Hittegolf

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Flower schreef:Hahahahaha, je bent een 'aanhouder', dat moet gezegd :lol:
Maar dat ben ik ook wel hoor ;)
Haha, want bij mij gaat zweet rustig door 2/3 lagen heen, blegh.

Maar ik wens jou ook veel succes met het bestrijden van het zweetprobleem en de allergie. Want vervelend blijft het zeker.

Groetjes,
Flower
zorgen dat je bovenste laag zomin mogelijk contact krijgt met je bovenste laag :P

I know soms is dit een positief iets, soms negatief, maarja :)
Ik leg nu vooral mijn hoop bij die iontoforese, als ze daar iets hebben dat hoofd,rug en borst behandeld dan koop ik dit zeker.

Toch wel erg eigenlijk men kan allerlei vreselijke ziektes genezen maar een simpel probleem zoals zweten weet men nog geen raad mee...
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

'Toch wel erg eigenlijk men kan allerlei vreselijke ziektes genezen maar een simpel probleem zoals zweten weet men nog geen raad mee...'
Ja, daar ben ik helemaal mee eens. Ik heb het idee dat ze het ook niet zo ernstig nemen. De huisartsen hier iig al niet en bij de dermatoloog ook niet. Vaak moeten mensen zelf op 'onderzoek' uit of ooit een huisarts/dermatoloog treffen die het wel serieus genoeg neemt. En dan nog... Het blijft iets wat je sociale leven behoorlijk in de war kan gooien.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Probleem is natuurlijk dat het niet levensbedreigend is. Grootschalige onderzoeken naar middelen tegen dodelijke ziektes hebben uiteraard meer prioriteit en daarom gaat daar ook meer geld heen voor onderzoek.

Neemt niet weg dat HH een behoorlijk ernstig probleem kan zijn en ik ben er ook van overtuigd dat er wel degelijk veel onderzoek naar wordt gedaan. Vooral in het buitenland.

We blijven hoop houden! 10 jaar terug bestonden er nog geen pillen tegen HH, was er geen botox tegen HH, was de iontoforese apparatuur lang niet zo geavanceerd als nu, waren operaties zo goed als onbespreekbaar...enz. enz. Dus er is wel progressie hoor...

Positief blijven!

Groetjes Thijs
Flower
Vijver
Vijver
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 10 apr 2006, 20:23
Contacteer:

Bericht door Flower »

hahah, yep! Maar ik ben op dit moment een beetje 'pesimist'. Heb heel wat gedonder met het UWV en ben daardoor een beetje (boel) kwaad en teleurgesteld. En op die momenten heb ik even helemaal geen goed woord over voor welke instantie instantie ook. Maar je hebt wel zeker gelijk hoor. Je positieve opmerking is wel even goed voor dit 'negatiefje' hier, hahaha!
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Simpel probleem

Bericht door jotika01 »

Hoi,

Dat idee had ik inderdaad ook, van uhhh het zal wel een simpel probleem zijn. Maar dat is het juist niet, het is vaak erg ingewikkeld.

Ten eerste is het zo dat de oorzaak van hyperhidrosis heel erg verschillend kan zijn: overactieve schildklier, slecht werkende hypothalamus, te lage concentratie oestrogenen (denk aan overgang), andere hormoonschommelingen etc.

Daarom moet men eerst naar de oorzaak kijken om het aan te kunnen pakken. Een vervelend probleem is dat men vaak geen oorzaak kan vinden. In dat geval is het dus extra lastig.

Toch verwacht ik vooruitgang in de toekomst!!! Het zal steeds efficiënter aangepakt kunnen worden. Dus er is hoop!

Jotika
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Absoluut.. De medische wereld ontdekt natuurlijk ook steeds meer, dingen die 20 jaar geleden voor onmogelijk werden gehouden zijn allang al realiteit geworden. Ga zo maar door...

Ik heb goede hoop gevestigd op de nieuwe laser techniek behandeling waar "ze" mee aan het experimenteren zijn om via laser stralen de zenuwbanden door te snijden. Dit zou dan veel nauwkeuriger zijn met veel minder complexe risico's enz enz...

maar het blijft symptoon bestrijding... het probleem wordt niet bij de bron aangepakt omdat die, in de HH gevallen met onbekende oorzaak, simpelweg nog niet bekend zijn.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:Absoluut.. De medische wereld ontdekt natuurlijk ook steeds meer, dingen die 20 jaar geleden voor onmogelijk werden gehouden zijn allang al realiteit geworden. Ga zo maar door...

Ik heb goede hoop gevestigd op de nieuwe laser techniek behandeling waar "ze" mee aan het experimenteren zijn om via laser stralen de zenuwbanden door te snijden. Dit zou dan veel nauwkeuriger zijn met veel minder complexe risico's enz enz...

maar het blijft symptoon bestrijding... het probleem wordt niet bij de bron aangepakt omdat die, in de HH gevallen met onbekende oorzaak, simpelweg nog niet bekend zijn.
Eerlijk gezegd: oorzaak kan mij geen bal schelen, enkel het zweet moet weg :)
Persoonlijk ligt voor mij de oorzaak bij de zenuwen die overreageren.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

Kinep schreef:Ik zweet zowat over mijn hele lichaam, maar mocht ik 1 plaats kiezen waar ik het kan wegdoen dan is het mijn voorhoofd. Andere plaatsen hou ik redelijk in bedwang.
dito...we hebben best veel gemeen kinep...tot het bank en verzekeren aan toe

ik ben alleen thuis en hou nu laatste paar dagen siësta's :P slapen van ongeveer 13.00 tot 20.00 u.

ben toch al een nachtbraker....
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

skid kahula schreef:
Kinep schreef:Ik zweet zowat over mijn hele lichaam, maar mocht ik 1 plaats kiezen waar ik het kan wegdoen dan is het mijn voorhoofd. Andere plaatsen hou ik redelijk in bedwang.
dito...we hebben best veel gemeen kinep...tot het bank en verzekeren aan toe

ik ben alleen thuis en hou nu laatste paar dagen siësta's :P slapen van ongeveer 13.00 tot 20.00 u.

ben toch al een nachtbraker....
Overdag doe ik enkel het noodzakelijke, voor de rest zit ik thuis of bij vrienden, die weten dat ik rap zweet dus is het niet erg, sommigen zweten zelf nogal rap.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

de temperatuur mag wat mij betreft wel omlaag dit is niet vol te houden!!!
Heb het idee dat ik oververhit raak en toch zweet ik als een gek!
Alleen droge oksels!!
Heerlijk.

Maandag weer beginnen met werken!!!
Hoop echt dat het dan een stuk koeler is.

Kim
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Het blijft rond de 30 graden.
Ik ben denk ik afgehard, zo warm vond ik het niet meer vandaag, terwijl het toch zeker minimaal 30 graden geweest moet zijn.
linniejj
Beekje
Beekje
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 08 jan 2006, 01:21
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Bericht door linniejj »

pfiewww ik vind het nog steeds wel warm,maar een kleine troost is gelukkig dat er meer mensen zweten ik lig nu graag in mn kleine kinderbadje achter het huis!! ga ook niet zo gauw de deur uit als het niet hoeft!
ik heb gister telefoon gehad dat ik maandag opgenomen wordt en dinsdag voor de tweede keer geopereerd voor aan HH.
hopen dat het nu langer weg blijft!!!

mensen succes allemaal met dit weer!!

xxx linda
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bot en cru

Bericht door mirela »

jeetje Kinep wat ben jij bot.. Elke keer als je in discussie gaat wil je gelijk hebben. Net of alleen jouw mening de enige echte belangrijke is. Met alleen een zinnetje van ik ben eerlijk en als het kwest dan heb je pech vind ik wel erg cru..

Geen van ons allen heeft om HH gevraagd. Iedereen heeft er met dit weer en ook met andere weersomstandigheden erg veel last van. Ik was van de handen en de voeten. En ben daar gelukkig vanaf. Nu ben ik van de rug, buik billen en benen en daar ben ik ook niet blij mee. Zweten moet dat begrijpt iedereen maar om mensen de kwetsen en belachelijk te maken met je uitspraken onder het mom ik ben zo eerlijk, vind ik erg ver gaan.

Maar ja, wie ben ik; ach, ook maar een zwetertje die al 32 jaar dit probleem heeft en dus echt wel weet waar ze over praat.
skid kahula
Vijver
Vijver
Berichten: 53
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

ach joh

wat verschillende figuren op het forum...wel kleurrijk

ik denk dat iedereen hier vindt dat hij/zij enig onrecht is gedaan (zeker in de beginfase van je hh.), hoe trivaal deze afwijking ook mag zijn vergeleken met andere ziektes

wat ik wil zeggen is: mensen druk je wat genuanceerder uit, en andere mensen bijt niet zo snel en reageer niet zo snel zo defensief....

of ik heb een zonnesteek te pakken, of ik word langzamerhand zen

uur in de zon gezeten, ben uitgezweet....zo lijkt het
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Het goed dooi. ;)
Plaats reactie