Oxybutynine stopt te werken

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

CooCooCachoo
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 09:24
Contacteer:

Oxybutynine stopt te werken

Bericht door CooCooCachoo »

Hola,

Ik ben Martijn, 21 jr, en gebruik sinds een maand of twee met succes oxybutynine, 3x per dag 5 mg in tabletvorm. Echter, sinds eind vorige week heb ik het gevoel dat de werking flink begint te verminderen; de oxybutynine werkt uit. :( Ik merkte dit vooral doordat de zweetdruppeltjes nu weer op m'n voorhoofd stonden na het fietsen naar de supermarkt, en dat ik bij tennissen nu ook meer zweet. Zwaar irritant dus.

Mijn vraag is eigenlijk of het normaal is dat dit product uitwerkt, dat je een soort resistentie ontwikkelt? Of is het misschien tijdelijk? Het kan natuurlijk ook komen door het iets warmere weer, maar ik geloof daar niet helemaal in. Ik blijf wel gebruiken en hoop dat de werking weer naar tevredenheid is.

Ciao!

________
Martijn
HH-handje
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 09 feb 2007, 10:23
Contacteer:

Bericht door HH-handje »

Ben ik dus niet de enige die dit merkt, het werkt bij mij nog steeds wel (na een jaar gebruik) maar niet meer zo sterk als in het begin. Zou je lichaam er na een verloop van tijd 'imuum' voor worden zodat de tabletten steeds minder beginnen te werken?? :(
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb dat ook. Ik gebruik de tabletten alleen in de zomer dus de hele winter heb ik geen enkele tablet gehad en nu werken ze weer redelijk maar begin al te merken dat het na een paar weken weer minder wordt. Geen idee hoe dit komt, misschien wordt je lichaam inderdaad resistent?
noahmushroom
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 20:58
Contacteer:

Bericht door noahmushroom »

Heb soortgelijke ervaringen met oxybutynine. Ben vorige zomer begonnen met de 2,5 mg tabletten. Even leek het erop dat de vermeende wondertabletten inderdaad de zweetproductie verminderden en sprong ik een gat in de lucht. Toen volgden echter een paar tropische dagen en leek oxybutynine opeens helemaal niet meer aan te slaan en zweette ik me weer kapot.

Ben sinds een week geleden weer begonnen met die oxybutynine-tabletten en eerlijk gezegd merk ik er wederom geen fuck van, niks vermindering zweten. Ik geloof niet meer dat dit product nog bij mij werkt; wellicht heeft het nooit gewerkt en was het aanvankelijke lichte succes van oxybutynine bij mij slechts een placebo-effect... :(
karina.
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 15:03
Contacteer:

Bericht door karina. »

Hoi,
ik ben pas net begonnen met het gebruiken.
Het kan zijn dat je er inderdaad immum (ofzo)
voor bent geworden.
Kan het zijn dat je het gewoon áltijd gebruikt?
Want het lijkt mij, dat als je het soms gebruikt,
er toch wel een langere werking van hebt.
(Wat ik dus wil proberen)
En het kan ook het weer zijn, het is nou eenmaal vies & broeierig weer.
Maar ik hoop dat je er iets tegen vind..

* Er zijn er trouwens ook pleisters van, misschien dat je die kan proberen.

Succes ermee!
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

karina. schreef:immum (ofzo)
Immuun.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

Ach schreef:
karina. schreef:immum (ofzo)
Immuun.
imj00n.

Ja, is het niet gewoon het broeierige weer mensen?
jongeman
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 08 jan 2007, 00:18
Contacteer:

Bericht door jongeman »

Hallo!

Zijn er ondertussen veel mensen die last hebben van het uitgewerkt raken van oxytubynine? Zijn hier ook al oplossingen voor gevonden? Bijvoorbeeld het niet dagelijks slikken, een periode stoppen of een hogere dosering?

Ik ben een gelegenheidsgebruiker van oxybutynine, een paar keer per week slik ik 5 miligram waarvan de werking dan zo'n 5 uur aan houdt. Ik heb nog niet ondervonden dat de werking minder wordt, maar het zou op termijn natuurlijk kunnen.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Ben benieuwd!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Volgens mij gebruik ik oxybutynine al meer dan 2 jaar, daarmee ben ik één van de langste gebruikers van oxybutynine hier op het forum. En ik kan nog steeds met de volle overtuiging zeggen dat het voor mij uitstekend werkt! Tegen zweethanden, voorhoofd zweten, okselzweet, zweet onder de billen etc. kortom over het gehele lichaam. Het heeft nooit 100% het zweet tegengehouden, maar wel op een dermate wijze dat ik mij veel zekerder ben gaan voelen. Soms heb ik het gevoel dat de werking iets is afgenomen en andere momenten juist weer niet. Denk dat de werking soms wordt beïnvloed door andere factoren, geen idee welke misschien voeding, stress of nachtrust. Maar na 2 jaar ben ik nog uitermate tevreden over dit produkt. 8)
E
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 mar 2007, 22:53
Contacteer:

Bericht door E »

Ik gebruik Oxybutynini nu al meer als een jaar met veel succes. Werking is tot op de dag van vandaag perfect. In het begin wel last van wat droge ogen, maar dat went. Wazig zien heb ik ook in het begin gehad, maar ook dat went denk ik. Op het moment bevalt het nog perfect.

Ik zou ook niet weten waarom de werking zou verminderen? We hebben het hier toch niet over 1 of ander middel dat tegen een bacterie of virus inwerkt (welke resistent kunnen worden)?

Resistentie voor paracetamol o.i.d. kan je toch ook niet ontwikkelen of?

En reacties van mensen welke zeggen dat het stopt met werken omdat ze zweten tijdens inspanning (lees sport / fietsen tennis) snap ik ook niet?! Het is toch normaal volgens mij hoor dat je zweet tijdens inspanning (maar goed ook anders zou je door hyperthermie dood gaan). En tijdens tropische zomerdagen is het mijn inziens ook niet vreemd dat je zweet.

Maar.... Werkt goed bij mij en ik ben er ook erg blij om!
zwetertje2008
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 apr 2008, 17:21
Contacteer:

zo blij

Bericht door zwetertje2008 »

ik kan niks anders zeggen dan dat het echt helemaal geweldig werkt , wat ben ik blij dat ik wat gevonden heb. ik moet wel zeggen dat ik 2,5 mg te weinig vind ik pak indien nodig 2 keer per dag 5 of 7,5 mg de dagdosis is dacht ik max 20 mg.

echt geweldig zelfs in de kroeg gaat het perfect waar je normaal toch behoorlijk zweet als je er last van hebt.
:o :o :o :o
NogEenZweter
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 10:21
Contacteer:

Re: zo blij

Bericht door NogEenZweter »

zwetertje2008 schreef:ik kan niks anders zeggen dan dat het echt helemaal geweldig werkt , wat ben ik blij dat ik wat gevonden heb. ik moet wel zeggen dat ik 2,5 mg te weinig vind ik pak indien nodig 2 keer per dag 5 of 7,5 mg de dagdosis is dacht ik max 20 mg.

echt geweldig zelfs in de kroeg gaat het perfect waar je normaal toch behoorlijk zweet als je er last van hebt.
:o :o :o :o
De dagdosis is 20 mg max? Waar heb je dat gelezen? Heb zelf een tijdje 5 mg geprobeerd maar dat werkte niet. Maar wil ook niet overmatig veel van die pillen slikken, maar als 20 mg nog kan dan zou ik nog wel een stapje verder kunnen gaan..
zwetertje2008
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 apr 2008, 17:21
Contacteer:

werking

Bericht door zwetertje2008 »

balen bij mij is de werking dus ook nu al verminderd en vrijwel nihil geworden het enige dat wil werken is als ik 7,5 in een keer neem en dan ook nog niet altijd zoals gister met zo een warme dag dan doet het maar weinig en voel ik het weer overal stromen heeft iemand nog tips stuur een pm met name mensen die het langer gebruiken ben ik benieuwd naar hun ervaring ermee

ik baal er zo van want even leek het HET middel te zijn :cry: :cry: :cry:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Je kunt toch altijd de dosering laten verhogen in overleg met je huisarts??
zwetertje2008
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 apr 2008, 17:21
Contacteer:

Bericht door zwetertje2008 »

de max dagdosis is dacht ik 20 mg maar 7,5 mg in een gift is al erg veel denk ik. Ik gebruik het ook pas een paar weken en het werkte in begin wel maar nu dus totaal niet meer erg vreemd met dezelfde dosering :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht