gebruik aluminumchloride

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

gebruik aluminumchloride

Bericht door Thijs88 »

beste,

ik heb al een lange tijd last van zweten en ben daarom maar eens een keertje naar de huisarts gegaan.
die schreef me aluminiumchloride voor, 20%.

dit heb ik gelijk opgehaald ( werd niet verzekered??) bij de apotheek.

ik heb er 3 grote A4bladen bijgekregen over het gebruik maar ik kan er niet in vinden hoe je het nou het beste aan kan brengen. ( toch maar vragen)
volgens kan dit toch het beste met een watteschijfje?
hoe zit het met overdosering? is dit mogelijk?
en kan ik hiermee alle lichaamsdelen mee behandelen? ( handen, oksel en voeten)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

uiteraard meld ik, hier wat het resultaat is ;)

bvd, Thijs van Rooy
Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

Bericht door Thijs88 »

niemand die daar een antwoord op weet?

strak forum hier..
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Zozo, als je het hier zo 'strak' vindt blijf je toch lekker weg?

Maar goed, om je vraag te beantwoorden; ik bracht het bij mezelf altijd gewoon met een watje op naar ik me kan herinneren. Overdosering; sja, het wordt op de huid aangebracht, op een gegeven moment gaat het heel erg irriteren, dan weet je wel dat je teveel of te vaak gebruik maakt van het spul denk ik. Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook al last kreeg met kleine hoeveelheden, daarom ben ik ook gestopt. Mijn handen werden er bijvoorbeeld heel rood en 'droog' van maar daarnaast bleven ze wel de hele tijd vochtig. Vond het een vreselijk gevoel!

Ik gebruikte het trouwens voor mijn handen en oksels maar neem aan dat je het ook voor je voeten kan gebruiken.

Succes ermee!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

gewoon een dot watten daar doe je de vloeistof op en je behandeld het te behandelen lichaamsdeel, dat kan van gezicht tot voetzolen zijn.
Het vervliegt vrij snel dus als je eroverheen gestreken hebt is het klaar.

Overdosering is eigenlijk niet aan de orde. Als je normaal creme op je huid smeert doe je dat ook geen twee of drie keer achter elkaar.
Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

Bericht door Thijs88 »

Angela schreef:Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook al last kreeg met kleine hoeveelheden, daarom ben ik ook gestopt. Mijn handen werden er bijvoorbeeld heel rood en 'droog' van maar daarnaast bleven ze wel de hele tijd vochtig.
hier heb ik ook last van... wat gebruik je nu ipv aluminium chloride?

en werkt datgene goed?
Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

Bericht door Thijs88 »

is er iemand die is overgegaan naar iets anders omdat aluminium chloride niet zo goed werkte???

vast wel iemand toch?
Thijs88
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 20 okt 2006, 17:18
Contacteer:

Bericht door Thijs88 »

toe mensen...

ik wacht met smart op een antwoord..

wie gebruikt er nu iets anders omdat aluminium chloride niet werkt?! :cry:
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Ik heb het ook gebruikt, het werkte niet.

Hierna heb ik nog Aluin Strooipoeder gehad, (zou mss beter werken) maar ook dit werkte niet.

Al het andere dat ik geprobeerd heb is::
Syneo5
OdorexDry
alles wat er qua deo te krijgen is.

Ik heb na een aantal bezoeken aan een dermatoloog en chirurg in het ziekenhuis nu besloten botox te gaan spuiten onder me oksels (de plek waar ik last van HH heb)

Morgen om 9.35 ben ik aan de beurt! :P
En de botox werd zelfs helemaal vergoed door mijn verzekeraar Menzis.

Nu nog hopen dat dat wel werkt, en anders wordt het toch echt opereren.

Wil er namelijk zo snel mogelijk vanaf :? , aangezien ik Febr. begin met het afstuderen.
AnneMerle
Beekje
Beekje
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 okt 2006, 23:24
Contacteer:

Bericht door AnneMerle »

hoi thijs,

heb je die beschrijving nog. Die wil ik ook wel. Je hebt niet echt geduld of wel? Er zijn hier veel mensen met veel kennis op dit gebied. Beter dat mensen er iets langer over doen en dat je dan goede info krijgt, toch?
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Thijs88,
Ik gebruik ongeveer 2 jaar aluminium chloride 20 % onder mijn oksels, maar dan in een creme uitvoering, die speciaal door de apotheker voor mij wordt gemaakt. Als het begint te irriteren, was ik mijn oksels een keer extra en doe het weer opnieuw op.
Bij mij zijn mijn oksels behoorlijk droog, dus ik hoef geen botox onder mijn oksels te vragen. Tenminste tot nu toe, wat er a.s. zomer gaat gebeuren, dat weet ik nog niet.
Het verschil bij mij in de winter en zomer is, 's winters 1 maal per dag insmeren met creme en 's zomers 2 keer.
Ik hoop, dat je wat hebt aan deze informatie.
Succes,
Ina :)
Lauriette*

Bericht door Lauriette* »

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door Lauriette* op ma 23 jul 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kenshuin
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 13:01
Locatie: Delft, Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door Kenshuin »

Omdat ik op zoek was naar info over Aluminiumchloride kwam ik op dit forum terecht. Pfffff ik had echt het gevoel de enige te zijn die er last van had... :(

Maar ik heb van mijn huisarts AlCL gekregen om te proberen en het werkte als een tierelier. Voor het eerst in een jaar of wat weer eens een ander shirt aan dan zwart en eindelijk weer eens een leuk overhemd ipv zo'n donker geval. Ook voor heel lange tijd niet met m'n armen over elkaar in een vergadering...
Maar wat nou bij mij gebeurde was dat er geen bijsluiter zat bij het flesje...oeps. Na een week smeren met een watje kreeg ik ontzettend last van irritatie onder m'n armen. Dat was pijnlijk. Dus ik op zoek op zoek op het internet en kwam onder andere hier terecht. Na 't forum te hebben doorzocht kwam ik op het juiste gebruik en nu even niet meer gesmeerd. Ben nog steeds droog en voel me er erg goed bij. De irritatie is bijna weg. Vraagje: hoe houden andere gebruikers van ALCL het nu bij? Meerdere keren per week? Elke dag lijkt me met de irritatie niet zo'n succes... :?


Ik hoor graag van jullie tips en adviezen!

Morgen weer een droge dag :lol:
Ief
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 apr 2007, 15:53
Contacteer:

Bericht door Ief »

Beste Kenshuin (en andere mensen op het forum),

van de dermatoloog heb ik tegen de irritatie een vettige zalf op basis van vaselinge gekregen. Dit smeer ik voor het gebruik van de ALCL 3 in mijn oksel OM het gebied waar haartjes groeien heen. Hierna breng ik de ALCL met een wattenschijfje aan. Ik doe dit om de dag of om de twee dagen. Door die zalf bescherm je de huid om je oksel heen. Vaak is dat namelijk het gebied waar de irritatie optreedt.

Overigens heb ik ook de botox behandeling gehad, maar werkte deze bij mij een stuk minder dan de ALCL. Houdt er rekening mee dat de botox rond een half jaar zijn werk doet.

Wat de operatie betreft, dat is voor mij ook geen optie. Een kennis van mij heeft haar oksels laten opereren en die heeft nu last van zweetplekken op haar rug!

Groeten
Mus
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 13:21
Contacteer:

Bericht door Mus »

Ik heb onlangs de eerste stap gezet om echt iets te doen aan het overmatig transpireren (oksels). Het maakt mij dermate ongelukkig dat er niets meer op zit.

Mijn partner is zo lief geweest om mijn nieuwe dokter die ik via haar ken een mail te sturen hierover.
Dit kreeg ik bij de apotheek:
Afbeelding
Helaas werkt het voor geen meter.

Thuis wel, maar als ik thuis ben zweet ik minder. Ik draag ook gemakkelijke kleding, wijde truien die ademen.
Ik zweet namelijk het meest als ik op stap ben, aan het werk ben..of zelfs gewoon op bezoek bij familie *zucht*
Maar ik zweet ook als ik het koud heb.. :S
Enfin, misschien gebruik ik het nog te kort of doe ik het verkeerd.
Ik lees hier dus dat je het met een watje dient te gebruiken. Ik spray het huppakee gelijk in mijn oksels.
Straks meteen maar proberen..
En als het echt niet werkt, een afspraak maken bij de dokter Afbeelding
Iris
Beekje
Beekje
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 03 okt 2007, 15:08
Contacteer:

Bericht door Iris »

Thijs88 schreef:is er iemand die is overgegaan naar iets anders omdat aluminium chloride niet zo goed werkte???

vast wel iemand toch?
Dat werkte bij mij maar één dag.
Toen kwam ik op dit forum, en las ik over Odaban.
En dat gebruik ik nu een aantal weken, en het werkt geweldig.
- promoot Odaban -
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht