat overeenkomsten in onze levensstijl, werk, gewicht, weetikveel zijn, en of daar misschien een lijn in te ontdekken is. Probleem is alleen dat ik er geen tijd voor heb. Misschien iemand anders die tijd heeft en het een leuk idee vindt? 't Is maar een suggestie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht