Het weer

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, erg hè! Het ligt nu dan niet zozeer aan het zweten al denk ik wel dat wij onze warmte minder makkelijk kwijt kunnen dan anderen omdat we al zoveel zweten. Maar hoor het nu van iedereen! Heb de hele week amper geslapen maar moest wel heel veel weg en veel doen. Gister moesten mijn oppaskindjes naar een schoolafsluiting waardoor ik een uur op een schoolplein heb gestaan in 35 graden! Was doorweekt! En dan ook nog eens zo weinig slaap... Ben kapot! Ga nu dan ook lekker naar bed want morgen ben ik ook nog jarig :D. Dan wil ik er wel bij zijn!

Ik hoop voor je dat het in Zweden wat lekkerder is, Ina! Maar goed, het weer was de afgelopen week ook wel heel extreem! In Zweden is het volgens mij wel minder benauwd dan hier, dan is het al een stuk minder erg! Succes met werken aankomende week!

Groetjes, Angela

P.S Had vandaag een verjaardag in Zeeland. Heb vanaf vanochtend ongeveer elf uur tot nu (half elf!) geen druppel gezweet!!!!!!! Ietsiepietsie klamme handjes maar verder nada, noppes, niets!! Snap er geen HOL van...
Jane Doe
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 21:54
Contacteer:

Bericht door Jane Doe »

Ik heb er ook meer last van als het warm is, daarom haat ik de lente en zomer. Dat 'mooie' weer is voor mij niks om blij om te zijn. Gelukkig is het nu wat koeler buiten. :) Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik hier in Nederland meteen zweet als ik wakker word in de zomer, maar ik ben dit jaar weer op vakantie geweest in Frankrijk en daar was ik de eerste paar uur (zonder inspanning) gewoon 'zweetloos' en 's avonds na het douchen ook!
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Jane Doe schreef:Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ik hier in Nederland meteen zweet als ik wakker word in de zomer, maar ik ben dit jaar weer op vakantie geweest in Frankrijk en daar was ik de eerste paar uur (zonder inspanning) gewoon 'zweetloos' en 's avonds na het douchen ook!
Zou dat niet kunnen te maken hebben met de vochtigheid van de lucht?
Ik ben jaren geleden eens naar Malta geweest: zéér vochtige lucht. In die tijd had ik nog geen last van hyperhidrosis, maar ik kon mijn zonnebril niet ophouden, die gleed gewoon van mijn neus af.

Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik kwam gisteren terug uit Zweden en kon duidelijk het verschil merken. Het was hier weer warm en drukkend en dit houden we tot na zondag.
Het is dus voor velen van ons weer K...met Peren.
Helaas. Gr. Ina :evil:
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, ik weet niet of het vandaag aan het weer ligt of dat ik gewoon weer eens een beetje ziek aan t worden ben... Ging vandaag op de fiets naar Utrecht maar al voordat ik wegging had ik weer opvliegers en was ik over mijn hele lichaam klam. Eenmaal in de stad was mijn onderste truitje kledder, het truitje daarboven ook, het vestje daarboven en mijn bodywarmer tot slot ook! Had het steeds bloedheet waarna ik weer snel afkoelde en het daarna weer superheet kreeg. Op een gegeven moment stond ik met een verkoper te praten en het zweet stroomde van mijn voorhoofd af terwijl ik daar normaal niet veel last van heb. Moet zeggen dat mijn oksels nu erg meevielen maar dat kwam vast omdat al het water uit mijn lichaam al op alle andere mogelijke plekken werd losgelaten :). Het kan er ook mee te maken hebben dat ik weer een hele strip Diane-pillen heb beëindigd waardoor mijn hormonen vast weer opspelen. Zat te denken om hormoonpleisters te gaan gebruiken die sommige vrouwen gebruiken in de overgang tegen opvliegers. Zijn er hier mannen die hier ervaring mee hebben?? ;) Nou, ik heb mijn hart weer kunnen luchten, tot de volgende keer!
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

Angela, gebruik je de Diane-pil ook tegen zweten, of tegen puistjes ofzo?
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Angela,
Ik heb het vermoeden, dat je een kou onder de leden hebt. En doodat je kleddernat bent geworden van het fietsen, koel je heel snel af en heb je koude koorts vermoed ik.
Ik heb geen extra last gehad en gebruik toch maar heel weinig oxybutinine. Vandaag maar 2 x 2,5 mg. Als ik voel, dat ik begin te zweten, neem ik snel zo'n pillietje in en na een kwartier zakt het dan af.
Later op de dag nog een tweede en dat is het. Is dit niet wat voor jou?
Wie weet hoe je er van opknapt.
Doordat ik minder zweet, ben ik ook minder snel moe. Is toch wel heel prettig.
Groetjes Ina.
druppie
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 15:26
Contacteer:

Bericht door druppie »

Hallo Angela,


Ook ik zit net als jij te denken om hormoonpillen te gaan gebruiken tegen de opvliegers. Ik heb ze al een jaar gebruikt en ze hielpen goed tegen de opvliegers. Maar als het echt heel warm weer was dan zweette ik gewoon weer even erg als altijd. Dan was het dus het gewone zweten en niet van de opvliegers. Mijn huisarts schrijft me geen oxybutine voor maar wel de hormoonpil terwijl dat toch ook niet niks is. Ik ben nu bijna 1 jaar gestopt met de hormoonpil en ik zie er eigenlijk tegenop om er weer mee te beginnen. Want daarmee verschuif je de problemen alleen maar of ik zou ze moeten blijven doorslikken en dat mag dan ook weer niet. Ik heb ze al in huis maar ik zit het nog steeds uit te stellen. Ik zit er over te denken om de oxybutinine via internet te bestellen en ze dan gewoon uit te proberen. Als ze niet bevallen kan ik er altijd weer mee stoppen want ik heb begrepen dat je er meteen mee kunt stoppen zonder af te bouwen. Ik ben nog altijd aan het twijfelen.

Groetjes Druppie
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hoi Ina en Druppie,
bedankt voor jullie reacties. Denk dat het een combinatie is van factoren. Heb erg onregelmatig geslapen de laatste dagen en daar ga ik ook altijd iets meer door zweten. Maar 's avonds had ik een verjaardag met allemaal vreemden en heb iedereen een heerlijk droge hand kunnen geven, de hele avond niet meer gezweet en totaal geen opvliegers gehad. Dus weet niet of het echt door een koutje kwam. Gister had ik een barbecue en heb ook weer niet gezweet. Maar denk dat het er ook mee te maken heeft dat het een stuk minder benauwd was. Vind het wel raar dat ik de ene dag zo ontzettend veel zweet en dan een paar uur later totaal niet meer :?. Maar ben dus wel weer twee halve dagen zo gelukkig geweest dat ik geen truitje om mijn kont hoefde te knopen en dat ik gewoon iedereen een hand kon geven en alles. HEERLIJK! Me happy :).

Gebruik de Diane-pil puur als anticonceptiemiddel. Had eerst de Microchynonpil maar kreeg nogal last van stemmingswisselingen en heb daardoor de Diane-pil voorgeschreven gekregen.

Wel apart dat die hormoonpillen goed werkten tegen de opvliegers! Hangt het er daar dus toch mee samen! Al is dat ook eigenlijk heel logisch. Misschien dat het in combinatie met Oxybutinine beter werkt??

O, het zweten begon trouwens al voordat ik de deur uit was! Dus het kwam niet specifiek door het fietsen. Zo'n aanval komt dan 's ochtends al opzetten en dan weet ik wel weer wat voor een dag het wordt :(. Maar goed, zit dus nog steeds te dubben over die Oxybutinine. Vooral ook omdat ik de laatste tijd wel beter met het zweten om kan gaan. Vind het heel rottig maar ben er wel beter onder dan vroeger. Vroeger kon ik echt uren huilen als ik zo'n bui had, nu maak ik er grapjes over. Dus wil mezelf dat nog even aanwennen ofzo :).

Liefs, Angela
Plaats reactie