Borotalco Intensive Deodorant Spray

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Borotalco Intensive Deodorant Spray

Bericht door Thijs »

Borotalco Original Deodorant Spray bevat een speciale formule met Microtalc. De formule absorbeert zweet en werkt perfect tegen transpiratie. De spray hydrateert je huid.

En dat allemaal met het originele parfum van Borotalco.


Iemand ervaring met de intensive spray? Bij de kruidvat kost ie maar 4,29 euro. Werkt het ook voor ons hyperhidrosis patienten?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Borotalco Original Deodorant Spray

Bericht door Thijs »

Ik testte de nummer 1 deo uit Italië: Borotalco
15/06/2019

Mijn aandacht was meteen getrokken toen ik deze deodorants in ontvangst nam. Ik had eerlijkheidshalve nog nooit van het merk gehoord, maar toen ik las dat het de nummer 1 deodorant in Italië is, ben ik er meteen meer over gaan opzoeken. Daar wilde ik wel het een en ander over weten.
Al snel werd duidelijk dat de deodorants geliefd zijn vanwege hun unieke, subtiele parfum en doeltreffende formule met natuurlijke Microtalk.

Talkpoeder als ingrediënt

De belangrijkste eigenschap van talk is het absorberend vermogen. Toen ik jaren geleden ging backpacken in bloedheet Thailand had ik standaard een flesje talkpoeder bij me. Ideaal om even mijn gezicht mee te deppen en ook gebruikte ik het poeder om het vet in mijn haar te absorberen.

Borotalco spuit deodorant flacon

De Engelse apotheker Henry Roberts ontdekte al in 1843 in Florence de bijzondere werking van natuurlijke microtalk en legde daarmee de basis van de Borotalco deodorants. Natuurlijke microtalk werkt absorberend op de huid: dankzij de structuur en samenstelling plaatst het zichzelf op de zweetdruppeltjes en helpt het voelbaar het vochtige gevoel dat samenhangt met zweten, te verminderen. Het laat de huidporiën op natuurlijke wijze ademen en is bovendien in staat de huid te kalmeren en beschermen tegen irritatie. Dit maakt de deodorants van Borotalco ook geschikt voor de gevoelige huid.

De geur

Het tweede ingrediënt dat Borotalco zo geliefd maakt, is de heerlijke, typische geur. Zacht en poederig als ik het zou moeten omschrijven. De deodorant is als een echt parfum samengesteld en bevat lichte en natuurlijke geurnoten. De topnoten zijn een samensmelting van bergamot en citrus, de bloemige kernnoot bevat iris, viooltjes en rozen en in de basisnoot vind je vanille en muskus.

Borotalco roldeodorant

De werking (mijn mening)

Ik was natuurlijk razend nieuwsgierig om deze deodorant te proberen. Ik ben niet een hele erge transpireerder, maar zonder deodorant zou ik ook niet kunnen, dat zou je wel ruiken aan het einde van dag.

Ik heb beide deo’s getest, zowel de spuitversie als de rolversie. Beide houden mij echt fris gedurende de dag als ik niet teveel speciaals doe. De spuitdeo is voor mij nog net iets doeltreffender. Als ik tussendoor even mijn oksels besnuffel, dan is er geen spatje zweetlucht te bespeuren. Ook niet op de plakkerig warme dagen die we al hebben gehad. Wanneer ik me op dit soort warme dagen echter inspan met stofzuigen of een paar keer de trap op en af ren, dan is ‘ie net niet afdoende om mijn huid helemaal transpiratievrij te houden en moet ik ‘m toch even bijspuiten. Bij beide deodorants is er echter van zweetlucht geen sprake en dat vind ik toch wel het belangrijkst.

De combinatie van de werking en het subtiele parfum maakt de deo ook bij mij enorm geliefd. Ik durf niet te zeggen of ‘ie écht effectiever werkt dan de andere deodorants die ik gewend ben te gebruiken, maar ik heb wel een prettig en fris gevoel bij Borotalco. Bovendien heb ik het gevoel dat ik met de geur van deze deodorant niemand kan bedwelmen (wat met andere heftig geurende deo’s wel eens het geval is).

Voor ieder wat wils

Borotalco biedt een volledige productlijn met deodorants, zowel in spray als in roll-on, voor mannen en vrouwen. Er zijn vijf varianten:

Original: met het originele en unieke parfum van Borotalco.
Invisible: tegen gele en witte vlekken.
Intensive: tegen sterke en overmatige transpiratie.
Pure: laat de huid ademen – zonder aluminiumzout.
Active: activatie van een boost aan frisheid door transpiratie en beweging.

Borotalco deodorant is te koop bij verschillende drogisterijen maar ook bij Notino (hier is ‘ie ook het voordeligst als ik even snel keek).

Bron: https://www.laviesanne.nl/ik-testte-de- ... borotalco/

Mensen hier ervaring met de intensive variant ? Ik kan het wel kopen maar ik overmatig zweet niet meer....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Borotalco Original Deodorant Spray

Bericht door Thijs »

Ik heb net zelf maar de intensive variant van Borotalco gekocht. Het ruikt tja, apart. Niet vies hoor maar anders. Ik weet niet goed of het een mannengeur of een vrouwengeur is. De geur is wel dominant aanwezig als je al een heel klein beetje gebruikt. Ik spoot bij de kruidvat wat op mijn hand en je kon echt langere tijd een laagje zien zitten en de hele auto rook er na. :)

Of het helpt tegen overmatig zweten? Dat weet ik nog niet maar dat laat ik jullie zsm weten. (Ik zweet niet meer extreem overmatig onder mijn oksels maar soms "drup" ik nog wel eens) Flesje kost 4,29 euro bij de kruidvat dus.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Borotalco Intensive Deodorant Spray

Bericht door Thijs »

Nou we zijn een dag verder en ik kan in ieder geval zeggen dat de geur van de deodorant heel lang aanhoudt. Zeker 6 uur en ik ruik het zelfs nu nog. Om zweetlucht te maskeren is het dus zeker wel geschikt. Een klein beetje is al voldoende. Ik ben ook droog gebleven de hele tijd maar of dit ook zo is bij onbehandelde hyperhidrosis patienten weet ik niet. Het is in ieder geval de moeite waard om te proberen denk ik. Graag lees ik meer ervaringen van mensen hier....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Borotalco Intensive Deodorant Spray

Bericht door Thijs »

Vanmorgen had ik een spannend gesprek en ik kan nu uit ervaring vertellen dat de borotalco niet helpt tegen (overmatig) zweten :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht