schokkend bericht

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

schokkend bericht

Bericht door Flower »

Via mijn opleiding (homeopathie voor dieren) kreeg ik een mailtje over Aluminium Chloorhydraat en borstkanker bij vrouwen. Ik ben er ontzettend van geschrokken. Ik zet het hier zeker niet neer om jullie ook bang te maken, maar als het wel waar is, dan zou ik me heel schuldig voelen als ik het niet in ieder geval als waarschuwing heb doorgestuurd. Het zet mij weer aan het denken wat ik nu moet doen...
Ik ga eens om me heen kijken wat er is wat helpt en niet bvermeend schadelijk is. Om het ons makkelijk te houden. Stomme zweten ook.... :(

Subject: FW: Aluminium Chloorhydraat/Borstkanker!
Date: Sat, 8 Apr 2006 15:31:43 +0200
Hierbij:
Onlangs woonde ik een seminarie bij over borstkanker.
Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen:
De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van
ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn
onschadelijk. Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na! Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE DAN ONMIDDELLIJK WEG! (zelfs onder de naam van deodorant). (oa Rexona en Dove deodorant) Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten. De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet.
Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen
verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de
lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste
borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden. Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid. Vrouwen die anti-transpirant
gebruiken vlak na het ontharen hebben nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaam binnendringen.
Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent.
Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan.
Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal
het nooit verloren tijd geweest zijn !
Dank u " Msc. Gabriela Casanova Larrosa Prof.
Assistent du Département de Biologie Céllulaire de la Faculté de
Sciences de la République Orientale d'Urugay PILAR LORENZO
MORALES, Avoca te Navas de Tolosa n° 25, 2° B 31.022 Pamplona, Espagne Tfno./Fax :948.22.73.96 ? 97 e-mail : pilarlorenzo@jet.es
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Flower, lees ff goed de berichten door, dan wordt je misschien weer wat gerustgesteld..
inimini
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 18:31
Contacteer:

Wes niet bang....

Bericht door inimini »

Geen relatie tussen gebruik deodorant / anti-transpirant en borstkanker
Amsterdam - 5 februari 2004 (laatst gewijzigd: 4 maart 2004)

Sinds enige tijd verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes. Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.
Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.
Parabenen
Verwarring over het verband tussen deodorants / anti-transpirants die parabenen bevatten en borstkanker, komt mogelijk voort uit het feit dat parabenen een soortgelijke werking als oestrogenen lijken te hebben. Van oestrogenen is een verband met borstkanker bekend.
In het onderzoek van Darbre wordt gemeld dat kleine hoeveelheden parabenen zijn gevonden in monsters van borstkankertumoren. Deze parabenen zouden afkomstig zijn van deodorants.
Onwaarschijnlijk
Het is echter zeer onwaarschijnlijk dat parabenen die op de huid worden aangebracht via cosmetica het borstweefsel kunnen bereiken. Een oorzakelijk verband tussen parabenen en borstkanker kan niet worden aangetoond.
Bovendien heeft uitgebreid wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat parabenen veilig zijn voor mens en milieu. Het gebruik van parabenen als conserveringsmiddel voor cosmetica en andere productgroepen is goedgekeurd door de Europese Commissie.
Meer informatie
Voor meer informatie over deodorant / antitranspirant en kanker vindt u op onderstaande sites:
• Nederlandse Cosmetica Vereniging
• American Cancer Society
• American Cancer Institute
:o
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Een paar jaar geleden heb ik een dikke ontstoken klier in mijn oksel gehad zo heftig dat de huisarts het heeft open moeten maken. Mijn huid stond op barsten.
Naar aanleiding daarvan zei de huisarts dat ik beter geen anti-transpirant deo's kan gebruiken omdat die de porieen/klieren kunnen verstoppen. Dit schijnt ook een vrouwenkwaaltje te zijn sommige hebben er nooit last van anderen wel, vooral tijdens de menstruatie.
Na syneo5 te hebben gebruikt heb ik dikke uitslag gehad. Denk zelf door de aluminiium Choride ben namelijk allergisch voor metalen en dit is het zuur van aluminium. Het is een agressief goedje dat zal de apotheker niet uit zijn duim zuigen.
Ik gebruik zelf geen deo's meer met dit bestandsdeel. (sinds kort)
Tussen de medische wetenschap en homeopathie word heel anders gekeken naar medicijen ed. Hoop dat het niet schadelijk is maar ik heb ook mijn bedenkingen erbij.
Bedankt voor het plaatsen van het bericht Flower.

Groetjes Joan
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Joan,
Die klier heb ik ook vreselijk ontstoken gehad in mijn linker oksel, die moest operatief verwijderd worden maar bij mij kwam dat NIET door gebruik van alu chloride!!!
Bij mij omdat door het heftige zweten de porien verstopt raakten!!!

Ben dus weer een uitzondering!!!


Groetjes Kim
justadancer

Re: schokkend bericht

Bericht door justadancer »

Flower schreef:Via mijn opleiding (homeopathie voor dieren) kreeg ik een mailtje over Aluminium Chloorhydraat en borstkanker bij vrouwen. Ik ben er ontzettend van geschrokken. Ik zet het hier zeker niet neer om jullie ook bang te maken, maar als het wel waar is, dan zou ik me heel schuldig voelen als ik het niet in ieder geval als waarschuwing heb doorgestuurd. Het zet mij weer aan het denken wat ik nu moet doen...
Ik ga eens om me heen kijken wat er is wat helpt en niet bvermeend schadelijk is. Om het ons makkelijk te houden. Stomme zweten ook.... :(

Subject: FW: Aluminium Chloorhydraat/Borstkanker!
Date: Sat, 8 Apr 2006 15:31:43 +0200
Hierbij:
Onlangs woonde ik een seminarie bij over borstkanker.
Tijdens het vraag-antwoord moment vroeg ik waarom de oksel de meest frequente plaats was voor de ontwikkeling van borstkanker. Mijn vraag kon toen niet beantwoord worden, maar onlangs ontving ik post waarin ik het antwoord op mijn vraag gevonden heb en dat ik graag met jullie allen zou willen delen:
De hoofdoorzaak voor borstkanker is het gebruik van
ANTI-TRANSPIRANTEN. De meeste producten op de markt zijn een combinatie van anti-transpiranten en deodoranten. Deodoranten zijn
onschadelijk. Kijk a.u.b. de samenstelling van uw producten thuis na! Indien zij ALUMINIUM CHLORHYDRAAT bevatten, GOOI ZE DAN ONMIDDELLIJK WEG! (zelfs onder de naam van deodorant). (oa Rexona en Dove deodorant) Probeer andere merken te gebruiken die dit bestanddeel niet bevatten. De reden is simpel: slechts enkele delen van ons lichaam zijn in staat toxische stoffen te elimineren, zijnde: de knieholtes, achter de oren, tussen de benen en de oksels. Deze toxische stoffen worden uitgestoten onder de vorm van zweet.
Anti-transpiranten verhinderen het zweten. De toxische stoffen
verdwijnen niet uit het lichaam, maar worden opgestapeld in de
lymfeklieren onder de armen. De oorsprong van de meeste
borstkankers is in deze bovenzone van de borst te vinden. Mannen zijn minder gevoelig aan de ontwikkeling van dit type ziekte. Zelfs al gebruiken ze anti-transpiranten, blijven deze op de okselharen kleven en dringen ze niet onmiddellijk in de huid. Vrouwen die anti-transpirant
gebruiken vlak na het ontharen hebben nog meer risico omdat via de kleine wondjes de chemische stoffen nog sneller het lichaam binnendringen.
Informeer hierover AUB alle mannen en vrouwen die je kent.
Borstkanker neemt de dag van vandaag alarmerende proporties aan.
Als we met deze mail slechts een aantal gevallen kunnen vermijden, zal
het nooit verloren tijd geweest zijn !
Dank u " Msc. Gabriela Casanova Larrosa Prof.
Assistent du Département de Biologie Céllulaire de la Faculté de
Sciences de la République Orientale d'Urugay PILAR LORENZO
MORALES, Avoca te Navas de Tolosa n° 25, 2° B 31.022 Pamplona, Espagne Tfno./Fax :948.22.73.96 ? 97 e-mail : pilarlorenzo@jet.es
Als het echt zo is dat het zo schadelijk is voor de volksgezondheid als hier word beweerd, zou denk ik een gemiddelde huisarts dit moeten weten en geen alu chlo meer voorschrijven( in mijn familie komt veel kanker voor en dat weet mijn huisarts), en het lijkt mij logisch dat de producten die dit bevatten in hoge maten dan direct uit de schappen gehaald zouden worden.

verder kan het geen kwaad voorzichtig te zijn en jezelf regelmatig te controleren op knobbeltjes en bultjes.

dit is wat ik er van denk andere meningen zijn welkom (of eventuele feedback op mijn stukje)
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Het probleem is dat ik niet meer weet wat ik (meer) moet geloven. Dat het schadelijk is, geloof ik sowieso wel. Ik heb er sinds een tijd ook veel irritatie van en kan Odorex en Odaban niet meer gebruiken. Maar ik weet inmiddels ook dat er veel in de doofpot wordt gestopt en gemoederen al sneller gesust worden dan eigenlijk kan en mag. Ik heb me in veel van die dingen verdiept en kwam erachter dat er veel achergehouden wordt voor de consument. Er gaat veel geld mee gepaard en in veel gevallen komt de gezondheid op een tweede plaats. Het is best wel schokkend als je je erin gaat verdiepen en achter al die 'luikjes' kijkt... Ik ben een persoon van: eerst zien, dan geloven en laat me ook niet zomaar bang maken. Ik hou ook hier een beetje een middenweg aan. Maar ik weet wel dat deze waarschuwing niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Over huisartsen ben ik niet zo zeer te spreken. Mijn moeder hebben ze laten doorlopen met een verkleefde blindedarmontsteking en later met een bultje in de borst. Bij mij zeiden ze dat mijn oorproblemen 'tussen' mijn oren zat, totdat ik zelf eiste dat ze me een verwijzing naar de KNO-arts gaven. Er was wel degelijk wat aan de hand... Zo is het ook met mijn allergie jarenlang gegaan. Pas nu heb ik een goede huisarts. Als ik het had over darmproblemen in relatie tot voedselintolerantie en allergieen (ook hypoglykemie) raakten ze geirriteerd en '' las ik teveel blaadjes'... Allemaal onzin vonden ze (wat nu achteraf zeker geen onzin blijkt te zijn). In mijn familie komt ook borstkanker voor en ik heb daar ook een angst voor. En om nou te zeggen dat ik me 'in de gaten gehouden voel'.... Ik moet daar echt zelf mee komen.

Dit zijn allemaal mijn persoonlijke ervaringen en ik ben me meer gaan verdiepen hoe de overheid, de famaceutische industrie, etc. werken.
Ik word er niet vrolijk van. Maar zeker heeft iedereen recht op zijn/haar mening. Ik ga me hier zeker mee in verdiepen of het al dan niet 'gevaarlijk' schadelijk is. Het zal heel moeilijk zijn om daar een eerlijk en goed antwoord uit te krijgen. Want bij degenen bij wie er wel borstkanker is ontstaan door gebruik van Aluminium Chloorhydraat, zal wellicht ook aanleg of andere factoren hebben meegespeeld. Maar dat weet ik verder niet. Daarom wil ik er meer over te weten komen.
Alle voors en tegens bekijken en daaruit zelf mijn conclusie trekken. Maar heel eerlijk gezegd heb ik veel meer vertrouwen in de 'alternatieve' geneeskunde en waarschuwingen...

Desalnietemin vind ik het goed om er eens wat nauwkeuriger naar te kijken. Naar het 'waarom' van het zweten, wat ertegen te doen is, waarom het zweten stopt (minder wordt) door bepaalde middelen, hoe agressief 'agressief' is en in hoeverre het schadelijk is (ook op langere termijn).

Bedankt voor alle reacties en als je wat hebt (reacties op middelen, positief of negatief), ik ben heel erg benieuwd.
justadancer

Bericht door justadancer »

Flower schreef:Het probleem is dat ik niet meer weet wat ik (meer) moet geloven. Dat het schadelijk is, geloof ik sowieso wel. Ik heb er sinds een tijd ook veel irritatie van en kan Odorex en Odaban niet meer gebruiken. Maar ik weet inmiddels ook dat er veel in de doofpot wordt gestopt en gemoederen al sneller gesust worden dan eigenlijk kan en mag. Ik heb me in veel van die dingen verdiept en kwam erachter dat er veel achergehouden wordt voor de consument. Er gaat veel geld mee gepaard en in veel gevallen komt de gezondheid op een tweede plaats. Het is best wel schokkend als je je erin gaat verdiepen en achter al die 'luikjes' kijkt... Ik ben een persoon van: eerst zien, dan geloven en laat me ook niet zomaar bang maken. Ik hou ook hier een beetje een middenweg aan. Maar ik weet wel dat deze waarschuwing niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Over huisartsen ben ik niet zo zeer te spreken. Mijn moeder hebben ze laten doorlopen met een verkleefde blindedarmontsteking en later met een bultje in de borst. Bij mij zeiden ze dat mijn oorproblemen 'tussen' mijn oren zat, totdat ik zelf eiste dat ze me een verwijzing naar de KNO-arts gaven. Er was wel degelijk wat aan de hand... Zo is het ook met mijn allergie jarenlang gegaan. Pas nu heb ik een goede huisarts. Als ik het had over darmproblemen in relatie tot voedselintolerantie en allergieen (ook hypoglykemie) raakten ze geirriteerd en '' las ik teveel blaadjes'... Allemaal onzin vonden ze (wat nu achteraf zeker geen onzin blijkt te zijn). In mijn familie komt ook borstkanker voor en ik heb daar ook een angst voor. En om nou te zeggen dat ik me 'in de gaten gehouden voel'.... Ik moet daar echt zelf mee komen.

Dit zijn allemaal mijn persoonlijke ervaringen en ik ben me meer gaan verdiepen hoe de overheid, de famaceutische industrie, etc. werken.
Ik word er niet vrolijk van. Maar zeker heeft iedereen recht op zijn/haar mening. Ik ga me hier zeker mee in verdiepen of het al dan niet 'gevaarlijk' schadelijk is. Het zal heel moeilijk zijn om daar een eerlijk en goed antwoord uit te krijgen. Want bij degenen bij wie er wel borstkanker is ontstaan door gebruik van Aluminium Chloorhydraat, zal wellicht ook aanleg of andere factoren hebben meegespeeld. Maar dat weet ik verder niet. Daarom wil ik er meer over te weten komen.
Alle voors en tegens bekijken en daaruit zelf mijn conclusie trekken. Maar heel eerlijk gezegd heb ik veel meer vertrouwen in de 'alternatieve' geneeskunde en waarschuwingen...

Desalnietemin vind ik het goed om er eens wat nauwkeuriger naar te kijken. Naar het 'waarom' van het zweten, wat ertegen te doen is, waarom het zweten stopt (minder wordt) door bepaalde middelen, hoe agressief 'agressief' is en in hoeverre het schadelijk is (ook op langere termijn).

Bedankt voor alle reacties en als je wat hebt (reacties op middelen, positief of negatief), ik ben heel erg benieuwd.
daar zit zeker een punt in je verhaal flower, en zelf ben ik minder voor alternatieve geneeskunde en homeopatische geneeskunde ( het heeft misschien niet met elkaar te maken en wil ook zeker niet zeggen dat ze het zelfde zijn)omdat ik met een paar zaken de ervaring heb dat het bij mij niet werkt.

MAAR OMDAT BIJ IEDEREEN MEDICIJNEN ANDERS WERKEN IS HET ADVIES ALTIJD HOUD JE ZELF IN DE GATEN VERTROUW JE HET NIET WAARSCHUW EEN ARTS.

Verder ga ik na dit bericht toch zelf nader opzoek naar informatie over alu chlo
Zetta
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:02
Contacteer:

Bericht door Zetta »

Die Spaanse kan wel goed Nederlands schrijven zeg :o

:P
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

:lol: Hahahaha, tja, een vrolijke noot doet het altijd wel goed bij dit soort wat 'zwaardere onderwerpen', haha. Misschien heeft ze de 'cursus Nederlands' ook wel bij de LOI gevolgd ;)
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

hmmmm, ik laat mij eens per jaar behandelen met botox obder mijn oksels. Waardoor ik daar praktisch niet meer zweet. Houd dit ook in dat ik daardoor een verhoogde kans heb op rare ziektes/gezwellen onder mijn oksels omdat de toxische stoffen er niet uit kunnen...?
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

Weet je, ik denk dat je dat niet zo voor iedereen kan zeggen. Ik denk zelf dat er meerder factoren meespelen. Het is ook maar net wat je ervaringen inderdaad zijn met reguliere geneeskunst en de 'alternatieve' (natuurlijke). Ik heb jaren voor mijn allergie en nog wat dingen in het reguliere gelopen en zoals ik in een eerder bericht schreef, heb ik daar zeer slechte ervaringen mee. Ik werd eerder 'zieker' dan beter. Nu met homeopathie voel ik me beter (maar helaas nog niet van het zweetprobleem af, al lijkt het iets minder) en meer begrepen. Maar ik zeg er eerlijk bij dat ik ook goed op mijn voeding let, want dat kan zoveel verschil uitmaken. Ik zet hieronder nog een quote van mijn docent homeopathie. Hij is ook zeer bezig met dit onderwerp. Maar vergeet ook hierbij niet dat hij het vanuit de kant van de homeopathie ziet. Ik ben nu een jaar verder in deze studie en ik begin het nu te 'begrijpen'. Het enige dat ik kan zeggen is dat je altijd vooral naar jezelf (je lichaam) moet luisteren. Dat is en blijft de beste graadmeter. Want zoals Kimmy ook al schreef; bij haar was het weer anders dan bij Joan. Ik weet alleen dat afvalstoffen (toxische stoffen) hoe dan ook je lichaam uit moeten. En zweten is daar een manier van. Maar aangezien het bij 'ons' niet werkt zoals het hoort.... Misschien wordt het door de Botox juist wel naar 'normaal' gebracht. En zou iemand die het 'normaal' heeft en die Botox neemt, wel meer kwaad dan goed doen. Ik vind het jammer dat ik er niet meer antwoord op kan geven, aangezien ik net een jaar bezig ben. Maar ik ga me hier zeker wel in verdiepen.

In hoofdstuk 8 van de Science of Homeopathy beschrijft Vithoulkas de drie hoofdoorzaken waardoor mensen in het algemeen zieker worden (dan ze zijn en dan soms nodig is):
1. Heftige verlopende acute aandoeningen (met schade aan vitale organen). Je zou hier ook de trauma's aan kunnen toevoegen.
2. Onderdrukking van de symptomen die een mens maakt (uitscheidingen, ontstekingen, etc. etc.).
3. Vaccinaties.

Deze drie oorzaken leveren over het algemeen heel veel heftigheid op als je aan de praat raakt met sceptici over onderwerpen als natuurlijke genezing, homeopathie etc.

Opvallend dat in de homotoxicologie van Reckeweg termen als "progressieve vicariatie" vooral opduiken als uitscheidingen en ontstekingen (fases van Reckeweg 1 en 2) onderdrukt worden en dat je vervolgens zeer grote ellende in het organisme ziet ontstaan. (In dit kader voert het een beetje te ver om de theorie van Reckeweg helemaal uit te leggen, maar een college Natuurgeneeskunde zou wat helderheid brengen.)
Opvallend dat Anita Petek (een Zwitserse die heel veel onderzoek heeft gedaan m.b.t. de vaccinatieproblematiek) tot de conclusie komt dat mede de toevoegingen in de vaccinaties zorgen voor veel ellende en dat één van de belangrijkste toevoegingen de aluminium-verbindingen zijn. Waar hoorde ik dat eerder???? (Ook deze dame is verguisd en vele artsen in het Duitse taalgebied wensen niet meer met haar van gedachten te wisselen!!!!)
[/i]
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Lees de bijsluiters eens van gewoon paracetamol niemand doet daar moeilijk over !!
Iedereen slikt dat zonder erbij na te denken.
Niet dat het zo moet zijn dat het niet nodig is om alles maar naast je neer te leggen!
Ik weet dat ze het erbij moeten zeggen als er ook maar een iemand is die een van de verschijnselen heeft.
Dus overleg met je huisarts is mijn advies en die weet of het voor jou wel of niet geschikt is!!!
Pas daarom op met medicijnene via internet te bestellen je huisarts heeft hier geen zicht op !!!!

Kim
Plaats reactie