Zweetvoeten: antihydral

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
tijn
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 12 sep 2005, 22:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Zweetvoeten: antihydral

Bericht door tijn »

Beste zweters !

Ben nieuw op dit forum, en ik zag dat er nog niets geschreven was over 'Antihydral'.

Dit is een creme (niet verkrijgbaar in NL maar wel in Duitsland (apotheek of via http://www.mycare.de/index.php) die je kunt gebruiken voor je handen, voeten en oksels.

Bij mij werkt het niet voor mijn handen, maar voor mijn voeten maakt het wel uit: ik merk dat ik minder zweet en wat ook prettig is dat de nare lucht die na een lange dag in dichte schoenen weg is. Ik gebruik de creme meestal een of twee keer per week, dat is voldoende om nare lucht te voorkomen.

De creme doet mij denken aan stopverf, dus niet gebruiken als je sandalen aan doet :lol:

Overigens: ik overweeg de aanschaf van een drionic, alleen de prijs houdt me tegen, zijn er toevallig mensen die er een willen verkopen omdat hij niet het gewenste resultaat levert ?

PS: de werking van de creme is vergelijkbaar met 'dehydral' die heb ik alleen niet in europa kunnen vinden en Amerikaanse sites verzenden vaak niet naar NL.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi ,
welke stoffen zitten in die creme???
Misschien dat de apotheek het zelf kan namaken?????
tijn
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 12 sep 2005, 22:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door tijn »

De werkzame stof is Methenamine.

Volledige samenstelling is: (in het Duits)
Zusammensetzung: 100 g enth. 13 g Methenamin. Sonst. Bestandteile: Talkum, gereinigtes Wasser, Zinkoxid, weißer Ton, Farbstoff E 172,
Glycerol, Carmellose-Natrium, Aromastoff. Anwendungsgebiete: Starke Schweißabsonderung, besonders Fuß-, Hand- und Achselschweiß.
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

heey,

ik heb een apparaat dat net zo werkt als de drionic gebruikt, nl 'de sweatcare' (www.sweatcare.nl) Bij mij heeft dit echter niks geholpen, niet voor mijn voeten en ook niet voor mijn handen. Ik heb de sweatcare zelf niet meer maar destijds stond er wel 1 op ebay, misschien is dat een idee?
tijn
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 12 sep 2005, 22:48
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door tijn »

Dank voor de tip ! Ik heb ff gezocht (helaas niets gevonden) maar heb wel een 'alert' aangemaakt voor het geval er een advertentie geplaatst wordt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2782
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

tijn schreef:De werkzame stof is Methenamine.

Volledige samenstelling is: (in het Duits)
Zusammensetzung: 100 g enth. 13 g Methenamin. Sonst. Bestandteile: Talkum, gereinigtes Wasser, Zinkoxid, weißer Ton, Farbstoff E 172,
Glycerol, Carmellose-Natrium, Aromastoff. Anwendungsgebiete: Starke Schweißabsonderung, besonders Fuß-, Hand- und Achselschweiß.
Is er niemand die met deze informatie naar een arts is gestapt om te vragen of dit in NL ook beschikbaar is ? Kan me niet voorstellen dat dit niet het geval is namelijk.

Groetjes Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

mijn huisarts belt mij straks en ik kan hem vragen of ik dat via de apotheek kan laten maken!!!????

Wordt vervolgd!!!
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

heey kimmie

en wat zei je huisarts? kan het in NL gemaakt worden?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht