Hoe ouder hoe erger?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Richelle
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 14:48
Contacteer:

Hoe ouder hoe erger?

Bericht door Richelle »

heey..
Ik ben nou 14 jaar..
ik heb net ontdekt dat ik HH heb..
word het nou erger of blyft het overmatig transpireren
hetzelfde als je ouder word?
Dat wou ik even weten want ik ben bang dat ik het later
nog erger krijg.. :(

Groetjes Richelle :banaan
Kazi
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 mei 2006, 12:12
Contacteer:

Bericht door Kazi »

Ik denk het niet...

Ik ben ondertussen net 15 geworden en merk niet echt een verschil maar de laatste dagen zweet ik wel wat minder, zonder inspanning natuurlijk.
Richelle
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 14:48
Contacteer:

Bericht door Richelle »

Ja maar ik bedoel echt rond de 20/30 ofzo he..
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

ik wil je niet teleurstellen maar ik denk dat het nooit overgaat. misschien dat het wel wat minder wordt, maar verdwijnen doet HH niet. :(
Richelle
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 14:48
Contacteer:

Bericht door Richelle »

Ja ik weet dat het nooit overgaat...
maar ik bedoel of het erger word als je ouder word..
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

Dit zal per mens verschillen. bij de ene verminderd het en bij de ander zal het erger worden.
ikkuh
Beekje
Beekje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 19:42
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

bij mij was het zo dat ik anderhalf jaar gelden ofzo ontzettend veel zweette, ik liep echt met joekel zweetplekken rond. dat werd zonder dat ik er wat aan deed(ik wist toen nl. niet wat je er allemaal aan kon doen) langzamerhand minder.
en vooral sinds ik odorex ben gaan gebruiken.
ik zweet nou niet veel meer, maar ipv het zweten is bij mij de geur nou wel gekomen.
dus het kan op zoveel verschillende manieren lopen, en zich ontwikkelen. het word allemaal steeds beetje bij beetje iets minder bij mij, dus misschien dat het ooit over mag gaan, maar daar kun je gewoon niks over zeggen.
verschilt ontzettend veel per persoon.
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Bij mij is het helaas alleen maar erger geworden. Had lange tijd alleen maar last van overmatig zweten onder de oksels. Zweette ook op andere plaatsen als ik sportte of als het warm was. Nu helaas loopt het zweet er echt overal uit. Het hoeft nog maar net boven de 20 graden te zijn en het zweet drupt tussen mijn borsten naar beneden. Sinds dit jaar heb ik er bij die temperatuur ook een natte kont, natte boven benen enz bij. Ik hoop echt dat het ooit weer minder wordt. Maar het hoeft natuurlijk niet voor iedereen erger te worden natuurlijk.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Bij mij is het in de loop der jaren ook alleen maar erger geworden.
Zeker na de geboorte van mijn kinderen .
Zelfs mijn zoon (12 jaar) heeft last van overmatig zweten .
Hij heeft het op dit moment erg op zijn hoofd heeft drijfnat haar deze dagen.
Kim
koen
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 12:11
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door koen »

Hoi Richelle,

Ik denk dat het inderdaad bij iedereen anders zal zijn. Ikzelf heb ook altijd veel gezweet (en nu nog). Maar merk dat vooral de laatste jaren, ik ben nu 25 ik meer op mijn rug ben gaan zweten.
Het zweten onder de oksels is niet veel erger geworden. Bij mij werkt Odorex extra dry erg goed heb ik het idee. Maar dat geldt dan alleen voor onder mijn oksels.

Groetjes
Koen
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Ik denk dat de pubertijd er wel een beetje mee te maken heeft, misschien dat je straks niet zozeer minder gaat zweten. Maar in deze periode ben je al zo onzeker over van alles wat er met je lichaam gebeurd...ten minste vanuit mijn eigen ervaringen!
Ik ben nu bijna 23 en ik voel me een stuk zekerder over wie ik ben en dat maakt me een stuk rustiger waardoor ik voor mijn gevoel minder zweet, of ik maak me er gewoon minder druk om, dat zou ook kunnen!
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Mariekus schreef:Ik denk dat de pubertijd er wel een beetje mee te maken heeft, misschien dat je straks niet zozeer minder gaat zweten. Maar in deze periode ben je al zo onzeker over van alles wat er met je lichaam gebeurd...ten minste vanuit mijn eigen ervaringen!
Ik ben nu bijna 23 en ik voel me een stuk zekerder over wie ik ben en dat maakt me een stuk rustiger waardoor ik voor mijn gevoel minder zweet, of ik maak me er gewoon minder druk om, dat zou ook kunnen!
Bij mij begon het pas na de pubertijd...zo'n 2-3j geleden dat ik er echt last van kreeg en momenteel wordt het niet beter....
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

ja bij mij begon ook pas post pubertijd...en het nare is....ik werd steeds zekerder van mezelf want ik was altijd al een redelijk nerveus persoontje...maar sinds de hh. ben ik terug bij af en nog erger
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

skid kahula schreef:ja bij mij begon ook pas post pubertijd...en het nare is....ik werd steeds zekerder van mezelf want ik was altijd al een redelijk nerveus persoontje...maar sinds de hh. ben ik terug bij af en nog erger
ja bij mij begon ook pas post pubertijd...en het nare is....ik werd steeds zekerder van mezelf want ik was altijd al een redelijk nerveus persoontje... tot hier identiek hetzelfde als bij mij.

Echter je gaat je zekerheid toch niet laten kelderen door wat water...komaan zeg gewoon doordoen zoals je deed. Voor ons is het erg, maar anderen gaan je heus niet uitsluiten ofzo hoor. Soms hoor je wel eens een opmerking maar dan doe je gewoon mee. Keep on smiling :P
Plaats reactie