Zweten wordt steeds erger

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Zweten wordt steeds erger

Bericht door Jessica »

Zijn er meer mensen waarbij het zweten als maar erger wordt? Hoop dat het snel ophoudt, ben nu 31, dus als het erger worden nog jaren door gaat, blijft er geen droog stukje huid meer over. Zijn er mensen waar het na verloop van tijd ook weer minder is geworden? Ben ondertussen ook al op allerlei mogelijke ziektes die het zweten kunnen veroorzaken getest, maar ben kerngezond.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik ben nu 24 jaar en ik zweet al overmatig sinds m'n 16e ofzo. Het is tot nu toe alleen nog maar erger geworden. Onlangs heb ik gehoord dat mijn tante vroeger ook heel erg zweette onder haar oksels. Vorige week sprak ik haar (ze is nu 61 jaar) en ze zweet nog steeds heel erg onder de oksels. Ik vrees dat het nooit overgaat, op z'n best wordt het niet erger.

:(
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Moeilijk. Volgens mij kan je hier geen eenduidig antwoord op geven. Het verschilt per persoon. Over het algemeen kan men stellen dat HH vaak begint in de pubertijd (dit is echter lang niet altijd het geval, vaak komt het al eerder maar ook later kan) en over het algemeen blijft het gewoon in dezelfde mate aanwezig.

Let wel, deskundigen zeggen dat als je HH behandeld met botox dat dit uiteindelijk tot resultaat zou moeten hebben dat het geheel over gaat. Ik betwijfel dit sterk. Maargoed, botox word pas sinds halver wege jaren 90 in europa en begin jaren 90 in de VS gebruikte tegen HH. Dus who can tell? tijd zal het leren.

Ik merk niet dat het zweten bij mij heftiger is geworden, door botox is het minder geworden maarja als dat uitgewerkt is zweet ik net zo heftig als 18 jaar terug, voor zover ik het kan vergelijken.

Ik denk net als Tom dat het nooit overgaat :(
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Is er al onderzocht of er een relatie is van botox met kanker? Na 10 of 15 jaar moet er toch wel een indruk kunnen worden verkregen of de relatie er lijkt te zijn of niet.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Vergeet niet dat botox al bekend is als medicijn sinds eind jaren 60. Alleen word het pas de afgelopen 15 jaar voor HH gebruikt. Ik heb er nog nooit iets over gehoord, dan had het allang bekend moeten zijn. Dus ik denk het niet.
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Ik merk zelf ook dat ik meer ben gaan zweten, maar niet uit de oksels. Wel ben ik sinds een paar jaar bij mn kont ook gaan zweten.
Al kan dit misschien normaal zijn bij het ouder worden, ik heb het bijna alleen als het weer iets warmer wordt en ik weet dat veel mensen in mijn omgeving dan ook een zweetkont krijgen terwijl ze geen HH hebben.

Laatst nog op TMF, die VJ vanuit Duitsland: 'Het is hier warm. Ik weet niet waar jij zweet, maar bij mij vooral bij mn kont!'
Of die van over de vloer: 'Wat is het hier warm. Lijkt wel een zwembad in mn broek!'
We zijn niet alleen. ;)
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Maar ook zo erg bij hen en jou dat het zichtbaar wordt in je broek?
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Ach schreef:Maar ook zo erg bij hen en jou dat het zichtbaar wordt in je broek?
Ja, vooral als je een hele tijd neerzit bij warm weer...

"Het zal wel overgaan met ouder worden" is gewoon een fabeltje van dermatologen om ons toch nog wat hoop te geven. Mocht ik kunnen ik rukte die zweetzenuwen eruit....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Kinep schreef:
Ach schreef:Maar ook zo erg bij hen en jou dat het zichtbaar wordt in je broek?
Ja, vooral als je een hele tijd neerzit bij warm weer...

"Het zal wel overgaan met ouder worden" is gewoon een fabeltje van dermatologen om ons toch nog wat hoop te geven. Mocht ik kunnen ik rukte die zweetzenuwen eruit....
Hahahaha fabeltje? Nee hier is in de loop van jaren wel onderzoek naar gedaan hoor. En statistisch gezien was dit de conclusie die men kon trekken. Al is ieder mens uniek en zijn er altijd uitzonderingen....
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:
Kinep schreef:
Ach schreef:Maar ook zo erg bij hen en jou dat het zichtbaar wordt in je broek?
Ja, vooral als je een hele tijd neerzit bij warm weer...

"Het zal wel overgaan met ouder worden" is gewoon een fabeltje van dermatologen om ons toch nog wat hoop te geven. Mocht ik kunnen ik rukte die zweetzenuwen eruit....
Hahahaha fabeltje? Nee hier is in de loop van jaren wel onderzoek naar gedaan hoor. En statistisch gezien was dit de conclusie die men kon trekken. Al is ieder mens uniek en zijn er altijd uitzonderingen....
ok, hier corrigeer ik mijn eigen dan :) zal wel aan mijn aard liggen om nogal vaak dingen in twijfel te trekken. :oops:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Gezonde twijfel is niets mis mee hoor!

Zo kan je aard dus ook een rol hebben op HH ;)

Thijs
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Thijs schreef:Gezonde twijfel is niets mis mee hoor!

Zo kan je aard dus ook een rol hebben op HH ;)

Thijs
Yup maar toch kan ik het altijd terugbrengen tot de zenuwen...
Ben altijd al een zeer actief persoon geweest(ze dachten vroeger dat ik ADHD had), rap zenuwachtig maar gecontroleerd. Hierdoor meer spanning op de zenuwen dus ook op diegene die zorgen voor het zweet, et voilà terug bij af.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht