Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door TomD »

Hallo allen,

Sinds 2 weken gebruik ik de zalf “antihydral” tegen zweethanden. Deze werkt via een compleet verschillend chemisch mechanisme dan de andere producten met aluminiumzouten. Dus als voorgaande niet werkten, raad ik toch sterk aan deze te proberen.

Ik zelf heb reeds andere zalfjes, botox, ionotoforese en medicatie gebruikt met weinig succes. Ik ging me laten inplannen voor een ETS operatie toen ik toevallig deze crème ontdekte op een ander HH forum. Ik verwachte niet veel maar tot mijn grote verbazing werkt deze crème ECHT goed. Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waarom hier niet meer informatie over is.

Men dient de zalf de eerste 5 dagen dagelijks aan te brengen voor men gaat slapen. Daarna volstaat een onderhoudsschema van 2-3 maal per week. De zalf kan makkelijk besteld worden via Amazon. Enigste bijwerkingen tot nu toe zijn een lichte gele verkleuring van de huid en droge handen maar dit los ik op met een lotion.

Ik raad het zeker aan dit product te proberen! Ik kan nog steeds niet geloven dat na al de andere hulpmiddelen uiteindelijk een goedkope zalf wel werkt.

Succes!
Tom
TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door TomD »

Bij deze een link naar het product. Als je even kijkt op Google kan je er tal van andere vinden. Het lijkt me vooral in Duitsland bekent, gezien de grote hoeveelheid Duitse webshops.

https://www.shop-apotheke.com/arzneimit ... -salbe.htm
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Goed dat het werkt voor jou, bedankt voor de tip! Ik heb even gezocht maar ik kan ook geen Nederlandse noch Belgische webshops vinden die het verkopen :(

Toch maar uit Duitsland bestellen (of China) voor de mensen die het willen proberen. Mochten er meer mensen zijn met ervaring hiermee dan lezen we het uiteraard hier graag terug.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Ik wil het produkt bestellen maar via bovenstaande link kan ik het niet laten verzenden naar Nederland, alleen Duitsland! Klopt dit of ligt het aan mij? Ik ga op zoek naar een andere webshop die wel naar Nederland stuurt.

Edit: Gevonden! Deze Duitse apotheek stuurt wel naar o.a. Nederland en Belgie:

https://www.arzneiprivat.de/product/ant ... ge_code=nl

Overigens zijn de verzendkosten naar Belgie 15 euro en naar Nederland 7 euro.
Anka
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 nov 2019, 15:34
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Anka »

Thijs schreef: za 09 nov 2019, 12:02
werkt deze crème ook voor natte voeten?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Op de verpakking staat voor handen voeten en oksels
Anka
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 nov 2019, 15:34
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Anka »

oké bedankt voor de reactie.....ga het ook maar eens proberen

wil graag worden verlost van de koude natte voeten
TomD
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 12:50

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door TomD »

Hallo Thijs,

Bedankt om nog even wat webshops op te zoeken. Ik heb deze zalf een maand terug besteld via de Duitse versie van Amazon maar vind deze niet meer terug. Dus bedankt voor je alternatieven.

Wel even een update, ik heb een allergische reactie gehad op de zalf. Zo erg dat mijn huisarts uiteindelijk een cortisone zalf heeft moeten voorschrijven. Misschien heb ik wel te veel gebruikt, ik probeer nu nogmaals de behandeling op te starten. Hopelijk met succes.
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Hyper Hydrosis »

Ik begrijp niet dat ik deze zalf nooit eerder zelf heb ontdekt na al dat Googlen de afgelopen 10-15 jaar. Terwijl er zoveel over te vinden is zodra je op de naam zoekt.

Dit is het eerste middel ooit wat bij mij volledig werkt!

Ik zweet aan handen, voeten, oksels, rug, kruis/billen.

Zweethanden storen mij nog het meest vanwege sociale aangelegenheden die ik dus ook mijd.
Ik verwacht ook dat ik minder zal zweten op de rug e.d. omdat je je vanzelf minder druk maakt.

Voor de oksels werkt Odorex Extra dry altijd wel maar voor de handen heb ik nog nooit wat kunnen vinden wat werkt. Ik heb van alles geprobeerd zoals iontoforese (ook een zelfgemaakte), aluminium chloride cremetjes/lotions (werken alleen onder oksels), Glycopyrrolate (leek even te werken maar daarna niet meer en de bijwerkingen zijn te erg, droge ogen/mond/neus/smaak verlies).

Ik heb Antihydral 3 nachten gesmeerd en ben nu sinds afgelopen maandag zweetvrij aan mijn handen. Ik merk nu dat het weer een beetje begint op te komen aan de zijkant van mijn vingers en hand dus voor het slapen gaan smeer ik weer even een dun laagje. Ik heb het ook flink getest door freerun/parkour videos op Youtube te bekijken waar ik normaal gesproken direct extreem van ga zweten, nu 0,0 zweet :P .

Schijnbaar gebruiken ze dit ook veel in de klimsport.
Ik heb zelf nu voor het eerst sinds 10 jaar zonder zweethandjes krachttraining kunnen doen, ook wel lekker.

Vannacht ook de voeten maar eens insmeren en kijken wat het resultaat is.

Dit product mag wel meer worden aanbevolen! :woop
Ik zeg sticky want dit is een gamechanger.

Bedankt Tom.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Klinkt allemaal zeer positief.... Als je zoekt op dit forum dan staan de eerste berichten over antihydral er al op sinds 2009 (!)

Op internationale fora lees ik ook veel goede ervaringen over antihydral. Inderdaad dit moet sticky, gedaan! :duim: :P

Ps. Kan iemand de gebruiksaanwijzing (als die er al bijzit) inscannen en opsturen naar overmatigzweten@hotmail.com ? Ik wil het graag op het forum zetten, liefst in Engels/Nederlands maar als het alleen in het Duits is dan dat. Thx!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Nou ik heb net ook de antihydral zalf besteld bij https://www.arzneiprivat.de/product/ant ... ge_code=nl

Betalen kan alleen met paypal, credit card of vooruitbetaling. Ik heb met paypal betaald. Ze bezorgen met postnl en de verzendkosten (7 euro) zijn hoger dan het zalfje zelf! :wat Ik ga het zalfje proberen onder mijn oksels en voeten. Uiteraard deel ik mijn ervaringen hier.

Via ebay.nl ook te koop:

https://www.ebay.nl/itm/283550777014

Let wel verzendkosten zijn 10,90 euro. (!)

Afbeelding
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Hyper Hydrosis »

Ik had het ook daar besteld. Ik had het 1 nachtje op mijn voeten gesmeerd en die waren de volgende dag zo goed als droog.

1 nadeel van de zalf is dat je door de verdroogde handen extreem rimpelige handen krijg zodra ze nat worden. Met douchen bijvoorbeeld. Alsof je een hele dag in het water hebt gelegen maar dan nog met het feit dat ze ruw zijn. Misschien dat het nog te verhelpen is met crème maar dat zal wel niet.

Maarja, mag niet klagen want niet meer zweten is wel fijn.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Afgelopen zondag besteld en vandaag dinsdag al in huis. Das nog eens snel! Ik heb de gebruiksaanwijzing ingescanned en hier online geplaatst. Helaas is het alleen in het Duits. Ik ga de zalf straks proberen voor de oksels en hou jullie op de hoogte.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Thijs »

Nou ik heb het heel dun op mijn oksels gesmeerd met mijn handen. Wat een sterk spul zeg. Het zit gelijk op je vingers en ik krijg het er ook niet zo snel af. Zelfs na 2 keer handen wassen niet. Ik ben wel droog onder mijn oksels tot nu toe. De werkzame stof is Methenamine en dit is volgens google een vrij heftig en agressief stofje; ik snap wel dat dit in de klimsport wereld wordt gebruikt. Ik ben tot dusver zeer positief over de antihydral zalf. :duim:
Hyper Hydrosis
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 05 dec 2007, 21:46
Contacteer:

Re: Antihydral tegen hyperhidrose aan handen. AANRADER!!!

Bericht door Hyper Hydrosis »

Thijs schreef: di 19 nov 2019, 11:52 Nou ik heb het heel dun op mijn oksels gesmeerd met mijn handen. Wat een sterk spul zeg. Het zit gelijk op je vingers en ik krijg het er ook niet zo snel af. Zelfs na 2 keer handen wassen niet. Ik ben wel droog onder mijn oksels tot nu toe. De werkzame stof is Methenamine en dit is volgens google een vrij heftig en agressief stofje; ik snap wel dat dit in de klimsport wereld wordt gebruikt. Ik ben tot dusver zeer positief over de antihydral zalf. :duim:
Ik wist niet dat het zo snel al effect heeft. Het is inderdaad hardnekkig, ik gebruik afwasmiddel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht