reactie van mijn man

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
ettina
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 12:39
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

reactie van mijn man

Bericht door ettina »

Hoi allemaal,

Ik wil vertellen hoe de reactie van mijn man was toen ik vorige week voor het eerst vertelde dat ik last heb van overmatig zweten.
10 jaar lang hield ik dit voor mezelf, behalve mijn moeder. Ik voelde me vies, schaamde me, noem maar op.
Vorige week heb ik het verteld. Gek moment uitgekozen maar het ging gewoon zo. Ik had het steeds gepland, maar ik kon het niet :( tot op een week geleden.
Hij reageerde super rustig, zelf zo cool dat ik dacht dat hij mij niet serieus nam. Was ook niet zo gek want hij had er nooit iets van gemerkt!! Gek toch.. Ik vond zijn reactie erg mild, misschien was dat maar goed ook, wat had ik dat verwacht??.. Ik vertelde alles wat ik erover te weten was gekomen de afgelopen maanden. Zelfs dat ik er aan dacht naar Antwerpen te gaan en vertelde over botoxinjecties. Voor hem natuurlijk nieuwe informatie waar hij nooit wat van had gehoord. Toch nam hij het te relaxed op naar mijn gevoel. IK heb een probleem hoor, dacht ik. Maar goed ik liet het er bij, het was een ongunstig moment. Ik laat het even zo.

Totdat ik hem een paar dagen geleden vertelde dat ik een afspraak had gemaakt in Belgié voor een botox behandeling tegen overmatig zweten. Het leek alsof hij schrok. Nam hij het nu pas serieus?? :? Blijkbaar wel! Hij zei,"ik dacht dat je dat nog niet zou doen?". Meteen de volgende dag vertelde hij mij dat hij absoluut mee wilde gaan, hij heeft vrij genomen voor die dag.

Misschien is de rit naar Antwerpen een echte goede kans om hem hierover nog eens alles te vertellen...

Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes Ettina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Ettina,

Goed hoor dat je het verteld hebt... luchtte ook vast wel op ? En toch ook toppie dat hij met je mee wilt gaan. Vergeet niet dat het voor hem ui de lucht kwam vallen omdat hij nooit wat gemerkt heeft en het moet ff op hem inwerken waarschijnlijk. Mannen zijn nooit zo snel daarmee ;)

Laat hem dit forum lezen... kan hij heel veel informatie opdoen en weet hij ook gelijk dat het echt een serieus probleem is waar veel mensen last van hebben. Hij mag zich natuurlijk ook altijd op dit forum aanmelden en meeschrijven hoor... Graag zelfs!

Hee hou ons op de hoogte he?

groetjes Thijs
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door maria »

Wat goed dat je dat allemaal durfde te vertellen! Ik kan me heel goed voorstellen dat zoiets moeilijk is. Ik zie er zelf ook nog steeds tegenop. En ik zou je man zeker wat tijd gunnen om aan het idee te wennen aangezien hij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had! :) Dat hij mee wil naar Antwerpen is alleen maar positief denk ik hoor. Dus ik zou het er later gewoon nog eens rustig over hebben, dan komt het vast goed!

Groetjes Maria

P.S. Ergens wel knap hoor hoe je het zweten 10 jaar verborgen hebt kunnen houden, maar ja ik denk dat we erin getraind raken na verloop van tijd :P
Marieke
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 13 jun 2005, 10:56
Contacteer:

Bericht door Marieke »

Ook ik heb na 11 jaar de stoute schoenen aangetrokken.
Als ik er op terugkijk is het natuurlijk erg raar dat ik al die jaren nooit iets heb gezegd.
Mijn man is nogal precies namelijk; altijd erg bezig met of hij er wel schoon en verzorgd uit ziet. Ik net zo goed, alleen voelde ik me natuurlijk vies door die natte plekken.
Zweetplekken onder zijn oksels vond hij afgrijselijk.....

Ik heb het gewoon 11 jaar verborgen gehouden. Toen ik het hem van de week vertelde, reageerde hij ook van "Nou, ik heb nooit iets gemerkt".
Hij was erg blij voor me dat ik nu een middeltje heb gevonden dat de negatieve gevolgen grotendeels binnen de perken houdt.

Het is raar dat ik mezelf zo schaamde dat ik het hem zelfs niet durfde te zeggen, maar ik ben blij dat dit laatste taboe de deur uit is hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht