Zweten op onderrug

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
rudy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jun 2019, 18:14
Contacteer:

Zweten op onderrug

Bericht door rudy »

Hallo allemaal, hier eens mijn verhaal!

Ik ben 19 jaar en heb reeds 2 jaar last van overmatig zweten. Het begon onschuldig met 'ik zweet wat sneller dan anderen', maar het werd al snel erger en erger (dankzij de puberteit). Het zweten was vooral onder de oksels en de handen, zweethanden waren echt erg... In juni naar de huisarts gegaan. Van haar kreeg ik een aluminiumchloride mee, maar zoals te verwachten was er amper (geen) effect. Na vorige zomer had ik een nieuw dieptepunt bereikt. Elke dag was het zweet talrijk aanwezig, elke dag... En niet alleen onder de oksels, maar vooral op de onderrug en het zitvlak (liezen). Toen het weer begon met afkoelen merkte ik dat ik bleef zweten, ook al was het maar 15 graden, weeral vooral onder de oksels. Door de stress die ik hierdoor kreeg werd het uiteraard alleen maar erger, tot op het moment dat het -2°C was en ik in tshirt moest lopen omdat ik weeral aan het zweten was...

Daardoor heb ik een nieuwe afspraak gemaakt bij de huisarts en had mijn verhaal helemaal voorbereid in de hoop Oxybutinine te krijgen. De huisarts had al snel door dat er hier inderdaad een probleem was en was tot mijn verbazing direct akkoord met oxy. Ik neem 2 pilletjes van 5mg/dag. In de winter was dit meer dan voldoende, oksels waren terug droog en zweethanden waren ook verdwenen! Ik kon terug mezelf zijn!

Jammer genoeg merk ik dat nu de zomer er terug aan komt en het terug warmer wordt, dat het zweten ook terug komt. Zweethanden en oksels zijn minder door oxy, maar het zweten op de onderrug en zitvlak zijn even erg... Dit is voor mij nog schaamtelijker dan okselvijvers :/. Ik heb Neat 3B crème geprobeerd, maar dit helpt amper...

Nu ben ik op zoek naar een iets efficiëntere oplossing tegen bilzweet. Hopelijk kan iemand helpen!
(België)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Zweten op onderrug

Bericht door Thijs »

Oxybutynine zou het zweten over het gehele lichaam tegen moeten gaan. Dus ook je billen en onderrug. Vreemd dat dit niet gebeurd.
Ik zou sowieso iedereen aanraden om glycopyrronium tabletten te gebruiken indien mogelijk omdat dat veel effectiever is dan oxy. Je zou dat nog kunnen proberen.... Glyco werkt ook over het gehele lichaam en er zijn heel veel goede verhalen over te lezen hier op het forum.

Succes en hou ons op de hoogte.

gr Thijs
rudy
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 01 jun 2019, 18:14
Contacteer:

Re: Zweten op onderrug

Bericht door rudy »

Even een update van mijn kant. Nu het buiten temperaturen boven 30 graden is (zon niet echt vermeden), heb ik het gewaagd: een wandeling van een kilometer. Wat vorig jaar eindigde in kletsnatte oksels, een kletsnatte onderrug en een kletsnatte onderbroek (na +5min). Vandaag lag het anders. Ik kwam aan met DROGE oksels (wat echt een wonder is). De rug op zich was ook minder, maar nog steeds klam (er waren wel (nog) geen plekken zichtbaar). Er is wel een maar, mijn onderrug en billen waren kletsnat. Ik heb de Neat 3B crème opgesmeerd, maar dit had amper effect... Dus er is nog 1 probleem, en dat is de onderrug... Iemand die nog tips heeft? Ik heb wc-papier in mijn onderbroek, maar zelfs dat is niet voldoende...
Luuk
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 27 jul 2022, 12:51
Contacteer:

Re: Zweten op onderrug

Bericht door Luuk »

rudy schreef: di 25 jun 2019, 01:46 Even een update van mijn kant. Nu het buiten temperaturen boven 30 graden is (zon niet echt vermeden), heb ik het gewaagd: een wandeling van een kilometer. Wat vorig jaar eindigde in kletsnatte oksels, een kletsnatte onderrug en een kletsnatte onderbroek (na +5min). Vandaag lag het anders. Ik kwam aan met DROGE oksels (wat echt een wonder is). De rug op zich was ook minder, maar nog steeds klam (er waren wel (nog) geen plekken zichtbaar). Er is wel een maar, mijn onderrug en billen waren kletsnat. Ik heb de Neat 3B crème opgesmeerd, maar dit had amper effect... Dus er is nog 1 probleem, en dat is de onderrug... Iemand die nog tips heeft? Ik heb wc-papier in mijn onderbroek, maar zelfs dat is niet voldoende...
Tja, met een kilometer lopen met 30 graden is het logisch dat je zweet. Ik zweet ook wel heel veel en met 1 kilometer in 30 graden ben ik gewoon doorweekt. Ik draag in me dagelijkse leven altijd een hemd onder me shirt hoe warm het ook is. Thuis doe ik hem lekker uit. Ookal zie je dan de enorme zweetplekken dit maakt niks uit.

Zweten onder borsten is bij mij enorm. Laatst lekker buiten aan het zonnen ik sta op en ik voel enorm veel druppels naar beneden glijden waar van een paar ook echt op de grond vielen.
JWBokx
Rivier
Rivier
Berichten: 88
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 14:12
Contacteer:

Re: Zweten op onderrug

Bericht door JWBokx »

Ik gebruik sinds kort de antihydral spray op mijn buik en rug viewtopic.php?t=3187&.
Bij mij scheelt het enorm.
Ondanks dat volgens de fabrikant er maar weinig werkzame stof in zit.
Ga later de zalf ook nog wel proberen, maar bevalt wel.
Is ook makkelijk aan te brengen met de spray.
Ik ben de oxybutine wel blijven slikken.
Geprobeerd te minderen in de hoop dat de spray genoeg zou zijn, maar zo goed is het ook weer niet blijkbaar.
Dus als middel erbij werkt het bij mij goed op mijn onderrug en liesstreek.

Maar zo als met alles wat hier voorbij komt, wat bij de 1 fantastisch werkt, doet bij de ander niets...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht