Hoe moet je Odoban precies gebruiken?

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Hoe moet je Odoban precies gebruiken?

Bericht door s28 »

Kan iemand mij uitleggen hoe je Odoban precies moet gebruiken? De handleiding is helaas niet in het Nederlands :o

Kan je trouwens naast Odoban ook nog normale deo gebruiken?
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

1. Gebruik van Odaban is meestal 1 tot 2 keer per week. (ik gebruik het 1 keer per 2 weken)
2. Zorg dat de huid volledig droog is alvorens Odaban er op wordt geplaatst. Wacht minimaal een uur met het opbrengen van Odaban na het douchen.
3. Spray één keer voor het slapen gaan in ontspannen toestand. (ik spray meestal een paar keer, net zo lang tot het goed dekkend is) Vrouwen en die met gevoelige huid kunnen het deppend opbrengen.
4. Was de volgende ochtend de huid en droog deze. Gebruik Odaban nooit overdag.

Naast Odaban gebruik ik ook gewoon deo om lekker fris te ruiken, geen problemen mee.
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

aanbrengen odaban

Bericht door jp »

In mei wordt door mijn bedrijf op de nederlandse markt gebracht. Er zal dan ook een Nederlandse bijsluiter bijgevoegd gaan worden.
Toch wil ik even reageren op het antwoord van zwetertje 1977.

de groots gemaakte fout bij het aanbrengen van Odaban ( en nu citeer ik de direkteur van Odaban welke ik gisteren gesproken heb) is dat het verkeerd wordt aangebracht. Vaak is men genegen om meer te gaan gebruiken als odaban in eerste opzicht niet werkt. de kunst is om de frequentie te gaan verhogen maar niet meer te gaan sprayen, dus bijvoorbeeld naar meerdere malen per week. Op het moment dat je meer gaat sprayen op het zelfde moment zal het effect waarschijnlijk niet beter worden. De theorie hierachter is als volgt. Op het moment dat je alle zweetklieren afdicht met aluchloride heb je kans dat er een hogere druk ontstaat waardoor je juist een verhoogde transpiratie kan bewerkstellen. Ik moet zeggen dat dit de theorie van odaban is en ik kan hier geen wetenschappelijke achtergrond van vinden. Feit is wel dat er heel veel mensen odaban naar tevredenheid gebruiken.
JP
s28
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 05 mar 2008, 17:50
Contacteer:

Bericht door s28 »

bedankt beide :D
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Bedankt voor de info jp. Ik zal in het vervolg ook minder gaan sprayen en kijken of het effect hetzelfde blijft. Een dergelijk advies volg ik graag op in de praktijk. Liever voorkomen dan genezen. Goed te horen dat jouw bedrijf het op de Nederlandse markt gaat brengen.
Zweetplekje
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 10:37
Contacteer:

Re: aanbrengen odaban

Bericht door Zweetplekje »

hallo Jp, is het nu al op de nederlandse markt verkrijgbaar? en zo ja waar kan je het kopen??
Ik ben benieuwt :o
groetjes my
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

ik heb het een tijd geleden meerdere malen gebruikt..
echter bij helpt het niet!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht