Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium.

Moderators: Erje, Thijs

Anka
Druppel
Druppel
Contacteer:

Re: Glycopyrronium - de 'Limitless'-pil tegen Hyperhidrose

Bericht door Anka »

Hoi

Even een vraagje...
Heb eindelijk glycopyrronium tabletten voorgeschreven gekregen.
Gelijk vanmiddag 1 tablet van 1mg ingenomen......wanneer merk je of het middel werkt ?

Groetjes Anka
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Het werkt vrij snel volgens dermatoloog Wim Venema, meestal binnen een half uur tot een uur. Maar let op, je kan het ook eventueel iets verhogen volgens schema van de uitschrijvende arts.
Dajobaca
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Dajobaca »

Yes, eindelijk weer de pilletjes! Merk dat ze toch beter helpen dan het drankje bij mij. Maar ik heb een vraagje. Ik ga morgen, lekker net in de warme week die eraan komt, beginnen bij een nieuwe baan. Als ik de pillen op mijn nuchtere maag neem, werken ze prima voor ongeveer 6 uur. Dat is dus niet lang genoeg. Om daar niet meteem de eerste dag met zeiknat haar te lopen, wie heeft ervaring met later op de dag nog een dosis nemen? Of is het beter om dan smorgens wat meer te nemen?
fiona4
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door fiona4 »

Hallo allemaal,

ik heb al mijn hele leven erg zweethanden en -voeten. Ik heb al super veel geprobeerd aan middeltjes, ionthoforese en botox; na een aantal jaar oxybutinine te hebben gebruikt, besloot ik Glycopyrronium te proberen na het lezen van jullie verhalen.
Oxybutinine werkte redelijk voor mijn zweet handen (niet voor de voeten), maar het resultaat woog niet op tegen de bijwerkingen (droge mond, duizelig, misselijk).

Ik slik nu ongeveer twee maanden glyco tabletten. Twee keer per dag 3 mg maar het doet eigenlijk bijna niks :( opnieuw een grote teleurstelling dus.
Heeft iemand nog meer tips voor de dosering?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Fiona,

Je zou nog kunnen ophogen met de glyco tabletten. Doe dit wel altijd in overleg met een (huis)arts. Let wel, bij sommige mensen werkt glyco simpelweg niet. Het is en blijft maatwerk. Kies de minst hoge effectieve dosering.

Lees ook: viewtopic.php?f=11&t=3222

Succes
Bruce16
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door Bruce16 »

ik slik sinds kort glyco en het heeft effect, ik zweet nog wel maar veel minder dan voorheen. Omdat ik niet graag medicijnen wil slikken vanwege evt lange termijn problemen en omdat je ogen (lenzen) en mond zo gort droog worden. Dacht ik om alleen op belangrijke momenten te slikken.

Mijn vraag is kan je gewoon stoppen en als je begint kan je dan gelijk met een hoge dosering starten? Of moet je weer per week met 1mg opbouwen? Wat is het (nadelig) effect op je lichaam en werking (minder effect) van glyco?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht