Onderzoekje

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
jotika01
Plas
Plas
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 19:54
Contacteer:

Onderzoekje

Bericht door jotika01 »

Beste mensen,

Ik merk dat vrijwel iedereen op dit forum (mijzelf incluis) bang is dat andere mensen onze zweetplekken kunnen zien. Misschien denken andere mensen dat ik zenuwachtig en dus incompetent ben... In het ergste geval kunnen ze denken dat ik vies ben.

Zelf (en de meeste andere mensen die ik ken) heb ik er geen problemen mee als ik iemand zie zweten. Ondanks dat blijven de meeste zweters toch bang voor de mening van een ander.

Ik zit eraan te denken om een onderzoekje te houden onder voorbijgangers en hun vragen te stellen over wat zij denken en vinden van mensen die zichtbaar zweten. Wat vinden jullie van dit idee? Misschien kunnen we naar aanleiding van de resultaten bepaalde zaken beter relativeren?
Kel'thuzad
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 02:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Kel'thuzad »

Ik denk dat er een groot verschil is tussen jongeren en volwassenen.

Vooral veertiger's en vijftiger's zijn opgegroeit in de, toch niet al te hygienische, Hippy-tijd.

Jongeren worden echter doodgegooit met reclames van deo-fabrikanten en mode- en schoonheids-idealen.
Mariekus
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 23:06
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Ook al zweet ik mezelf te pletter, ik vind het ook vies als ik zweetplekken kan zien bij een ander. (al denk ik dan stiekem wel YES, ik ben niet de enige)
Wanneer ik het kan ruiken vind ik het nog viezer.

juist daarom vind ik het zo erg om zelf ook te zweten, omdat ik het toch wel 'vies' vind.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Mariekus schreef:Ook al zweet ik mezelf te pletter, ik vind het ook vies als ik zweetplekken kan zien bij een ander. (al denk ik dan stiekem wel YES, ik ben niet de enige)
Wanneer ik het kan ruiken vind ik het nog viezer.

juist daarom vind ik het zo erg om zelf ook te zweten, omdat ik het toch wel 'vies' vind.
Ja, dat heb ik nou ook. Juist doordat ik zelf zweet let ik erg op de oksels van anderen. Als daar dan een zweetplek zichtbaar is, moet ik me altijd inhouden om er geen opmerkingen over te maken want ik ben wel de laatste die daar een omerking over mag maken! :)

Ik sluit me dus geheel aan bij Mariekus.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik vind zweet bij andere mensen niet vies, bij vrouwen vind ik eerder juist sexy. :P

Ook ik let heel erg bij andere mensen op als er zweetplekken onder hun oksels zichtbaar zijn. Waarschijnlijk om mezelf onbewust ervan te overtuigen dat ik niet de enige ben. :(

Van de week keek ik naar de coach van een voetbal team die met zijn armen de lucht in ging nadat zijn team een doelpunt scoorde. Er waren geen zweetplekken te zien in zijn lichte blouse. Toen dacht ik wel even bij mezelf, wat zou het heerlijk zijn als ik dat ook kon ervaren. Sta je als trainer onder zoveel druk en zenuwachtig op de bank en nog geen druppeltje zweetplekken te zien.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Zwetertje1977 schreef: Van de week keek ik naar de coach van een voetbal team die met zijn armen de lucht in ging nadat zijn team een doelpunt scoorde. Er waren geen zweetplekken te zien in zijn lichte blouse. Toen dacht ik wel even bij mezelf, wat zou het heerlijk zijn als ik dat ook kon ervaren. Sta je als trainer onder zoveel druk en zenuwachtig op de bank en nog geen druppeltje zweetplekken te zien.
Misschien gebruikt 'ie wel Botox? ;) :P
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Zwetertje1977 schreef:
Van de week keek ik naar de coach van een voetbal team die met zijn armen de lucht in ging nadat zijn team een doelpunt scoorde. Er waren geen zweetplekken te zien in zijn lichte blouse. Toen dacht ik wel even bij mezelf, wat zou het heerlijk zijn als ik dat ook kon ervaren. Sta je als trainer onder zoveel druk en zenuwachtig op de bank en nog geen druppeltje zweetplekken te zien.
De coach van Togo had er wel last van. Je kon het goed zien in zijn roze blouse. Zelfs zijn buik was vochtig. Hij zat er niet echt mee, geloof ik.
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

ik weet niet of je met een onderzoek iets opschiet. Maar als je denkt dat je dan een beter beeld krijgt over alles moet je het vooral doen.

Iedereen zweet. Zweetplekken zijn voor HH mensen veel erger als voor anderen omdat wij ons er vaak voor schamen.

De opmerking over onhygiensche mensen als je in de hippytijd bent geboren vind ik wel erg ver gaan.

Persoonlijk vind ik zweetplekken niet erg, als je er maar niet bij ruikt. (hoewel sommigen ook daar zelfs niets aan kunnen doen)..

Groetjes Mirela
Plaats reactie